Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d en compactflash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7d en compactflash

Deze week bestel ik waarschijnlijk de canon 7D. Welk type compactflash zou ik best bij nemen kwa snelheid? De II, de III, de IV ?
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Re: 7d en compactflash

Uitzoeken wat de max schrijfsnelheid van de camera is en dan een kaart kiezen waarvan de snelheid er net boven ligt. Dat is voor gebruik van de maximale eigenschappen, de camera zal net zo snel zijn met de traagste kaart, maar het wegschrijven duurt dan langer.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
      Deze week bestel ik waarschijnlijk de canon 7D. Welk type compactflash zou ik best bij nemen kwa snelheid? De II, de III, de IV ?
      8 frames per seconde! Wil je de volle snelheid gebruiken? wat denk je zelf?

Comment

Ik heb via ebay een 'kingston elite pro 32gb 133x' besteld voor 60 euro verzending inbegrepen. Geleverd vanuit hongkong en op 2 weken thuis
        Deze is net wat trager dan een extreme 3.
        Bij het testen had ik geen problemen met filmen of multiburst shooting.
        Moet wel er bij zeggen dat ik de hi speed burst niet zo heel veel ga gebruiken, hooguit een paar keer per jaar bij sport maar dan telkens een paar seconden en niet het max aantal opnamen.
        Dus voor mij is het een mooie deal geweest
        Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Neem maar een Sandisk Extreme PRO 8gb

60 Mb/s en goedkoper dan de extreme IV

dat is de nieuwe reeks , de andere worden afgevoerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            Neem maar een Sandisk Extreme PRO 8gb

60 Mb/s en goedkoper dan de extreme IV

dat is de nieuwe reeks , de andere worden afgevoerd.
            Extreme Pro bestaat enkel vanaf 16GB en 90mb/s

Zie link; http://www.cameranet.nl/nieuws-details.php?ID=426

mvg
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
              8 frames per seconde! Wil je de volle snelheid gebruiken? wat denk je zelf?
              Ik vraag me af wat je er zelf van denkt, die 8fps haal je ook met een trage kaart.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik vraag me af wat je er zelf van denkt, die 8fps haal je ook met een trage kaart.
                inderdaad, tot je camera geheugen vol zit, en dat is sneller dan je denkt in RAW+Jpeg. Daarna kun je telkens even wachten om de volgende foto te nemen. Snel geheugen is echt geen luxe in burst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                  Ik heb via ebay een 'kingston elite pro 32gb 133x' besteld voor 60 euro verzending inbegrepen. Geleverd vanuit hongkong en op 2 weken thuis
                  Deze is net wat trager dan een extreme 3.
                  Bij het testen had ik geen problemen met filmen of multiburst shooting.
                  Moet wel er bij zeggen dat ik de hi speed burst niet zo heel veel ga gebruiken, hooguit een paar keer per jaar bij sport maar dan telkens een paar seconden en niet het max aantal opnamen.
                  Dus voor mij is het een mooie deal geweest
                  Ik heb al een jaar de 16Mb versie van deze kaart op de 50D, niet zo traag voor zijn prijs, maar ik moet zeggen dat ik al dikwijls heb moeten wachten om de volgende vogel te schieten, een buffer van 15 is snel vol bij 6.6 of 8 fps
                  Als je dus echt van die snelle burst wil genieten vrees ik dat een UDMA kaart nodig zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
                    inderdaad, tot je camera geheugen vol zit, en dat is sneller dan je denkt in RAW+Jpeg. Daarna kun je telkens even wachten om de volgende foto te nemen. Snel geheugen is echt geen luxe in burst.
                    Dat weet ik ook wel, maar hoeveel mensen staan konstant burst te maken? En als je iedere keer je buffer vol schiet mankeert er misschien ook iets in je spelinzicht en/of timing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Extreme Pro bestaat enkel vanaf 16GB en 90mb/s

Zie link; http://www.cameranet.nl/nieuws-details.php?ID=426

mvg
                      Sieg
                      Ik verkoop die dingen, de Extreme reeksen zijn vervangen door de extreme (pro) 60 en 90 Mb/s, maar blijkbaar gebruiken ze die naam pro enkel op de 90 mb, op de 60 niet heb ik net gezien.

Maar belangrijkste van de zaak is dat Ultra II en Extreme III en IV vervangen zijn door 2 types

extreme 60 mb/s en extreme pro 90 mb/s (maar in de handel om te bestellen noemt het allemaal extreme pro)

snelste kaarten op dit moment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Ik heb al een jaar de 16Mb versie van deze kaart op de 50D, niet zo traag voor zijn prijs, maar ik moet zeggen dat ik al dikwijls heb moeten wachten om de volgende vogel te schieten, een buffer van 15 is snel vol bij 6.6 of 8 fps
                        Als je dus echt van die snelle burst wil genieten vrees ik dat een UDMA kaart nodig zal zijn
                        Hoeveel foto's kunnen er dan wel op die 16Mb

Comment

iemand ervaring met g-monster (what's in a name) kaartjes?
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Working...
                          X