Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van d60 naar d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van d60 naar d90

Ik overweeg even om een D90 aan te schaffen ipv een D60.
    Ik weet dat deze meer functionaliteiten aan boord heeft maar los daarvan, is er een merkbare kwaliteitsverbetering van de foto zelf.
    Stel dat ik met een zelfde lens en zelfde instelling tweemaal hetzelfde onderwerp vastleg, eens met d60 dan met d90, en ik plaats de afbeeldingen naast elkaar, kun je dan direct zeggen dat is de d90 en dat de d60, of is verschil heel miniem ?
    popol

http://www.fotopopol.be

Re: Van d60 naar d90

Tenzij je op hogere iso's moet werken vanwege de lichtomstigheden, ga je volgens mij
    bitter weinig verschil zien.

Comment

Bij groot contrast verschil kan de hogere DR ook nog een rol gaan spelen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Moeilijk te zeggen, een D90 koop je niet om het verschil te zien tussen 2 foto's. Ik durf wedden dat je het verschil ook niet/moeilijk kan zien in goede omstandigheden tussen een Canon G11, Nikon D90 of mijn LX3. Ik heb zelf de D60 gehad (ook de D40x, D80 en nu dus D90). Het is een "upgrade" in elke betekenis van het woord. De D90 heeft veel meer aan boord dan de D60 waaronder inderdaad een (veel) betere ISO-prestatie, snellere AF, top-display, filmfunctie, etc... Voor de verschillen kan je HIER eens kijken.

Succes

Comment

Working...
        X