Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel?

Hey,

Ik heb al een beetje rondgekeken op deze site en al wat leuke informatie gevonden.
    Ik ben al een tijdje "verslaafd" aan fotografie, maar heb jammer genoeg niet altijd de kans om te fotograferen. Wanneer dat wel is probeer ik het maximum uit mezelf te halen (want de camera kan waarschijnlijk meer aan ).
    Sinds enige tijd hebben mijn vader en ik een digitale spiegelreflexcamera (Canon 400D).
    Maar aangezien ik door de week niet thuis ben (studies) en in het weekend we beiden het toestel willen gebruiken, heb ik besloten zelf er eentje te kopen.
    Aangezien mijn vader een canon heeft, wil ik het liefst ook een canon, zodat we altijd nog wel lenzen kunnen uitwisselen.
    Daarom dit topic, omdat ik wat raad wil van mensen die er toch veel meer van weten dan ik.
    Wat fotografeer ik? Eigenlijk zowat alles... Huis-tuin-en-keuken-taferelen, dingen buiten, dingen tijdens uitstapjes, maar ook autosport en indoor zaalsport (vooral volleybal).

Ik heb wat gekeken op het internet en de Canon 500D stond me wel aan. Op de site van Ken Rockwell had ik gelezen dat hij vond dat dit toestel de 2e beste Canon was, na de 5D Mark 2.
    Deze camera heb ik met een canon ef-s 18-200mm lens gevonden voor 890 euro, en goedkoper heb ik niet gevonden.
    Ik wilde hem graag met die 18-200 lens hebben omdat ik zoveel gevarieerde dingen fotografeer... (voor de indoor zaalsport wilde ik wel een f2.8 lens kopen, maar dat moet hier niet staan dus ga ik daar niet verder op in )
    Maar nu de vraag: is dit fototoestel goed voor mij en voor hetgeen ik fotografeer, of zijn er betere toestellen die ik kan kopen?

De prijs is tevens niet zo'n groot probleem voor mij, maar het moet ook niet overdreven worden, liefst onder de 1000 euro. Een 5D is trouwens te professioneel voor mij, zo goed ben ik niet dus dat hoeft (momenteel) niet.
    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Re: Welk toestel?

KR heeft soms rare trekskes zenne!!

zit er soms pal op maar soms ook glad naast.

er zijn betere en betrouwbaardere bronnen hoor.

naar aanrader bij canon laat ik de cannoniers hier aan het woord
    nikon stuff

Comment

Ok, dat weet ik dan ook weer... Dacht dat hij wel redelijk betrouwbaar was, maar dat blijkt dus niet zo helemaal waar te zijn.
      Daarom ook dat ik naar hier kom, om verschillende meningen te horen en zo mijn besluit te kunnen maken
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Ken heeft het momenteel ERRUG druk met zijn onlangs aangeschafte leica M9...

soms heeft hij helemaal gelijk, soms ook weer niet.. maar goed, het blijft af en toe prettig om te lezen.. hij neemt zichzelf ook niet helemaal serieus, en verlangt van ons ook niet dat wij dat gaan doen..

niettemin, de canon 500d is een erg fijn toestel, je gaat je er absoluut gene buil aan vallen, en als je tzt je superzoompje beu bent, kun je nog altijd overschakelen op wat beter spul..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
          Ok, dat weet ik dan ook weer... Dacht dat hij wel redelijk betrouwbaar was, maar dat blijkt dus niet zo helemaal waar te zijn.
          Daarom ook dat ik naar hier kom, om verschillende meningen te horen en zo mijn besluit te kunnen maken
          Mag ik even tegengas geven ? Ik heb "groote deelen" van Ken Rockwell gelezen en ik heb de man nu niet meteen op veel "onzin" betrapt. En geloof me : mijn achterdocht en mijn lichtgelovigheid zijn omgekeerd evenredig = ik geloof bijna niéts en zelfs dàt staat niet helemaal vast.
          ---------------
          Nee, wat hij zegt klinkt plausibel en ik heb dus wel één & ander van hem opgestoken. Voor zover nog nodig heeft hij me ook gesterkt in een paar zaken die ik "zelf al had bedacht".
          ---------------
          Het kind niet met het badwater weggooien. Wie nog dergelijke INTERESSANTE sites kent : laat niet na om een linkje te plaatsen. Sommigen zijn oud & wijs genoeg om zin en onzin te kunnen scheiden... Besten dank bij voorbaat !

Comment

Ken is voor mij nog een onbekende , ik ga meteen googlen, zoals wat ken doet ken niet?.

Maar die 500d is een leuke camera waar je hele leuke protretjes mee kan maken hoor.
            En weer uitgebreider dan de 400d.
            Zelfs de videofunctie zit erop.

Comment

Dus voor zover ik hier lees is de 500D wel een goed toestel voor mij? Iemand anders nog opmerkingen of suggesties voor me?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
                Dus voor zover ik hier lees is de 500D wel een goed toestel voor mij? Iemand anders nog opmerkingen of suggesties voor me?
                Voor zaalsport is de superzoom niet erg geschikt, daarvoor zou je er toch beter aan doen een EFs 18-55 Is (voor algemeen) met een EF 85/1.8 (voor de lichtsterkte) te kopen.

Comment

Over die 18-200 lens zou ik nog eens goed nadenken, voor de rest een fijne camera. (En
                  wat die Ken Rockwell betreft, dat is gewoon een zeveraar waar je geen rekening mee moet
                  houden. Blabla en anders niks.)

Comment

Ik kan toch gewoon de EF-S 18-55mm IS van de 400D nemen, of niet? Daarom dat ik de 500D niet koop met die lens, want die hebben we al...
                    En ik wou die 18-200mm hebben voor al de rest wat ik zo fotografeer.
                    We hebben ook een 70-300mm (Tamron) thuis voor als we naar autoraces gaan kijken, maar als ik ergens op vakantie ben en de hele tijd moet wisselen van lens om foto's te maken, dat is het ook niet echt...

En voor zaalsport had ik eventueel gedacht om een 24-70 f/2.8 te kopen, of iets in die aard (maar dat moet in een ander forumdeel)

Comment

Working...
                    X