Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon garantie & Duitsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon garantie & Duitsland

Ben een collega-spotter aan het helpen met de zoektocht naar een 300D. Onze vraag nu, hoe werkt de garantie nu juist met Canon? Als hij z'n digicam in Duitsland zou aankopen, kan je dan met die garantie hier bij een winkel binnenstappen om te laten herstellen? Kan er iemand dit even uit de doeken doen?
    Heb geen enkel relevant topic kunnen vinden met de search-functie...
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Geen probleem.
    Ik heb mijn camera in Zwitserland gekocht en er zit een Europees garantiebewijs bij.
    Gewoon binnenbrengen bij de dichtsbijzijnde canonverdeler. (een belletje naar Canon en ze geven de naam van de winkel in de buurt)
    Deze winkel stuurt dat dan op naar canon (NL denk ik) en ndan wachten tot het terugkomt. Kan wel een tijdje duren heb ik al vernomen.

Tip: Winkel in Düren (Topfoto) heel vriendelijke mensen, geholpen in Nederlands en goede reactie op dit forum.

Comment

idd Kris... heb de mogelijke koper TopFoto leren kennen, daarmee onze vraag .

Bedankt voor de snelle reactie !

TOM
      | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
      100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Is het niet zo dat je bij fototop 2 jaar garantie hebt, waavan 1 jaar europese garantie + 1 jaar enkel duitse garantie ?

ben niet zeker hoor maar dacht dat ik het horen vliegen had ... ergens

kunt ook de site van otto knap eens checken, staat redelijk goed met zijn prijs voor die 300D
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik ga daar mijne nieuwe digitale camera halen. Zo te zien een goede winkel?

Groetjes,
          Rutger
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Originally posted by Perrush
            Is het niet zo dat je bij fototop 2 jaar garantie hebt, waavan 1 jaar europese garantie + 1 jaar enkel duitse garantie ?
            Volgens mij MOETEN alle Europese winkels 2 jaar Europese garantie honoreren. In Duitsland doen ze dat zonder probleem, maar in België vinden de verkopers 1 jaar blijkbaar voldoende. Aangezien je een Europees garantiebewijs hebt, kan je je apparatuur nog altijd zelf bv. naar Canon Duitsland sturen bij defect in het tweede jaar.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

één detail : bij de 300D zit geen garantiekaart...
              Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
                één detail : bij de 300D zit geen garantiekaart...
                Bij alle 300D zit een europeese garantiekaart. Anders heeft u een amerikaans toestel.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bij alle 300D zit een europeese garantiekaart. Anders heeft u een amerikaans toestel.
                  Toch niet, tot nu toe was dat effectief wel zo maar Canon stapt af van dat systeem, dus bij de 300D geen garantiekaart.
                  Mark (300D)

Comment

Canon stapt af van dat systeem, dus bij de 300D geen garantiekaart.
                    Hoe laat je dan je garantie gelden? Serienummer?
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Factuur van de winkel.
                      Mark (300D)

Comment

Factuur van de winkel.
                        Mark (300D)

Comment

Je krijgt er een Europeese garantiekaart bij en dat is voor twee jaar. (Als je in Duitsland koopt)
                          Met deze kaart kan je in alle Europeese winkels je garantie opvragen, geeft niet waar je hem gekocht hebt of binnenbrengt.
                          Dat is niet alleen zo bij Canon maar bij praktisch alle grote merken.

en bij de Canon D300 zit zeker en vast een europeese garantiekaart, waarom niet???? .... Of je hebt je toestel niet via de..... tja...

Comment

Ik heb (nog) geen 300D maar dat van die garantiekaart heb ik me laten vertellen door een vertegenwoordiger van Canon...
                            Mark (300D)

Comment

Ik heb (nog) geen 300D maar dat van die garantiekaart heb ik me laten vertellen door een vertegenwoordiger van Canon...
                              Zeg, Cyrox, die 300 d, dat zal toch wat anders zijn dan de g2 hé
                              Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Working...
                              X