Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hey Tinne,
Lees eens het verslag van de allernieuwste Canon i960.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/canon_i960.html
Op een bepaald moment zie je 2 dezelfde foto's.
De ene is gemaakt met de Canon i9100 A3-printer en de andere met de allernieuwste Canon i960 A4-printer.
Het verschil is enorm.
Als je echt een A3-printer wilt kopen is er echt weinig keuze.
Enkele weken geleden zag ik de Canon i9100 nog ergens staan voor ongeveer 250€ en ik dacht hem toen ook te kopen.
Ik ben nu blij dat ik het niet deed, nu ik het verschil van die 2 foto's heb gezien. De i960 is nu het toestel dat ik ga kopen.
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de canon i9100 en print bijna alleen A3 op Canon PR101 papier de afdrukken zijn perfect en vlijmscherp hij is razendsnel en stil.
Originally posted by dannymarina
Hey Tinne,
Het verschil is enorm.
Overdrijf je niet een beetje? Je moet niet enkel naar de foto kijken maar ook te tekst lezen hé?
Comparing i9100 prints and i960 prints with the naked eye reveals little difference.
Als Steve tevreden is van een i9100 zal jij dat ook wel zijn zeker Tinne .
Hello,
Wel ik kan ook niet kiezen....
Ik ga een Canon printer kopen, en twijfel steeds tussen een A4 of A3 printer.
De A4 (met 2picoliter printkop) zal uiteraard beter (=print meer details) zijn dan de 4 picoliter printkop van de i9100. Wel geloof ik dat beide printers prachtige resultaten leveren.
Ik denk dat ik maar een 10 a 20 tal foto's per jaar ga printen in A3 formaat, doch zie er tegenop om dit te laten doen.
Ik weet het, het ligt aan mij, ik moet voor mezelf beslissen of ik een A3 of A4 printer wil, en momenteel ligt de keuze bij mij op 50-50%..
Wie kan me van het een of het ander overtuigen?
Romain
Thx
Ik ga voor de A3 printer, daar ben ik zeker van
Dat de canon het goed doet heb ik hier al gelezen maar ik was een beetje benieuwd naar die epson...
Hopelijk komt FotoWillem hier langs
Originally posted by Tinne
Thx
Ik ga voor de A3 printer, daar ben ik zeker van
Dat de canon het goed doet heb ik hier al gelezen maar ik was een beetje benieuwd naar die epson...
Hopelijk komt FotoWillem hier langs
Moet je wel even naar de link gaan die ik gestuurd heb
dit staat er o.a. "A Photographer's Dream Machine"
Ik werk sinds enkele jaren met de Epson Stylus Photo 1290 een A3+ printer waar ik alle werk voor salons en wedstrijden mee afprint. Ik ben er best tevreden over vooral als je op groot formaat werkt is het zelf printen goedkoper dan een afdruk via het labo. Ik gebruik het TDK Pro Glossy papier van 265 gram en dit geeft heel goede resultaten voor een zeer aanvaardbare prijs.
Ze vragen nu zo ongeveer 45 euro voor 50 vellen A3+ ,dus iets minder dan 1 euro voor een groot vel van 33 X 48 cm.
Ik wil je best eens een staalje sturen van een van uw foto's geprint met mijn instellingen. Indien je dit wenst hoor ik nog wel wat van je. Mijn E-mail staat in mijn profiel. een van mijn vrienden heeft een 2100 in gebruik en alhoewel het hier over een dure printer gaat is hij in feite er niet gelukkig mee. Bedenk ook dat de 2100 een ander soort inkt gebruikt gepigmenteerde inkt dat het gebruik van glanzend papier uitsluit. Ik zelf ben nogal een fan van glanzende afdrukken voor op de salons dus ik zou daar niet aan denken om een 2100 te kopen. Bij gebruik van de voorgeschreven papieren van Epson is de printer wel instaat om ongelofelijk diepe zwarten te genereren, voor een gebruik in een reclamebureau denk ik dat dit wel een erg goed printer is voor de opmaak van advertenties en affiche's.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Wij moeten Digipics357 bijtreden wat betreft de Epson 1290 A3+ printer.
Wij gebruiken deze printer al meer dan een jaar om onze foto's voor tentoonstellingen af te printen op A3 , en zijn daar nog altijd zéér tevreden over , vooral op het superglanzend Premium glossy Photo Paper van EPSON met de printer instelling Fotorealistisch 2880 dpi ,bekomt men mooie resultaten.
Hier ook niets dan goeds over de afdrukkwaliteit van de Epson 1290.
Ik print op Tetenal High Glossy Paper.
Nadeel van deze printer is dat 'ie geweldig traag is
Comment