Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte of zwarte doos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• witte of zwarte doos

Het zal wel simpel zijn, maar voor mij lijkt het abrakadabra .

Als je gaat kijken op sommige sites(vb Rubbens) staan camera's met ong 90€ verschil.
    "Witte doos" is altijd goedkoper....wat is het verschil tussen "witte doos" en de rest..??

Sorry als ik over iets simpel overkijk maar ik ben dan ook maar ne simpele

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
    perman
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Re: witte of zwarte doos

Wel, ik ben net even op de site van Rubens gaan kijken en ik heb helemaal geen idee wat je met een witte of zwarte doos bedoelt.
    Nog voor ik ging kijken dacht ik dat het over de witte en zwarte lenzen van Canon zou gaan maar dat is het dus niet.
    Graag een extra woordje uitleg wat je met zwarte en witte dozen bedoelt.

Comment

Ik denk dat je met een 'witte doos' een bulk versie bedoelt. Dit zijn feitelijk uit elkaar getrokken kits waarbij de onderdelen (de camera en lenzen) apart worden verkocht. Een bulk versie wordt dus letterlijk in een witte doos zonder opdruk geleverd. Op zich niks mis mee, scheelt alleen in prijs
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Wel, ik ben net even op de site van Rubens gaan kijken en ik heb helemaal geen idee wat je met een witte of zwarte doos bedoelt.
        Nog voor ik ging kijken dacht ik dat het over de witte en zwarte lenzen van Canon zou gaan maar dat is het dus niet.
        Graag een extra woordje uitleg wat je met zwarte en witte dozen bedoelt.
        Een print screen erbij zal al veel ophelderen...voor jullie dan toch, maar nog steeds niet voor mij

perman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik denk dat je met een 'witte doos' een bulk versie bedoelt. Dit zijn feitelijk uit elkaar getrokken kits waarbij de onderdelen (de camera en lenzen) apart worden verkocht. Een bulk versie wordt dus letterlijk in een witte doos zonder opdruk geleverd. Op zich niks mis mee, scheelt alleen in prijs
          Ik had mijn onlangs aangekochte D90 body bij Konijn laten opsturen en toen hij geleverd werd zag ik een doos met de VR kitlens. Ikke: yippie, verkeerde levering.
          Echter, de doos was van een D90 + kitlens maar de kitlens was eruit genomen. Deze lens zal dus inderdaad ook door Konijn in een witte doos aangeboden worden.

Comment

De uitdrukking "Don't judge a book by the cover" is hier van toepassing.

Het gaat idd om gesplitste kits. De kits worden goedkoper aangeboden dan als men ze apart zou kopen. Enkel zitten de losse componenten in "witte" dozen ipv bedrukte. Het gaat echter om identiek dezelfde toestellen. Door de kits te splitsen kan men de prijs drukken. Knap financieel truukje.

Geen enkele reden (voor ons) om aan dergelijke aanbiedingen te twijfelen. Hoe men dat boekhoudkundig aan boord legt is een andere vraag maar (gelukkig) mijn probleem niet.

Succes met de aankoop. De 50d is een zalig toestel om mee te werken.

Alain,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Ik had mijn onlangs aangekochte D90 body bij Konijn laten opsturen en toen hij geleverd werd zag ik een doos met de VR kitlens. Ikke: yippie, verkeerde levering.
              Echter, de doos was van een D90 + kitlens maar de kitlens was eruit genomen. Deze lens zal dus inderdaad ook door Konijn in een witte doos aangeboden worden.
              Konijn doet dit inderdaad zonder het te vermelden
              Rubens is op dit punt eigenlijk correcter

Ik zou niet willen weten welke toer van Europa al die dozen maken
              Dat komt ervan als we shoppen voor de laagste prijs, maar uiteindelijk maakt het niets uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Konijn doet dit inderdaad zonder het te vermelden
                Rubens is op dit punt eigenlijk correcter

Ik zou niet willen weten welke toer van Europa al die dozen maken
                Dat komt ervan als we shoppen voor de laagste prijs, maar uiteindelijk maakt het niets uit
                Konijn doet dit helemaal niet zonder te vermelden Alleen zij noemen het geen 'witte doos' maar 'Bulk'

Bovendien staat in de omschrijving onderaan de volgende tekst vermeld:

Let op! Een BULK versie is een objectief die uit een bestaande kit is gehaald. De lens wordt geleverd in een witte doos of in beschermfolie. Verder is het objectief exact hetzelfde als een retail (niet bulk versie) inclusief de daarbij behorende garantievoorwaarden.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik denk dat U het over het uitgenomen objectief hebt en dat zit dus zonder verpakking.
                  Waar wij het dan weer over hebben is dat bv de D90 geleverd werd in een normale kitdoos alleen zit er dan geen objectief meer in (zonder er melding van te maken dat het een kit was), een body alleen is normaal een andere verpakking.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Bedankt aan allen voor de uitleg

'k zal het nooit meer vergeten maar er van profiteren

perman
                    perman

Comment

oeeee... handige topic, mijne kop ook enkele keren over gebroken, net wat ik ook wou weten... rubens witte doos en 50D had al eens de zoek functie gebruikt maar witte en doos komt nog vrij veel voor in topics

Comment

Working...
                      X