Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ebay ?

Heeft er al iemand fotoapparatuur gekocht via ebay (ebay Duitsland m.n.) ? Ervaringen ? Ik zie dat daar bv. de EOS 300D regelmatig als nieuw te koop aangeboden wordt (en goedkoop). Zijn blijkbaar ook online shops bij die via ebay verkopen; wat is het addertje onder het gras hier ?

Ludovic
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

Geen addertje, enkel goed informeren bij de verkoper.
    Je moet wel goed opletten want Ebay is lang niet meer de plaats waar je goede zaakjes kan doen.

Soms ben je goedkoper af in een winkel. (tja, soms ben je zelfs beter af in een winkel dan op een tweedehandsbeurs. Het is net of gebruikt materiaal is nog duurder bij sommige okkaziehandelaars)

Comment

Niet alle verkopers zijn slecht op ebay, maar de laatste tijd komen er meer en meer bedriegers bij. Als je iets kan kopen aan uitzonderlijke lage prijzen, zal er in de meeste gevallen een serieuze adder onder get gras zitten.

Zeker als ze voorstellen te betalen via Western Union.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Bedankt voor de reacties.

Maar wat zijn de redenen voor online shops om via ebay aanbiedingen te doen ? Ik zag bv. een Duitse online shop die de EOS 300 D met lenskit aanbood voor 1019 euro op ebay en evenzeer voor 1019 euro in hun online webshop ?
        Geen tweedehands, maar nieuw (volgens hun).

Ludovic.
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

Comment

Originally posted by igor
          Bedankt voor de reacties.

Maar wat zijn de redenen voor een online shops om via ebay aanbiedingen te doen ? Ik zag bv. een Duitse online shop die de EOS 300 D met lenskit aanbood voor 1019 euro op ebay en evenzeer voor 1019 euro in hun online webshop ?
          Geen tweedehands, maar nieuw (volgens hun).

Ludovic.

Om nieuwe klanten te winnen, zeker?
          Stel je voor dat je via ebay die winkel leert kennen, en je koopt daar iets, wel dan heeft die winkel een klant die ze normaal niet zou gehad hebben.
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik heb twee jaar geleden eens een compact flashke gekocht op eBay.
            Maar nu is 't kaf van 't koren.
            Er zitten teveel handelaars op en bijna geen partikulieren meer.
            en dan zijn die handelaars niet allen even correct.
            Ik heb dat e-Bay uit mijn Favorieten gewist en ga er niet meer kijken.
            Spijtig, ze zouden die handelaars moeten verbieden, zoals hier op BD.
            Nu is de zaak hopeloos verziekt.
            Vroeger kon je nog een zaakje kopen van iemand die z'n spullen wegdeed , een partikulier dus.

Comment

Zoals Mic al zei, ik heb Ebay ook niet meer in mijn favourites, heb daar vroeger mooie zaakjes kunnen doen, maar nu is het niet mooi meer, moet al serieus zoeken naar een serieuze particulier, ik vind ook dat winkels daar niet op thuishoren.
              D'r zijn andere betrouwbaarder webwinkels.

Comment

Het is ebay zelf die meer mikt op de handelaars.Ze willen zo hun omzet verhogen.Ook door een plaatsingskost aan te rekenen.

Plaatsingskost zelfs als je object niet verkocht is!Ik plaats nu mn zoekertjes op Yezzz en koopjeskrant deze zijn wel nog gratis.

Groeten,

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik heb onlangs een lens gekocht op Ebay.de (Duitsland)
                  Geld op voorhand overgeschreven (bankkosten 29,.. Euro!!), maar goed, het blijft een koopje, na een goei week de lens met ABX transport aangekregen.
                  Blijkbaar valt DHL in Duitsland onder de Duitse post en gaat dat hier om een of ander reden over naar ABX. Als ik niet thuis was moest ik de lens op een van de locaties van ABX ophalen stond op het papier (in mijn geval Heusden Zolder).

De reden dat er minder partikulieren op Ebay verkopen is omdat er nu een "advertentieprijs" en een % op de verkoopprijs moet betaalt worden, dat schrikt vele particulieren af.
                  Een enorm groot voordeel met Ebay is dat nu alle leden (nicks) gecontroleerd worden. Als je je registreert is je account niet meteen actief maar krijg je een brief thuis met een invulformulier). Valse nicks worden hierdoor al grotendeels uitgesloten.

Als je internationaal aankoopt vraag je best eerst de verkoper of hij bereidt is om naar Belgie te verzenden.
                  Zoek ook een koper met veel aantal verkopen achter zijn naam en kijk hoeveel % positieve commentaren die heeft en léés ook die commentaren.

Wil je een echte verkoopsovereenkomst moet je het goed aankopen via de knop "bieden" of "nu kopen". Zo zijn beiden partijen gebonden aan de overeenkomst.

Groetjes!

Loes

Comment

Bedankt aan allen.
                    Ga mij dan toch maar wenden tot een (goede) al dan niet online shop.
                    Laatste vraagje BTW : kent iemand directshopper.de ?

Ludovic
                    BD0118BE

Comment

Working...
                    X