Zonder ongelukken rij ik morgenmiddag (27 November) zo'n 300km naar Konijn.
Eventjes samenvatten: ik bezit een sony a200 met kitlens 18-70 en een Sony 75-300mm F 4.5 5.6 .
Nu is de tijd gekomen om een upgrade te doen.
Eerst dacht ik aan een sony a550, wegens al een sony en de bruikbaarheid van lenzen op beide body's.
Maar na heel wat leeswerk, onsite en in de boekjes, begon ik te twijfelen.
Ik wil vooral landschapfotografie doen en bij vergelijkingen kwam de Canon EOS 500D er steeds beter uit. Verder dacht ik ook aan de Nikon D90.
-Snelheid speelt niet echt een rol, beste beeldkwaliteit wel.
-Filmen is voor mij overbodig, daavoor heb ik een camcorder.
Het is de bedoeling dat ik eigenlijk een set koop bestaande uit:
- body: sony 550 of canon 500D of Nikon D90
- lens Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM (verkrijgbaar voor alle drie)
- lens 50mm F1.8 (verkrijgbaar voor alle drie)
- lens Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro (verkrijgbaar voor alle drie)
Misschien valt de 50mm F1.8 af daar de 18-50 ook reeds min of meer lichtsterk is.
Wat zijn nu mijn vragen:
- Is de set op zich, zonder merkkeuze, goed?
- Is het prijsverschil tussen de kitlenzen 18-50 en de Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM dit waard?
- is het de moeite om een 50mm F1.8 te kopen als de standaard reeds F2.8-4.5 heeft?
- Alternatieven voor andere lenzen? wel graag letten op de prijzen.
- Zonder in de steeds weerkerende discussie te raken welk merk het beste is (tuurlijk uw merk): welk is de beste keuze kwa beeldkwaliteit.
Graag dus snel reactie, ik moet aan dit dilemma morgen een einde kunnen maken wegens te weinig slaap en een humeurige echtgenote.
Eventjes samenvatten: ik bezit een sony a200 met kitlens 18-70 en een Sony 75-300mm F 4.5 5.6 .
Nu is de tijd gekomen om een upgrade te doen.
Eerst dacht ik aan een sony a550, wegens al een sony en de bruikbaarheid van lenzen op beide body's.
Maar na heel wat leeswerk, onsite en in de boekjes, begon ik te twijfelen.
Ik wil vooral landschapfotografie doen en bij vergelijkingen kwam de Canon EOS 500D er steeds beter uit. Verder dacht ik ook aan de Nikon D90.
-Snelheid speelt niet echt een rol, beste beeldkwaliteit wel.
-Filmen is voor mij overbodig, daavoor heb ik een camcorder.
Het is de bedoeling dat ik eigenlijk een set koop bestaande uit:
- body: sony 550 of canon 500D of Nikon D90
- lens Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM (verkrijgbaar voor alle drie)
- lens 50mm F1.8 (verkrijgbaar voor alle drie)
- lens Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro (verkrijgbaar voor alle drie)
Misschien valt de 50mm F1.8 af daar de 18-50 ook reeds min of meer lichtsterk is.
Wat zijn nu mijn vragen:
- Is de set op zich, zonder merkkeuze, goed?
- Is het prijsverschil tussen de kitlenzen 18-50 en de Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM dit waard?
- is het de moeite om een 50mm F1.8 te kopen als de standaard reeds F2.8-4.5 heeft?
- Alternatieven voor andere lenzen? wel graag letten op de prijzen.
- Zonder in de steeds weerkerende discussie te raken welk merk het beste is (tuurlijk uw merk): welk is de beste keuze kwa beeldkwaliteit.
Graag dus snel reactie, ik moet aan dit dilemma morgen een einde kunnen maken wegens te weinig slaap en een humeurige echtgenote.
Comment