Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40L en dan voor een D10 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 17-40L en dan voor een D10 ?

wat verkiezen om mijn 17-40 f4L aan te vullen . liefst iets niet te zwaar. tamron 24-200 ? canon 50-200 ? sigma 28-200 ? ex 70-200 f2,8 is vind ik te groot en te zwaar.
    en welke is de maximaal diameter om de flash van een eos d10 goed te kunnen gebruiken ? (zonder een zwarte schaduw te zien )

De 70-200 f4L lijkt me mooi te passen bij de 17-40, qua range maar ook qua optische kwaliteit én bovendien betaalbaar en niet té zwaar (700gr. of zo).
    Later eventueel nog aan te vullen met een 1,4x converter.
    Mark (300D)

Comment

Het laten aansluiten van je lenzen is belangrijk, teveel overlapping hoeft niet maar de stap van 40mm naar 70mm in digitaal is te groot.Om de kwaliteit te behouden is een groot zoombereik op enkele uitzonderingen na, niet aan te raden. En een lens kopen afgaande op de diameter, om dan toch je interne flits te kunnen gebruiken slaat helemaal op niets. Vergeet nooit dat alle componenten die we gebruiken om tot een opname te komen en ketting vormen en de zwakste schakel is bepalend voor de kwaliteit.
      De 10D is het waard om met een externe flits te worden uitgerust. Dus als ik U was zou ik pogen om de ontbrekende millimeters tussen 40 en 70 optevullen met een all-round lens zoals de 24-70 F2,8 (van Canon als het budget het toelaat), anders van Sigma. Dit geeft je een lichtsterke lens waar je heel veel mee kan doen. En daarbij kan dan in de toekomst nog een 70-200 komen die het gamma afsluit en die je een bereik geven van 17 naar 200 mm in drie lenzen.

Ik opteerde voor de volgende lenzen als basis.

Sigma 15-30 mm F3,5-4,5 groothoekzoom
      Sigma 24-70 mm F2,8 All round lens
      Canon 70-200 mm F2,8 L USM Telé zoom

Deze lenzen als aanvulling van bovenstaande bij mijn twee analoge EOS body's

Sigma 50 mm F2,8 EX macro als standaard 50mm Prime = superscherpe lens voor héél weinig geld
      Sigma 105 mm F2,8 EX macro als macrolens en als matige tele op de kleinbeeld eveneens superscherpe lens voor weing geld
      Canon 35-350 mm F3,5-5,6 L USM Als superzoom voor de luie dagen op de kleinbeeldbody's, maar kan ook gebruikt worden op de digitale body.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X