Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot G11 ander alternatief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

    Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
    ...Echt, een top-compact heeft ook heel wat voordelen, en zolang je niet van plan bent groot te gaan afdrukken heeft die weinig nadelen. Een dslr kan je trouwens niet zomaar bij ieder concert naar binnen meenemen, een compact wel.
    Het klopt wat je zegt. Ik heb een G9 en hoewel dat toestel niet zo compact is als mijn vrouw haar Ixus, kun je het toch in een jaszak kwijt. Weegt wel een halve baksteen...
    Grote afdrukken zijn prima. Ik heb hier momenteel zelfs een 30x40cm liggen!

    Maar... ter gelegenheid van BelgiumDigitalLive had ik mijn G9 mee, omdat ik het grootste deel van de dag van dienst was, en geen zin had mijn zwaarder arsenaal (50D met externe flits en enkele lenzen) mee te sleuren. Ik heb de workshop Concertfotografie (gepresenteerd door CHPhotography en mm) gevolgd, waarna de "cursisten" de gelegenheid hadden de band van vlak voor het podium te fotograferen. Wel, daar viel mijn G9 zwaar tegen. Focust veel te traag. "Stilstaande fases" om een sportterm te gebruiken, tot daar nog aan toe, maar voor muzikanten in actie echt een ramp.
    Ik vermoed dat de G11 alweer verbeterd is ten opzichte van zijn voorgangers, maar ik zou toch rekening houden met mijn ervaringen.
    Ik vind de G9 een fantastisch toestel, dat ik speciaal gekocht heb voor citytrips en om altijd een toestel bij me te hebben (al moet je rekening houden met z'n niet onaardig gewicht en volume), goed geschikt voor buitenopnames (ik heb prachtige zonsondergangen geschoten met de camera), maar veel minder geschikt voor binnenopnames en vooral niet geschikt voor concertfotografie.
    't Is maar dat je het weet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #17
      Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

      Hallo

      Ondertussen heb ik de Sony A-550Y in bezit , en mijn eerste indrukken zijn , wat een goed toestel , echt mooi foto´s , en gemakkelijk te gebruiken op automatisch.

      Handmatig instellen zal ik dan beetje per beetje uitproberen .

      ook de lens DT 4-5.6/55-200 Sam bijgekocht (dus in een setje)

      voor mij is dit een aanrader , gekocht bij cameranu.nl en netjes zonder problemen thuis geleverd , zeker ook een pluim voor die firma 10/10

      Bedankt allemaal voor je reacties
      mvg
      louwe:

      Comment

      Working...
      X