Deze week bestel ik waarschijnlijk de canon 7D. Welk type compactflash zou ik best bij nemen kwa snelheid? De II, de III, de IV ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
7d en compactflash
Collapse
X
-
7d en compactflash
[CENTER]http://www.underwaterimaging.be
[FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]Labels: Geen
-
-
Re: 7d en compactflash
Uitzoeken wat de max schrijfsnelheid van de camera is en dan een kaart kiezen waarvan de snelheid er net boven ligt. Dat is voor gebruik van de maximale eigenschappen, de camera zal net zo snel zijn met de traagste kaart, maar het wegschrijven duurt dan langer.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk berichtDeze week bestel ik waarschijnlijk de canon 7D. Welk type compactflash zou ik best bij nemen kwa snelheid? De II, de III, de IV ?
Comment
-
Ik heb via ebay een 'kingston elite pro 32gb 133x' besteld voor 60 euro verzending inbegrepen. Geleverd vanuit hongkong en op 2 weken thuis
Deze is net wat trager dan een extreme 3.
Bij het testen had ik geen problemen met filmen of multiburst shooting.
Moet wel er bij zeggen dat ik de hi speed burst niet zo heel veel ga gebruiken, hooguit een paar keer per jaar bij sport maar dan telkens een paar seconden en niet het max aantal opnamen.
Dus voor mij is het een mooie deal geweestCanon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk berichtNeem maar een Sandisk Extreme PRO 8gb
60 Mb/s en goedkoper dan de extreme IV
dat is de nieuwe reeks , de andere worden afgevoerd.
Zie link; http://www.cameranet.nl/nieuws-details.php?ID=426
mvg
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht8 frames per seconde! Wil je de volle snelheid gebruiken? wat denk je zelf?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtIk vraag me af wat je er zelf van denkt, die 8fps haal je ook met een trage kaart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk berichtIk heb via ebay een 'kingston elite pro 32gb 133x' besteld voor 60 euro verzending inbegrepen. Geleverd vanuit hongkong en op 2 weken thuis
Deze is net wat trager dan een extreme 3.
Bij het testen had ik geen problemen met filmen of multiburst shooting.
Moet wel er bij zeggen dat ik de hi speed burst niet zo heel veel ga gebruiken, hooguit een paar keer per jaar bij sport maar dan telkens een paar seconden en niet het max aantal opnamen.
Dus voor mij is het een mooie deal geweest
Als je dus echt van die snelle burst wil genieten vrees ik dat een UDMA kaart nodig zal zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk berichtinderdaad, tot je camera geheugen vol zit, en dat is sneller dan je denkt in RAW+Jpeg. Daarna kun je telkens even wachten om de volgende foto te nemen. Snel geheugen is echt geen luxe in burst.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtExtreme Pro bestaat enkel vanaf 16GB en 90mb/s
Zie link; http://www.cameranet.nl/nieuws-details.php?ID=426
mvg
Sieg
Maar belangrijkste van de zaak is dat Ultra II en Extreme III en IV vervangen zijn door 2 types
extreme 60 mb/s en extreme pro 90 mb/s (maar in de handel om te bestellen noemt het allemaal extreme pro)
snelste kaarten op dit moment
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtIk heb al een jaar de 16Mb versie van deze kaart op de 50D, niet zo traag voor zijn prijs, maar ik moet zeggen dat ik al dikwijls heb moeten wachten om de volgende vogel te schieten, een buffer van 15 is snel vol bij 6.6 of 8 fps
Als je dus echt van die snelle burst wil genieten vrees ik dat een UDMA kaart nodig zal zijn
Comment
-
iemand ervaring met g-monster (what's in a name) kaartjes?[CENTER]http://www.underwaterimaging.be
[FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]
Comment
Comment