Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A330

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A330

    Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
    Persoonlijk volg ik weinig trends. Ik bekijk eerst wat ik verwacht van mijn apparatuur. De digitale SLR in deze vorm zal op zich ooit eens verdwijnen, maar dat zal toch nog eventjes duren. En binnen de huidige vorm zal men altijd verder evolueren. volledig ruisvrije beelden bij hoge iso, groter dynamisch bereik, minstens HDR, meer AF punten, sneller AF, hogere resolutie enz...
    Vraag is, of het nodig is. Heb je 24 mln pixels nodig als je geen posters van een meter laat afdrukken, moet je toestel 10 beeldjes/sec schieten, is de huidige kwaliteit van lichtmeters niet voldoenden, enz....
    Ik laat me niet snel vangen door trends :-)

    (wel slecht voor de economie, want dan koop je minder )
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #32
      Re: Sony A330

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Elk merk maakt goeie toestellen. Elk heeft zijn voor- en nadelen. Een merk of een toestel met enkel maar voordelen bestaat niet. Alles hangt af van wat jij ermee wil doen, wat je belangrijk vindt en wat je eraan wil uitgeven.
      Welja, het is dat wat ik eigenlijk bedoel

      Comment


      • #33
        Re: Sony A330

        da's waar ... Maar goed voor het milieu zeggen ze 'consumminderen'...het is dus nooit goed he
        Maar hey, ik doe toch goed mee want ik ga een onverwachte bonus opstrijken en die gaat naar fotomateriaal gaan...en zie daar luxe probleem: sony 550 ofoverstap nikon D90...twijfel twijfel twijfel. En ook dat doe ik heel rationeel (misschien te), en als ik dan 'uitgerust' ben, dan is dat inderdaad voor een goed aantal jaar.

        Comment


        • #34
          Re: Sony A330

          Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          als ik dan 'uitgerust' ben, dan is dat inderdaad voor een goed aantal jaar.
          Als je niet te gevoelig bent voor steeds iets nieuwers, dan is dat inderdaad zo.
          Ik ga er gewoon van uit dat ik met elk merk mijn ding kan doen, mede ook omdat ik niet professioneel bezig ben. Ik hoef echt de 7 of meer fps niet. Ik vind 5 al ruim snel genoeg. Ik ben geen sportjournalist, oorlogsreporter of ontdekkingsreiziger in de tropen of op 7000 meter hoog. En ruis op hoge iso: ik heb geen last van ruis want ik werk niet met een vergrootglas, ik kan tot iso 1600 goeie prenten maken, en het merk dat vandaag daarin het beste is, is dat morgen mogelijk niet meer. Dus waarom zou ik veranderen ? De grote plussen van mijn huidige set zijn voor mij de volgende :
          - de beeldstabilisatie op alle lenzen,
          - de fantastisch goeie ergonomie en functionaliteit van de Sony-bodies (net als Minolta vroeger), tenminste als je naar a5-reeks en vooral a700 en hoger gaat,
          - de collectie leuke (nieuwe én oude) lenzen, bijna allemaal tweedehands gevonden, waar ik bij een ander merk nauwelijks of misschien zelfs niet aan geraak, en die me ook geen arm en been gekost hebben...

          Andere merken hebben zeker een paar andere plussen, maar zolang ik mijn ding kan doen met wat ik nu heb, is er geen haar op mijn hoofd dat aan veranderen denkt hoor.

          Allez, nog veel plezier met kiezen .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Sony A330

            Oorspronkelijk geplaatst door dbuyle Bekijk bericht
            Waarin zitten de verschillen dan juist? Oa in een scherpere foto met hogere iso?
            Op de site van Sony kun je vergelijken: link

            Inderdaad véél betere prestaties op hoge iso's (daarvoor alleen al vind ik hem het geld waard), hij is sneller en accurater, dubbel zoveel frames per seconde, iets groter scherm, iets meer megapixels, blijkbaar gaat de batterij ook dubbel zo lang mee, ...

            voor alle duidelijkheid: ik heb geen van beide toestellen, ik baseer me hier alleen om bevindingen die ik her en der lees.
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #36
              Re: Sony A330

              Maarre, een CCD sensor, is die niet beter dan een CMOS op lagere ISO-waarden (100-200-400) ? Bijvoorbeeld voor spotten, daar ben je weinig met een camera die van 200 tot 12800 kan gaan en deftige foto's levert tot 3200 of 6400 ofzo...want dan krijg je sowieso al teveel licht (op bijvoorbeeld ISO 200, 1/250) binnen en moet je het diafragma gaan dichtdraaien, met mogelijk risico op diffractie (als je eenmaal voorbij f/16 enz bent). Bij de hogere kwaliteitslenzen is het minder problematisch (de 'G'-lenzen, onder andere...bij mijn 70-400G is f/16 nog perfect te noemen) geloof ik, ik weet niet hoe het met een oerdegelijke Minolta 100-300 zit natuurlijk.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #37
                Re: Sony A330

                tja...wat je ook zal kopen, achteraf zul je nog altijd gaan denken had ik niet beter die ene of die andere gekocht.
                Danny

                Comment


                • #38
                  Re: Sony A330

                  ik heb de a100, nog steeds. direct bij de release het toestel gekocht voor 975 euro!!!
                  Recent vaker gedacht om naar een upgrade te gan, maar no vandaag leer ik alle dagen bij over het toestel, en blijf er toch best tevreden over.

                  Volg je eigen keuze en laat je niet beïnvloeden. Alle toestellen zijn goed, het is de persoon die op het knopje drukt die bepaald wat eruit komt.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony A330

                    ik heb intussen beide toestellen in de hand gehad (D90 en sony A550). eens een paar shots mee genomen. Kwaliteit bij beiden erg goed vind ik, ook op hoge ISO, ongeveer gelijkaardig toch.

                    De grote verschillen die mij opvielen:
                    + bij sony:
                    de live view
                    snelheid
                    hdr
                    steady shot stabilisatie

                    + bij nikon
                    de grote en heldere zoeker
                    pastte iets beter in mijn hand
                    de bediening. Wat ik dus mis op de sony is om nog sneller volgende functies te kunnen kiezen:
                    AF en metering mode
                    en dat tweede instelwieltje vond ik superhandig.

                    Kwalitatief geen verschillen volgens mij, maar enkel in het gebruik...that's it
                    Gevolg: ik weet het niet

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony A330

                      Die kleinere zoeker is het gevolg van de manier waarop Sony Live View implementeert in hun toestellen: die tweede sensor neemt ook ruimte in, waardoor de zoeker kleiner is.

                      Langs de andere kant, al die commentaren bij reviews dat de zoeker de kleinste en donkerste ooit is hoor je precies alleen maar bij de Sony's, terwijl men nauwelijks iets zegt over de zoeker van de 500D in de review daarvan, die nauwelijks groter is . Dan heb ik zo mijn bedenkingen bij de objectiviteit en persoonlijke voorkeuren van de reviewer .

                      Kijk op deze afbeelding maar eens (bron: Dpreview.com):

                      (staat in hun review die je hier kan vinden)

                      Die bediening van de AF mode en lichtmeting zit op mijn A350 achter het Fn knopje, ik neem aan dat het daar ook zit bij de A550 ?

                      Plan je om er een lens bij te kopen ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony A330

                        De zoeker is inderdaad groter dan de 330 (is ook andere prijsklasse natuurlijk), en bijna identieke grootte dan canon (maar de canon spreekt mij persoonlijk niet zo erg aan).
                        De zoeker van de nikon ligt mij net iets makkelijker, ik zie er makkelijk alle informatie op (het prachtscherm op de sony heeft een kleine ergonomische prijs, het steekt iets meer in de weg, tenzij je een chinees neusje hebt Vandaar dus dat de zoeker bij Nikon iets makkelijker leek voor mij. Maar of dit doorslaggevend is ?
                        Wat die metering en AF mode betreft, die zit inderdaad achter de functie knop, dan kom je in het menu waar je ofwel metering mode ofwel AF mode kiest.
                        Bij de nikon druk je de knop naast de sluiterknop in en gebruik je met de duim het achterste instelwiel om die modus te veranderen. Dat is het verschil. Het eindresultaat is krek hetzelfde , het gebruik is gewoon anders

                        Lens:
                        wat lange zoom betreft. De sony 70-400 is duidelijk best dat zie je op testbeeldjes gewoon, ik ga dergelijke lens op het maximum van zijn kunnen alleen bij airshows en soms in de natuur gebruiken, en daarom kies ik toch voor prijs/kwaliteit, waarschijnlijk de sigma 120-400, ik heb daar al mooie resultaten mee gezien hoor, en in testen (met voorbeeldshots) komt ze een miniem tikkeltje minder scherp uit dan de zo geloofde canon 100-400. De helft van de prijs, en degelijk gebouwd leek me. Een mens moet het midden houden he.
                        Het is voor een gewone wandellens dat ik het meest twijfel.
                        De kitlens op de A550 is dezelfde dan op A3xx en ik vind dat een erg goed lensje hoor, meer moet dat voor mij niet zijn. Zeker niet voor buiten. Het enige wat ik niet zo leuk vind is het zoom bereid. Ik zou graag iets hebben in de trand van 18-105, of 18-125 (geen 18-200).
                        Bij nikon kan ik niet oordelen over de kitlens 18-105, de resultaten die ik zelf nam leken mij ongeveer idem met mijn 18-55, alternatieven zouden zijn op een A550 de 18-125 van sigma, maar daar heb ik geen ervaring mee.
                        Wat die testen betreft Joris...het is wat het is, ze verschillen van review tot review he...het draait allemaal om wat je persoonlijk wil. Die testen zijn een leidraad he.
                        Ik wil naar een goede middenklasse, en dat moet een jaar of vijf meegaan...no matter welke nieuwe trands komen...

                        Comment

                        Working...
                        X