Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm nieuwe canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag ivm nieuwe canon

hallo

ik heb gisteren een nieuwe canon aangekocht. Alles verloopt vlot en wijst zichzelf
    wel uit. Wel vroeg ik me af wat het verschil is tussen one shot, Ai focus AF en Ai servo AF ?
    Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt

Re: vraag ivm nieuwe canon

one shot: de camera zal scherpstellen en de focus daarna niet meer aanpassen
    Ai servo AF: de camera zal scherpstellen en het onderwerp blijven volgen
    Ai focus AF: ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kiest de camera hier zelf welke methode het beste is
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvds Bekijk bericht
      hallo

ik heb gisteren een nieuwe canon aangekocht. Alles verloopt vlot en wijst zichzelf
      wel uit. Wel vroeg ik me af wat het verschil is tussen one shot, Ai focus AF en Ai servo AF ?
      Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt
      Hantlijding niet meegeleverd?

Comment

Het moet duidelijk in je handleiding staan...lees 'm eens goed door

Bij stilstaande onderwerpen gebruik je "one shot". Je stelt scherp en als je 'm blijft indrukken kun je een juiste compositie maken (heen en weer bewegen met je camera). Hij blijft dan scherpgesteld op je onderwerp.

Als je snelle onderwerpen wilt fotograferen, zoals vogels, rennende kinderen, auto's...name it, dan gebruik je de al servo. Als je scherpstelt en 'm weer ingedrukt houdt...blijft je AF het onderwerp volgen. Je hoort dan ook dat je camera continu de focus verandert, omdat je onderwerp van afstand verandert.

Ai focus AF:
        Deze stand zorgt ervoor dat je lens niet gaat ‘hunten’ wanneer je een statisch object wilt fotograferen, maar toch blijft scherpstellen wanneer je een bewegend voorwerp volgt.

Comment

ok bedankt, dit was zeer hulpvol

Comment

Ik heb de 5D en deze gaat bij all focus over in A servo als het onderwerp gaat bewegen.
            http://www.fotohans.eu

Comment

Working...
            X