Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe canon body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe canon body

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    Het gaat niet om het aantal frames per seconde, het gaat om de wegschrijfsnelheid en de shot to shot tijd.
    Lees #5
    Zeer juist, je moet eens proberen een aantal motards te fotograferen als ze , ik zeg maar wat, in treintjes van 8 tot 20 vanachter het hoekje komen. Met 3 beelden per seconde heb ik wel genoeg hoor, maar het wegschrijven op cf duurt gewoon veel te lang. Na 3 beelden moet ie gedurende een seconde of 5 ( kan ook 10 zijn )beginnen wegschrijven naar CF-kaartje. En dan heb je de eerste 3 motorfietsen, de rest van het treintje niet.... Herhaal dit een aantal keer en krijgt een "error" op je display.

Ge ziet... tijd om uit te kijken naar nieuwer en beter.
    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Hoi,
      als je op deze manier rijdende motoren gaat fotograferen, heb je een behoorlijk snelle camera en kaartjes nodig.
      Mijn advies, een 40 of 50D (ík zou de laatste doen...) én nieuwe (vrij) snelle geheugenkaartjes.

Kost wat, maar dan heb je ook wat...
      Groet
      Adrie

Comment

ik zou persoonlijk voor een 50D (nieuw, aangezien 2de hands niet echt een optie voor je is) gaan, met een nieuwe geheugenkaart van 4GB (extreme III van sandisk moet snel genoeg voor je zijn). Bovendien past dat nét binnen je vooropgestelde budget van 800€. Dit toestel ligt ook net wat beter in de hand dan de xxxD camera's. De 40D is een toestel van de vorige generatie dat maar 70€ goedkoper is dan de 50D. Je krijgt voor dat geld een betere sensor en een beter lcd scherm.

Aankopen doe ik vaak bij de welgekende kamera express (NL) en fotokonijnenberg (BE+NL).

Prijzen bij KE:

50D: € 769
        Sandisk CF extreme III: € 29.99
        Totaaltje: 798.99€.

Lijkt me de sterkste deal voor je geld.

Comment

Ok, bedankt.
          Ik denk dat het idd de 50D zal worden. Past idd net binnen budget.
          Wel een groot verschil, zeg. Jaren geleden kostte de 300D € 1250...
          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Die 500D kan ook.
            Die neemt 3,4 foto's per seconde en kan dat 170 foto's volhouden.

300D: 2,5 foto's per seconde maar maximaal 4 dan is het buffer vol.
            50D: 6,3 foto's per seconde tot 60 in aantal.

Maar inderdaad overweeg toch maar om die CF te vervangen door een recentere want ook de snelheid van het kaartje speelt een rol hé.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              snip

Maar inderdaad overweeg toch maar om die CF te vervangen door een recentere want ook de snelheid van het kaartje speelt een rol hé.
              enkel voor de volledigheid ..
              frame buffer is 90 frames voor jpg EN met een UDMA kaart
              MAAR enkel 16 FRAMES IN RAW ... just FYI .. (bron dpreview 50D in depth review)
              FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                enkel voor de volledigheid ..
                frame buffer is 90 frames voor jpg EN met een UDMA kaart
                MAAR enkel 16 FRAMES IN RAW ... just FYI .. (bron dpreview 50D in depth review)
                FWIW
                Deze waarde zijn in de meest gunstige omstandigheden. Maar omdat jpeg kleiner is, gaan er ook meer in de buffer.
                Als de ruisreductie aanstaat, of de sluitertijd is te kort, dan gaat de framerate naar beneden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Die 500D kan ook.
                  Die neemt 3,4 foto's per seconde en kan dat 170 foto's volhouden.

300D: 2,5 foto's per seconde maar maximaal 4 dan is het buffer vol.

Juist!
                  TS heeft genoeg aan 3 fps, het wegschrijven zal geen enkel probleem zijn met een 500D en eenzelfde kaartje als waarmee DPR de camera heeft getest.

Het zal overigens weinig zin hebben om een sneller CF kaartje te kopen voor de 300D, die camera gaat er niet sneller door wegschrijven.

Beeldkwaliteit van de 50D en 500D ontloopt elkaar niet veel, tenslotte is de 500D een stuk jonger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Deze waarde zijn in de meest gunstige omstandigheden. Maar omdat jpeg kleiner is, gaan er ook meer in de buffer.
                    Als de ruisreductie aanstaat, of de sluitertijd is te kort, dan gaat de framerate naar beneden.
                    iedereen die vertrouwd is met recenties/reviews zal dit wel door hebben denk ik .. de essentie is dat in raw die buffer capaciteit met een factor 4+ naar beneden dondert (wat diezelfde mensen ook al wel logisch zullen vinden denk ik ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      de essentie is dat in raw die buffer capaciteit met een factor 4+ naar beneden dondert (wat diezelfde mensen ook al wel logisch zullen vinden denk ik ...)
                      Wordt de capaciteit watertank kleiner als je die vult met vaten ipv emmers? Dat is wat je hier schrijft
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Juist!
                        TS heeft genoeg aan 3 fps, het wegschrijven zal geen enkel probleem zijn met een 500D en eenzelfde kaartje als waarmee DPR de camera heeft getest.

Het zal overigens weinig zin hebben om een sneller CF kaartje te kopen voor de 300D, die camera gaat er niet sneller door wegschrijven.

Beeldkwaliteit van de 50D en 500D ontloopt elkaar niet veel, tenslotte is de 500D een stuk jonger.
                        Ik denk ook in deze richting. Alleen een grotere/snellere CF kaart kan geen kwaad. Al is het maar om de hogere resolutie te compenseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Wordt de capaciteit watertank kleiner als je die vult met vaten ipv emmers? Dat is wat je hier schrijft
                          huh .. hebt ge wel herlezen wat ge schrijft ?? de capaciteit van een watertank verandert absoluut niet onafhankelijk hoe ge die vult jong ... ... maar hoewel je het lamlendig verwoordt begrijp ik best wat je bedoelt maar het blijft essentieel om te vertellen hoe je 'm vult .. met emmers of met vaten .. dat scheelt een stuk voor een goed begrip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Het gaat niet om een watertank, het gaat om een fototoestel.

In eenzelfde tijd ga je meer jpg-files kunnen wegschrijven dan dat je raw-files kan wegschrijven.

Dus TS, als nabewerking je toch niet interesseert kan je toch even goed in jpg werken, dan is je snelheidsprobleem gratis opgelost. Anders heb je zowel aan de 50D als aan de 500D een goede nieuwe opvolger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                              Dus TS, als nabewerking je toch niet interesseert kan je toch even goed in jpg werken, dan is je snelheidsprobleem gratis opgelost. Anders heb je zowel aan de 50D als aan de 500D een goede nieuwe opvolger.
                              Niet dus de 300D schrijft maximaal 4 foto's weg ook in JPG. Dan moet je even wachten.

En die snellere CF kaart zal in de 300D waarschijnlijk niet helpen. Want het probleem van de topicstarter is inderdaad dat het buffer van de 300D maar 4 foto's toelaat. Als de kaart sneller is dan is er mogelijk alleen een kleine kans dat dit buffer sneller leeg geraakt en dat je eventueel dus iets sneller terug foto's kunt trekken.

Maar de oude CF kaart, zal een nieuwe body een beetje kreupel maken omdat die veel sneller kunnen schrijven. Dus daarom de raad om samen met de body een recentere CF-kaart aan te schaffen. Om te zorgen dat de snelheden beter matchen.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Goed, ik heb begrepen dat jullie mijn probleem ook hebben begrepen.
                                Of ik de 500D of de 50D neem, snelheidswinst ga ik zeker maken. In RAW ga ik zelden foto's nemen. Meestal is dat toch maar om ze te posten op internet, daar volstaat een mindere reolutie, dacht ik.
                                Als ik dan toch ga voor een veel snellere cam hoort daar vanzelfsprekend ook het jongste ( snellere ) CF-kaartje bij. Eéntje zal volstaan, voor een trouwreportage heb ik niet echt die snelle kaartjes nodig, mijn gedacht.
                                Ik zal zelf wel eens experimenteren met de oude en nieuwe CF's eens ik mijn nieuwe cam heb...

Comment

Working...
                                X