Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 1000D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 1000D probleem

    beste:Ik heb hier een canon eos 1000D maar die reageerd niet meer alles wat er in de zoeker voorkomt is het woordje BUSSY.Dit deed zich al eens voor als ik in een donkere ruimte een foto nemen maar dan was het na enkele seconden weg maar nu blijft het toestel dienst weigeren
    Wat is de reden daar omtrent en wat kan ik er tegen doen?

    grt snakky
    Last edited by Franciskine; 16 december 2009, 16:16. Reden: Titel aanpassing

  • #2
    Re: betekenis?

    Bussy komt voor als je een foto neemt met lange belichting.
    Het toestel gaat dan in camera noise onderdrukking toepassen en dan de foto wegschrijven op je kaartje.

    Als je een foto neemt van 30 sec kan het soms een paar minuten duren alvorens de foto is verwerkt.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: betekenis?

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Bussy komt voor als je een foto neemt met lange belichting.
      Het toestel gaat dan in camera noise onderdrukking toepassen en dan de foto wegschrijven op je kaartje.

      Als je een foto neemt van 30 sec kan het soms een paar minuten duren alvorens de foto is verwerkt.
      klopt als een bus.. heb wel es een belichting van 3 kwartier gedaan tijdens een startrail-sessie, en de cam was bijna de zelfde tijd 'busy' als de belichtingstijd..

      (en ik maar staan koukleumen in de vrieskou.. )

      je moet er soms wat voor over hebben...

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 1000D probleem

        Maar hier had ik nog geen foto genomen?
        Ik ging een beetje experimenteren met het toestel maar ja
        zijn er hier hobbyisten die programmatjes weten staan waarmee je kan fotograferen via je laptop ,als je een foto genomen hebt dat deze zonder iets te veranderen onmiddelijk op het scherm van je laptop te zien is.
        grt snakky

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 1000D probleem

          bij mijn 500D is 'busy' ook als de batterij de flits aan het laden is.

          misschien daar eens op letten?

          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 1000D probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk bericht
            Maar hier had ik nog geen foto genomen?
            Ik ging een beetje experimenteren met het toestel maar ja
            zijn er hier hobbyisten die programmatjes weten staan waarmee je kan fotograferen via je laptop ,als je een foto genomen hebt dat deze zonder iets te veranderen onmiddelijk op het scherm van je laptop te zien is.
            grt snakky
            Dat kan je gewoon met de software die bij een Canon Eos geleverd wordt, maar die moet je dan wel installeren.

            Als je die ruisonderdrukking installeert, dan is het normaal dat dezelfde belichtingstijd nog eens gebruikt wordt. Er wordt op dat ogenblik namelijk een 2e foto genomen met dezelfde instellingen (dus ook belichtingstijd), maar met gesloten sluiter. Dat levert een "bijna" zwarte foto op. Dat "bijna" zijn dus de fouten die de sensor registreert door die lange belichtingstijd (en eventueel hoge ISO waarde).
            Die 2e foto wordt dan "afgetrokken" van de oorspronkelijke foto, waardoor die fouten geëlimineerd worden (want diezelfde fouten komen ook voor in die oorspronkelijke foto).
            Blijkbaar is de juiste werking van die manier van ruisonderdrukking hier niet echt gekend.

            Die Busy ga je denk ik ook zien als je in "bulb" modus werkt (dan wordt de foto even lang belicht als dat jij de "afdrukknop" bedient).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: betekenis?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              klopt als een bus.. heb wel es een belichting van 3 kwartier gedaan tijdens een startrail-sessie, en de cam was bijna de zelfde tijd 'busy' als de belichtingstijd..

              (en ik maar staan koukleumen in de vrieskou.. )

              je moet er soms wat voor over hebben...
              dan maar hopen dat de foto van de eerste maal goed is

              Comment


              • #8
                Re: betekenis?

                Oorspronkelijk geplaatst door Niels Pierlet Bekijk bericht
                dan maar hopen dat de foto van de eerste maal goed is
                wel, het mislukt ook nog es regelmatig, dus na een uurtje of wat, kom je compleet bevroren thuis, om een uurtje of 4 in de nacht, en duikel je meteen je bed in..om vervolgens de volgende ochtend te constateren, dat de helft zo de prullenbak in kan...

                we blijven altijd lache!!

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 1000D probleem

                  Wat Polleke allemaal aangeeft is totaal nieuw (nog een groentje) voor mij ,maar als ik nu goed lees dan sla jij software op in jouw camera vanop de cd
                  grt snakky

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 1000D probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk bericht
                    Wat Polleke allemaal aangeeft is totaal nieuw (nog een groentje) voor mij ,maar als ik nu goed lees dan sla jij software op in jouw camera vanop de cd
                    grt snakky
                    Nee Canon levert SW op CD die je op je PC moet installeren. Met een van die programma's kan je de camera bedienen en worden de foto's rechtstreeks op de PC opgeslagen. Je camera moet dan wel via de meegeleverde USB kabel aan de PC hangen uiteraard.

                    Ik dacht dat die EOS Utility noemde.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment

                    Working...
                    X