Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd!

    Voor mij is het echt de bedoeling om de als hobby te gebruiken. Ik trek voor een lange tijd naar Afrika en wil daar op een makkelijke manier mooie foto's met iets 'extra' kunnen maken.
    Daarom dus één lens, één superzoom voor mij.

    Ik vraag me enkel af of ik voldoende heb aan de D3000 met de Tamron 18-270mm, ofdat ik beter een Nikkor 18-200mm koop?

    Ik heb gehoord dat D3000 met deze combinaties geen goede dslr is om binnen foto's te trekken, en dit is ook wel de bedoeling...

    Dus als het voldoende is voor mij liefst de D3000 met de Tamron ( maar als dit echt niet lukt om hier binnen goede foto's mee te maken en ik met deze lens niet goed kan focussen en kans heb om bij zonsondergangen en donkerdere situaties veel ruis te hebben), misschien beter de D3000 met de Nikkor 18-200mm, of de D5000 met de Tamron of De Canon met de 18--200mm lens?

    Wie helpt mij de knoop door te hakken? Voor welk van de vier combinaties is mij het best aan te raden?

  • #2
    Re: Hulp gevraagd!

    Als je toch zo'n superzoom op 'n DSLR wilt lijkt me de Tamron 18-270mm aan de telekant een minimum.
    En als je ook binnen wilt fotograferen is een klein lichtsterk objectief als bv. de Nikkor AF-S 35mm f/1.8 handig of misschien (zonder flash) zelfs onmisbaar. Alternatieven zijn o.a. Sigma 30mm F 1.4 EX DC (HSM) of Sigma 28mm F 1.8 EX DG Asf Macro (als je af en toe ook wat macrofoto's wilt schieten).
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd!

      Maar gewoon als hobby, en gekeken naar prijs kwaliteit, dan toch nog steeds voor de Tamron gaan?

      Is het binnen foto's maken onmogelijk als professioneel of zijn het zelfs voor een 'toerist ' slecht kwaliteit foto's?

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd!

        Ik heb net je bericht gelezen en je schrijft welke 4 combi's maar ik zie geen... .

        Persoonlijk zou ik toch opteren voor 2 lenzen, zeker gezien je je zorgen maakt om de foto's die binnen zou maken. Ik weet nu niet wat je budget is maar eventueel de 70-300 als telezoom en de 17-55 F2.8 voor binnen (Nikkor,Sigma,Tamron varianten).
        Ik heb geen ervaring met de Nikon D3000 body maar ik lees hier toch enkele goede commentaren.
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd!

          De vier combinaties zijn:
          1. Nikon D3000 met de Tamron 18-270mm
          2. Nikon D3000 met de Nikkor 18-200mm,
          3. Nikon D5000 met de Tamron 18-270mm
          4. Canon EOS 450D met de 18-200mm lens.


          Ik heb een sterke voorkeur voor Nikon, maar de Canon EOS 450d, lijkt prijs kwaliteit beter ... (geen video functie, wat voor mij niet nodig is, 3inch scherm, ...)

          De 4 combinaties liggen binnen mijn budget.
          Toch zal de komende 2jaar deze dslr vooral op 'reis' gebruikt worden, ik hem eerder amateuristisch zal gebruiken, is één lens voor mij denk ik beter.

          Een vriend maakt fantastische foto's met zijn Nikon D40 ( 18-55mm en 55-200mm lens)
          Kan ik met de voorgaande 4 combinaties dezelfde kwalitiet bekomen??? Want dat is voor mij meer dan voldoende...

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd!

            als dit je opties zijn, zou ik zeggen combinatie nr 3
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd!

              Met welke reden?

              Kan ik dezelfde foto's nemen met deze combinatie als met de D40 in combinatie met zijn lenzen?
              Of zijn er dingen die ik niet zo goed zal kunnen trekken?
              Het is toch mogelijk om met deze combinatie binnen foto's te nemen of niet?

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd!

                Ik heb een beetje moeite met het feit van "mijn vriend maakt fantastische foto's met zijn D40..." .
                Fantastische foto's maken ligt niet alleen aan het toestel maar ook de persoon die er mee werkt. Je vriend heeft zich misschien wat meer verdiept in de technische details van fotografie en die kan daardoor wat meer het maximum uit zijn camera en lenzen halen.
                Fantastische foto's maken zal je, met eender welke combi je ook kiest, wel doen maar het zal oefenen zijn.


                Waarom zie je het eigenlijk zo van als amateur beter 1 lens dan 2?
                Last edited by Lies MX; 24 november 2009, 13:54.
                Racing Pics
                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                  Ik heb een beetje moeite met het feit van "mijn vriend maakt fantastische foto's met zijn D40..." .
                  Fantastische foto's maken ligt niet alleen aan het toestel maar ook de persoon die er mee werkt. Je vriend heeft zich misschien wat meer verdiept in de technische details van fotografie en die kan daardoor wat meer het maximum uit zijn camera en lenzen halen.
                  tja...ook mijn gedacht.

                  daarom ook wat moeite met deze zin:

                  en wil daar op een makkelijke manier mooie foto's met iets 'extra' kunnen maken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd!

                    Even ter verduidelijking:

                    De reden waarvoor ik denk dat 1lens voor mij als amateur makkelijker is, is omdat ik voor een lange tijd naar het buitenland ga.
                    Ik vrees moest ik een 18-105mm + 70-300mm kopen (wat velen aanraden), dat de 70-300mm lens niet uit de kast komt ...

                    Daarom denk ik dat het voor mij makkelijker is om de gulden middenweg te nemen:
                    1lens ( 18-200mm of 18-270mm).

                    Ik begrijp dat de ervaring en kennis aan de basis ligt om mooie foto's te maken (of foto's met iets extra), maar ik vraag me af of die ene lens in dezelfde situaties veel verschil zal geven op de kwaliteit t.o.v. werken met die 2lenzen? En in welke situaties het moeilijker of minder goed zal gaan om foto's te kunnen nemen i.p.v. de twee lenzen?

                    Ik zal soms echt in de 'jungle' zitten en het lijkt met echt wel veel beter om met 1lens te werken.

                    Het gaat meer om het amateuristische bij mij ( daarom vind ik het erg moeilijk hoe ver ik in mijn aankoop moet gaan ...)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd!

                      Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
                      Even ter verduidelijking:

                      De reden waarvoor ik denk dat 1lens voor mij als amateur makkelijker is, is omdat ik voor een lange tijd naar het buitenland ga.
                      sorry hoor, maar dat vraagt ook weer verduidelijking.
                      wat heeft een langere tijd naar het buitenland gaan, nou te maken met:
                      dat je amateur bent.
                      dat dat de reden is om voor de eerste lens te gaan.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd!

                        Het is toch gemakkelijker om niet te moeten wisselen?
                        De kans om meer stof te hebben, meer gewicht, meer tijd nodig ...

                        Ik bekijk het niet als voor DE amateur, maar voor MIJ als amateur

                        Als de kwaliteit dan niet zo erg veel scheelt, ben ik bereid om iets meer te betalen voor zo'n superzoom dan voor twee apparte lenzen...

                        Of is mijn visie ( als laten we zegen toerist ) hier helemaal fout bij?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd!

                          Dat is nu net het voordeel van een dslr camera dat je lenzen kan wisselen... .
                          Ik weet niet hoe dicht je bij de beestjes in de jungle gaat kunnen komen en is het bereik van 105mm misschien te weinig, tov als je dan de 70-300 kan opschroeven haal je de beestjes al een pak dichterbij hoor...
                          Racing Pics
                          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd!

                            Hoeveel maal zul jij nu nog deze vraag stellen?

                            Ben je een trol of wat?
                            11 november 2009, 14:06 Nikon D3000+ AF-S 18-200mm VR II
                            17 november 2009, 11:17 help! Welke DSLR?
                            17 november 2009, 12:04 Welke lens voor Nikon
                            18 november 2009, 10:29 Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000
                            19 november 2009, 19:19 Verschil in ISO ???
                            19 november 2009, 19:25 Tamron 18-270mm VC evenwaardig aan de Nikkor AF-S 18-200mm VR II ???
                            23 november 2009, 16:32 Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000
                            23 november 2009, 16:38 Tamron ,Canon of Nikon
                            24 november 2009, 12:24 Hulp gevraagd!

                            Of zul je deze vragen blijven stellen dat je uiteindelijk het antwoord hoort dat je wenst te horen (wat dat ook moge wezen)..... anders zeg ons het antwoord we zullen je het geven en dan ben je gelukkig......

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gevraagd!

                              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              Hoeveel maal zul jij nu nog deze vraag stellen?

                              Ben je een trol of wat?
                              11 november 2009, 14:06 Nikon D3000+ AF-S 18-200mm VR II
                              17 november 2009, 11:17 help! Welke DSLR?
                              17 november 2009, 12:04 Welke lens voor Nikon
                              18 november 2009, 10:29 Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000
                              19 november 2009, 19:19 Verschil in ISO ???
                              19 november 2009, 19:25 Tamron 18-270mm VC evenwaardig aan de Nikkor AF-S 18-200mm VR II ???
                              23 november 2009, 16:32 Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000
                              23 november 2009, 16:38 Tamron ,Canon of Nikon
                              24 november 2009, 12:24 Hulp gevraagd!

                              Of zul je deze vragen blijven stellen dat je uiteindelijk het antwoord hoort dat je wenst te horen (wat dat ook moge wezen)..... anders zeg ons het antwoord we zullen je het geven en dan ben je gelukkig......
                              Allez, dat bewijst toch dat hij er ernstig mee bezig is.
                              Maar zijn eisen zijn niet te verzoenen met de oplossing(en) die hij voorstelt omdat
                              (1) 200 of 275 mm tele meestal wat zwakjes is om mooie foto's van wilde dieren te maken
                              (2) F3.5 of meer gediafragmeerd vaak te zwak voor foto's binnenshuis bij natuurlijke belichting.

                              Zelf zou ik geen seconde aarzelen en een bridge met superzoom meenemen, maar ik ben dan ook al een tiental keren als rugzaktoerist en/of avonturier (o.a. met een oude Peugeot 305 door de Sahara tot in Gabon) in Afrika geweest.
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                              Comment

                              Working...
                              X