Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk fototoestel?

Ik ben van plan een nieuw digitaal fototoestel aan te schaffen, maar ik heb geen idee welk fototoestel ideaal is. Het belangrijkste vind ik dat de kleuren zeer mooi uitkomen, en dat de foto's scherp zijn. Filmen hoeft voor mij niet per se, en ook de grootte van de foto's speelt geen cruciaal belang. Het zit hem dus vooral in die kleuren...

Dit bedoel ik dus ongeveer, dat de kleuren zeer mooi uitkomen. Ik weet dat je dat misschien ook kunt realiseren met photoshop, maar ik heb geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat, dus ik heb liever dat mijn fototoestel dit resultaat brengt. Als dit mogelijk is tenminste. Weten jullie een fototoestel - met een degelijke prijs - dat hiertoe in staat is? Alvast bedankt!

Re: Welk fototoestel?

De keuze zal niet makkelijk worden.
    Ik vrees dat zowat ieder fototoestel dat kan.

Met welk toestel heb je deze foto genomen?
    Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Hallo,
      Welkom op BD.
      Het zou ons helpen als je het budget even zou meedelen die je aan een toestel wilt besteden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
        De keuze zal niet makkelijk worden.
        Ik vrees dat zowat ieder fototoestel dat kan.

Met welk toestel heb je deze foto genomen?
        Dit heb ik niet genomen, ik vond het op xanga. Maar ik vind het een geschikt voorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Hallo,
          Welkom op BD.
          Het zou ons helpen als je het budget even zou meedelen die je aan een toestel wilt besteden.
          250-300 euro. Niet veel meer in elk geval.
          Ik heb nu een Olympus van 150 euro geloof ik, maar de kleuren vallen wat tegen.
          Ik wil graag scherpe, doordringende kleuren die echt heel duidelijk uitkomen.

Comment

Misschien eens uitkijken naar deze (klik)?
            Of moet het compacter (klik)?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elinosaurus Bekijk bericht
              250-300 euro. Niet veel meer in elk geval.
              Ik heb nu een Olympus van 150 euro geloof ik, maar de kleuren vallen wat tegen.
              Ik wil graag scherpe, doordringende kleuren die echt heel duidelijk uitkomen.
              Kijk eens in de handleiding of je de verzadiging (saturation) op je camera kan verhogen, misschien levert dat al betere resultaten op.
              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                Kijk eens in de handleiding of je de verzadiging (saturation) op je camera kan verhogen, misschien levert dat al betere resultaten op.
                Nee niet echt, ik ben sowieso van plan een nieuw toestel aan te schaffen.

Comment

Working...
                X