Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot G11 ander alternatief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot G11 ander alternatief ?

    Hallo ,

    Ik ben hier nieuw en had graag uw advies ontvangen voor de aankoop van een fototoestel .ik ben maar een amateur

    ik gebruik nu een Traveler Superslim XS7 , 7.5 Mega , 3x superzoon , f=5.8-17.4mm .
    gekocht bij aldi , en daar ben ik niet tevreden over . foto´s vind ik niet goede , je moet 100% goede omstandigheden hebben , om een goede foto te maken.

    Ik zou die gebruiken voor foto´s te nemen op podia bij optredens , sport , vacantie enz , video is totaal niet belangrijk .

    Nu liet ik mijn oog vallen op canon powershot G11 , dit lijkt mijn een goed toestel , ik ben maar een gelegenheids fotograaf , maar wens toch geen miskoop te doen.

    Ik verlang wel een lithium baterij , en toestel mag ook niet te groot uitvallen.

    Dit zijn de G11 gegevens

    De PowerShot G11 levert een uitzonderlijke beeldkwaliteit en professionele flexibiliteit. De camera is uitgerust met een zeer gevoelige 10,0 Megapixel sensor, een hoogwaardig groothoekobjectief en 2,8-inch variangle LCD-scherm.

    Zeer gevoelige 10,0 Megapixel CCD
    28-mm groothoeklens met 5x zoom en optische beeldstabilisatie
    2,8 inch variangle LCD-scherm
    Dual Anti-Noise System met DIGIC 4
    Volledig handmatige bediening en optie voor RAW-opnamen
    Smart Auto en Servo AF/AE
    Gezichtsdetectie
    i-Contrast
    HDMI-uitgang
    Compatibel met het Canon assortiment Speedlite-flitsers

    Wat is het verschil tussen CCD en CMOS
    moet ik daar in mijn omstandigheden rekening mee houden of niet

    Wie kan mij wat sugessties doen voor ik aankoop , van harte bedankt
    mvg
    louwe

  • #2
    Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Louwe Bekijk bericht
    Ik zou die gebruiken voor foto´s te nemen op podia bij optredens , sport , vacantie enz , video is totaal niet belangrijk .
    Vakantiefoto's nemen zal prima lukken, maar sport en concerten blijft moeilijk met een compactcamera. Met de Canon G11 zal het weliswaar beter lukken dan met je Aldi-camera, maar ik denk dat je er toch iets teveel van verwacht.

    Oorspronkelijk geplaatst door Louwe Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen CCD en CMOS
    moet ik daar in mijn omstandigheden rekening mee houden of niet
    Het zijn twee verschillende technologieën, maar het is niet echt belangrijk om daar rekening mee te houden.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

      Dank U StijnV voor je reactie ,

      Wat zou dan een beter oplossing zijn , die betaalbaar blijft (400_700€) , en toch wat meer heeft dan die g11 .


      mvg
      Louwe

      Comment


      • #4
        Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

        Dat hangt van je verwachtingen en inzet af. Met een spiegelreflexcamera zal je zeker betere resultaten kunnen halen, maar dan zal je wel enige fotografiekennis moeten opdoen.

        Dit valt ook nog binnen je budget, bv:
        Sony Alpha 230 + 18-55mm (standaard) + 55-200mm (outdoor sport) + 50mm (concert) €675
        Canon EOS 1000D + 18-55 mm (standaard) + 55-250mm (outdoor sport) + 50mm (concert) €705

        Als je liever automatisch werkt of een compacte camera wilt, dan zou ik voor de G11 gaan. Zoals ik al zei, het hangt er gewoon van af wat je er precies van verwacht.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

          Misschien een keer de Fuji F70 EXR bekijken.... heeft een zeer goeie ISO (dacht tot 12800) wat 'm voor concerten zeer bruikbaar maakt

          en de prijs zit rond 290 ....dus ook nie slecht
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #6
            Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

            Bedankt voor de reacties ,

            Er zijn nattuurlijk heel wat mogelijkheden voor ieders beurs , sinds ik dit forum heb ontdekt heb ik heel wat bijgeleerd over fotografie , en ook over toestellen.

            Ik heb nu ook opgemerkt de positieve commentaren over de Sony A-550 , die ook nog in een prijsklasse valt die mij bevalt.

            Ik ga dit verder nog eens uitdiepen , mijn voorkeur ging altijd uit naar canon , maar nu zie ik ook dat sony ook (op papier toch) , prachtige camera´s heeft , mocht je nog suggesties hebben laat maar komen , ik hou u op de hoogte wat ik zal aanschaffen ,

            ik denk toch om die G11 te laten varen , omdat je daar geen uitbreiding op hebt ..enz........ik kan die hogere klasse van toestellen , eerst gebruiken op automatisch , en beetje per beetje mij verdiepen in het manueel gebruik van het toestel , dit zit wel in mijn mogelijkheden , en als het wat groter uitvalt dan ik, eerst had gedacht , dan neen ik het wel erbij.

            maar ja , ik ga het ook even bekijken in een verkoopplaats , dank u vriendelijk voor de hulp.
            mvg
            louwe
            Last edited by Louwe; 9 december 2009, 05:49.

            Comment


            • #7
              Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

              Als de G11 je (op papier) bevalt, zoek dan eens her en der naar een G9 in tweedehands.
              Volgens mij is de G9 slechts marginaal iets minder (je hebt bv. geen breedhoek), maar het is zeker een prijsgunstig alternatief.

              Vergeet echter briljante foto's onder slechte lichtomstandigheden met een G9, daarvoor heb je een SLR nodig.
              There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

              Comment


              • #8
                Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                Ik zal waarschijnlijk voor de Sony A-550 gaan ,

                Is die lens voldoende , Sony 18-55 mm F305 5.6. of raad je mij aan om nog een lens bij te kopen ?

                Moet ook nog even uitpluizen waar die Sony A-550 het goedkoopst is . streek van roeslare -Kortrijk.

                mvg
                louwe

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                  De 18-55mm is een prima standaard lens. Wil je wat meer bereik (tele) of lichtsterkte, dan kan je natuurlijk altijd een lens bijkopen.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                    Hallo Stijn

                    Ik ben van plan dit set te kopen in Engeland ,


                    dit lijkt mij een goede aankoop , ik heb het toestel gisteren gaan bekijken , en ja een prachtig toestel , waar een niet zo ingewijde in de fotografie kan mee werken.

                    maar waarom zijn de prijzen hier zo hoog ?

                    Zou er een verschil kunnen zijn van camara´s gekocht in engeland of in belgie , zoals mij door de verkoper werd verteld ?

                    Zitten er adertjes onder het gras wat garantie betrefd ? of kwaliteit ?

                    mvg
                    Louwe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                      De Britse pond staat momenteel erg laag, waardoor het aantrekkelijk kan zijn om in Engeland te kopen. Je zal geen invoertaksen ofzo moeten betalen aangezien ze deel uitmaken van de EU.

                      Bij een defect zal je het toestel echter moeten terugsturen naar de winkel. Het voordeel ben je dan al snel kwijt aan verzendkosten. Het verschil met Foto Konijnenberg is trouwens maar €57, en CameraNU (ze claimen wel maar 1 jaar garantie, al moet dit wettelijk gezien 2 jaar zijn) is zelfs €15 goedkoper (allemaal zonder verzendingskosten gerekend, waarschijnlijk vallen die uit Engeland nog iets hoger uit).

                      De camera zal echter steeds dezelfde zijn, al kan de taal van de handleiding en de menu's wel eens verschillen.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                        Dank U wel stijn , ik had ondertussen ook kennis genomen van http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=262&sg_id=1016

                        en de prijzen liggen inderdaad ook heel goed in de markt , ik heb een mailtje gedaan

                        of die wel echt vooradig is , en dan doe ik mijn bestelling.

                        nogmaals bedankt voor de bereidwilligheid om te antwoorden.

                        Ik hou U verder op de hoogte

                        mvg
                        louwe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                          Toch even reageren op cameranu.nl. Dit is toch een nederlandse winkel en daar is het toch niet wettelijk 2 jaar? Dus die 1 jaar garantie kan wel kloppen hoor..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tacha87 Bekijk bericht
                            Toch even reageren op cameranu.nl. Dit is toch een nederlandse winkel en daar is het toch niet wettelijk 2 jaar? Dus die 1 jaar garantie kan wel kloppen hoor..
                            Binnen de Europese Unie is er voor producten verkocht aan consumenten een minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten (Richtlijn 1999/44/EG).
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Powershot G11 ander alternatief ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Louwe Bekijk bericht
                              Dank U StijnV voor je reactie ,

                              Wat zou dan een beter oplossing zijn , die betaalbaar blijft (400_700€) , en toch wat meer heeft dan die g11 .


                              mvg
                              Louwe
                              Voor dat geld ga je wel andere camera's vinden die op andere vlakken dan iets beter of flexibeler kunnen zijn. Een spiegelreflex zal zeker wat beter zijn in slechte lichtomstandigheden, en je zit ook met helemaal geen vertraging meer tussen het moment van knopje drukken en het moment van fotograferen.

                              Maar of dat daarom een betere oplossing gaat zijn... laten we zeggen dat de meningen daarover verdeeld zijn, en dat mijn mening toch nogal afwijkt van die van stijn in dit geval ;-) Ik zou absoluut voor de G11 gaan, en niet voor een instap-DSLR.

                              Vergeet echter briljante foto's onder slechte lichtomstandigheden met een G9, daarvoor heb je een SLR nodig.
                              Dat zijn van die uitspraken waar ik het moeilijk mee heb. Vergeet briljante foto's onder slechte linchtomstandigheden maar sowieso, tenzij je objectieven hebt die op zichzelf al evenveel kosten als jouw budget, en tenzij je goed kan flitsen.

                              Echt, een top-compact heeft ook heel wat voordelen, en zolang je niet van plan bent groot te gaan afdrukken heeft die weinig nadelen. Een dslr kan je trouwens niet zomaar bij ieder concert naar binnen meenemen, een compact wel.

                              Comment

                              Working...
                              X