Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Nikon ?

Ik denk eraan om me een nieuwe Nikon aan te schaffen.
    Ik heb nu een nikon D70s met vooral de lens 18-200 VR die ik gebruik.
    Ik ben zeker geen beroeps maar een simpele huis-tuin- en familie fotokesmaker.
    Wat voor types zijn nu weggelegd voor pro's en welke voor amateurkes zoals ik ?
    Wat ik zoal vind aan types die blijkbaar nog te koop zijn: D3X D300 D3 D700 D3S D300S D90 D3000 D60 en D5000.
    Wat raden jullie mij aan ? Ik wil nu dus ook niet teveel Eurokes uitgeven.

Re: Welke Nikon ?

hoi

Dan zou ik voor de D90 gaan ,goede prijs /kwaliteit.

groeten
    Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
      Wat ik zoal vind aan types die blijkbaar nog te koop zijn: D3X D300 D3 D700 D3S D300S D90 D3000 D60 en D5000.
      Als je prijslijst erbij pakt, is het toch duidelijk dat de D3x voor de .......... is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je tevreden was over je D70s zal je héél tevreden zijn met de D90.

In volgorde van segment
        Pro segment
        D3X
        D3s
        D3 (oudere versie van de D3s)

High end Amateur (semi-pro)
        D700
        D300s
        D300 (oudere versie van de D300s)

Amateur
        D90
        D60

Instapmodel
        D5000
        D3000
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik zou zeker gaan voor de Nikon D90,aangezien je de 18-200mm al in je bezit hebt,raad ik je aan van er de Tamron 17-50mm 2.8f bij te kopen..er komt binnenkort ééntje met stabilisator uit..;ik heb zelf de vorige versie en ik ben daar zeer tevreden van, in combinatie met de D90 is dit gewoon subliem.

De Upgrade van een D70(wat ook een zeer goed toestel is,naar mijn mening nu wel wat verouderd)naar een D90 is dag en nacht verschil. Zeker wat de ruis betreft...D70(ccd-sensor)en de D90(cmos sensor)...Dit geeft een groot verschil als je met hogere Iso-waarden werkt...

De D90 kan je gerust gebruiken op 1600iso terwijl dat bij de D70 wel wat anders is zoals je zelf wel zal weten vermoed ik.

D90 heeft vele voordelen te bieden...prachtige auto-focus,lcd-scherm heel veel mogelijkheden voor nabewerking in de camera zelf enz..;enz...

Als je echt pro-materiaal wil kun je kiezen voor de D3,D3X,D700,D300 maar dan betaal je een pak meer euro's en voor wat jij opnoemt huis-tuin en familiefotomaker helemaal niet nodig...

Je kan ook gaan voor de beginnersklasse,D3000,D60 en D5000(al leunt deze laatste dichter aan bij de D90) een pak minder euro's kwijt en zeker goede foto's voor wat jij wil.

maar als ik u was en ge komt van een D70,zou ik gaan voor de D90+lichtsterke lens erbij...in mijn geval de Tamron 17-50 mm 2.8f(zie bijhorende link)

Alvast veel succes in je verdere zoektocht!!

Groeten Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Prijs/kwaliteit: D90

Zeker als je van een D70 komt, zou ik gaan voor een D90.

Wat is je budget?
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              Ik denk eraan om me een nieuwe Nikon aan te schaffen.
              Ik heb nu een nikon D70s met vooral de lens 18-200 VR die ik gebruik.
              Ik ben zeker geen beroeps maar een simpele huis-tuin- en familie fotokesmaker.
              Wat raden jullie mij aan ? Ik wil nu dus ook niet teveel Eurokes uitgeven.
              Hoi, ik ben op deze moment met juist hetzelfde bezig, ik heb een nikon d70s die ik vooral gebruik met de 18-200VR,ik maak familie foto's maar trek ook graag de natuur in voor landschappen,zonondergangen enz. Mijn foto's zijn goed, maar als ik ze vergelijk met dezelfde opnames met een d300 sta ik nergens.Momenteel is de prijs van de D300S flink gezakt en overweeg ik dit toestel te kopen,mijn vraag is nu : dit toestel kopen of iets anders of nog efkens wachten?

Comment

@TS Afgaande op jouw assortiment lenzen : D90
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Idd zoals hier boven gezegt D90.
                  Ga je geen spijt van krijgen
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frans J Bekijk bericht
                    Hoi, ik ben op deze moment met juist hetzelfde bezig, ik heb een nikon d70s die ik vooral gebruik met de 18-200VR,ik maak familie foto's maar trek ook graag de natuur in voor landschappen,zonondergangen enz. Mijn foto's zijn goed, maar als ik ze vergelijk met dezelfde opnames met een d300 sta ik nergens.Momenteel is de prijs van de D300S flink gezakt en overweeg ik dit toestel te kopen,mijn vraag is nu : dit toestel kopen of iets anders of nog efkens wachten?
                    Staat op die D300 dezelfde lens? want de 18-200 is waarschijnlijk geen slechte lens, maar een topper vermoed ik ook niet (heb ze zelf niet, maar ik lees ook wel eens wat op dit forum).
                    Ik ben ook geen fan van KR, maar als hij zegt: "als je geen goeie reden kan geven om 500 euro extra uit te geven aan een body, moet je dat ook niet doen", dan kan ik mij daar wel in vinden.
                    Ik zou dus eerder voor beter glas gaan en een D90 (of fuji S5 als je die nog 2de hands vind). Eens je glas hebt, kan je daar een betere camera achter hangen. Ik koop enkel een nieuwe camera als de vorige dood is. Lenzen worden regelmatiger bijgekocht.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Voor familiefoto's, landschappen en zonsondergangen, zou ik zeker geen D300 of D300s kopen. Een D90 volstaat ruimschoots.
                      Ik schiet alles met de D90 en D80, van concerten, sport, landschappen, stillevens, macro's, portretten, familiefoto's, huwelijken en communicanten...
                      Het enige waarvoor ik uit die items liever een D300 of D300s zou hebben, is sport, vanwege het aantal foto's per seconde dat aanzienlijk hoger ligt, zeker bij de D300s, en vanwege de 51 scherpstelpunten die iets duidelijker volgen dan de 11 van de D90.
                      Die drie camera's hebben dezelfde sensor, dus qua beeldkwaliteit gaat dat niet veel maken. De D90 zit zelfs qua dynamisch bereik en ruisonderdrukking net iets beter dan de D300.
                      Waarom extra geld voor dingen die je niet gaat gebruiken, bij familiefoto's en landschappen ?

Mvg

Chris
                      Last edited by FestinaLente; 15 december 2009, 11:59.

Comment

Beter glas zal je vast wel kunnen helpen, net zoals een betere body. Staar je echter niet
                        blind over wat anderen zoal kunnen. Het helpt ook om een hand op je hoofd te leggen en
                        te kijken wie eronder zit. Ik bedoel, de man achter het toestel. Ik heb weleens geweten
                        van iemand die dacht dat er wat aan zijn D90 mankeerde omdat een klasgenoot met het
                        zelfde toestel en glas veel mooiere prentjes trok. Tja.

Comment

Ik zou ook gaan voor een D90 ...
                          Hij voldoet zoals eerder gezegd al, aan al je eisen.

Succes met je aankoop in ieder geval..

Comment

Bedankt voor alle reacties ,het helpt wel degelijk!

Comment

Working...
                            X