Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp gevraagd!

    Dat zijn serieus wat topics over hetzelfde onderwerp...
    Tja ik vermoed dat hij idd ergens gewoon wil dat wij zeggen goed ga voor jou combi ga je super fantastische foto's mee maken et cetra en misschien kan je idd zoals Jazzer zegt even kijken naar een bridge ipv een dslr.
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

    Comment


    • #17
      Re: Hulp gevraagd!

      Als je de wildernis in gaat...denk ik ook dat je aan 200mm tekort zult hebben. Dan krijg je van die foto's van: "als je goed kijkt zie je in de verte een..."
      Ik kom hier veel berichten van mensen die perse 1 lens willen gebruiken op hun DSLR, terwijl de lens vaak de foto maakt en elke lens zo zijn eigen specifieke eigenschappen heeft. Ik zou voor dat je op vakantie gaat ook veel oefenen met je toestel....zoals Bouk ook al aangaf: mooie foto's rollen er niet automatisch uit.

      Comment


      • #18
        Re: Hulp gevraagd!

        Mocht ik naar de wildernis trekken met 1 lens, dan zou het zeker de Sigma 50-500 zijn.
        Die op een body die hoge ISO's aankan (bvb de Pentax K-x, of een van de nieuwe Sony's) en die bovendien ingebouwde stabilisatie heeft. En niet te vergeten: extra batterij(en).
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #19
          Re: Hulp gevraagd!

          amaai amaai, wat een vragen...
          allereerst, voor een amateur zoals jij (en ik) maakt de kwaliteit van de foto niet zoveel uit... een tamron gaat vaak sneller lensfouten vertonen bij grote of extreem kleine diafragma's (vooral bij grote 2.8...) zie je dit?? ja, en neen, je foto's zijn dan vaak iets zachter, flou... een merk-lens gaat dit minder hebben (hoewel...) Maar ook de prijs gaat dan omhoog natuurlijk...
          kan ik met een compactje even speciale en pakkende foto's nemen als met een leica? JA!! zijn ze technisch gelijk? NEEN.
          heb ik 10 megapixel nodig om postkaart afdrukjes te maken? Neen, tenzij je je foto zo gaat croppen dat je maar 20% van je beeld gaat gebruiken.
          Je voeten zijn een machtig zoom instrument, de grond is niet zo laag als je denkt en de kwaliteit van een tamron, sigma is duidelijk voldoende om een amateur te plezieren.
          Vaak is het verschil tussen een speciale en gewone foto al de indeling van je beeld (regel van derden) kijken naar het licht, kennis van sluitertijden en vooral diafragma's. Weten wanneer je een statief moet gebruiken, een invulflits... weten dat een detail in de achtergrond vaak een meerwaarde kan zijn mits goed geplaatst, weten dat ND filters kunnen vermijden dat je lucht-grond contrast te groot word... Weten dat als je een persoon twee keer beeldvullend in beeld brengt, de ene keer met een breedhoek de andere keer met een zoom dat je niets veranderd aan de persoon (hij blijft beeldvullend) maar wel aan zijn relatie met de achtergrond...
          Weten dat je bij het fotograferen van dieren best een groot of was het nu klein diafragma gebruikt? en euh, een korte of een snelle sluitertijd bij die jaguar of die schildpad? en ga je dan op je buik liggen bij die schildpad of blijf je staan? Denk je ook aan die storende voet van de persoon die achter de schildpad staat of had je die net niet gezien??
          Die dingen zijn veel veel belangrijker dan je materiaal...
          je kan met een 100 mm geen interieurs gaan fotograferen en met een 18mm zou ik geen portretten gaan nemen maar daar stopt de discusie voor amateurs vind ik...
          soms is een 2.8 handig, maar mits goed uitgevoerd heb je bij een 4.5 diafgrama ook nog een deftige DOF (hangt dan af van je inzoom gehalte)...
          Kies je materiaal waar jij je goed bij voelt, waar jij de knopjes van weet staan en waar jij weet wat die knopjes kunnen doen voor je uiteindelijk beeld.

          Om toch ook op je vraag te antwoorden: Ga voor één lens, die 18 270 kijk naar de lichtsterkte, als die 18-200 duidelijker lichtsterker is ga daar dan voor. 200 is al een deftige zoom. Vind jij toch meer zoom belangrijker ga dan toch maar voor die 18-270 en neem dat stopje lichtverlies erbij. Welke body jij erachter hangt? je zegt dat je je meer aangesproken voelt door Nikon? ga daar dan voor. kijk dat die goed in je hand ligt, de knoppen goed bereikbaar zijn en de zoeker duidelijk is. Kijk ook even na hoelang je batterijen het uithouden want op reis kan ook dat een probleem zijn.

          Verdere tips? lees een standaard onozel boek met foto's en uitleg in, kijk wat jij mooi vind, denk na over hoe dat tot stand gekomen is, diafragma's, zoom, lichtgebruik... probeer ze eens na te maken met je eigen materiaal, begin niet met foto's in photoshop volledig aan te passen, als je foto's goed uit je toestel komen ben je op heel goeie weg...
          Leer diafragma, sluitertijd, beeldsnede, onderwerp benadering, standpunten, flits... Leer werken met alles behalve de P stand van je camera en leer dan werken met de P stand, de kans is groot dat je die dan nooit meer wil gebruiken
          en als je dan tegen de beperkingen van je materiaal op botst dan spreken we mekaar opnieuw
          Succes, veel oefenen, genieten, vergelijken, leren en proberen!!
          Last edited by TomStr; 25 november 2009, 09:41. Reden: typvauten
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #20
            Re: Hulp gevraagd!

            Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
            Hoeveel maal zul jij nu nog deze vraag stellen?

            Ben je een trol of wat?
            11 november 2009, 14:06 Nikon D3000+ AF-S 18-200mm VR II
            17 november 2009, 11:17 help! Welke DSLR?
            17 november 2009, 12:04 Welke lens voor Nikon
            18 november 2009, 10:29 Nikon D5000 + Tamron 18-270mm VC OF Nikon D3000 + AF-S 18-200mm VR II OF Nikon D5000
            19 november 2009, 19:19 Verschil in ISO ???
            19 november 2009, 19:25 Tamron 18-270mm VC evenwaardig aan de Nikkor AF-S 18-200mm VR II ???
            23 november 2009, 16:32 Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000
            23 november 2009, 16:38 Tamron ,Canon of Nikon
            24 november 2009, 12:24 Hulp gevraagd!

            Of zul je deze vragen blijven stellen dat je uiteindelijk het antwoord hoort dat je wenst te horen (wat dat ook moge wezen)..... anders zeg ons het antwoord we zullen je het geven en dan ben je gelukkig......
            Mijn oprechte excuses, ik begrijp dat ik meermaal dezelfde vraag heb gepost ...

            Dit enkel omdat ik een twijfelaar ben, nieuw ben in dit fotowereldje en de juiste keuze wil maken (iK ben student en spaar al heel lang voor een camera, dus ik hoop voor mijn noden de beste combinatie aan te kunnen schaffen, wat als leek echt niet makkelijk is!).
            Last edited by BenD.; 25 november 2009, 16:00.

            Comment


            • #21
              Re: Hulp gevraagd!

              Ik zal het nog eens geven Nikon D5000 met TAMRON 18-270 VC
              Dan toestel op automaat en vlammen maar
              als je als leek nog niets van diafragma of sluitertijden kent en of van lichtsterkte
              dan is dit een zeer goede keuze ZOOMEN EN AFDRUKKEN in tussen kan je experimenteren met je toestel en zien of je ergens een lichtsterke of kwaliteitszoom nodig hebt later

              hier foto's van de D5000 op PIXEL PEEPER met de lenzen waarmee de foto genomen is erbij

              Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.
              Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
              Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

              Comment


              • #22
                Re: Hulp gevraagd!

                Hartelijk bedankt voor alle voorgaande informatie!
                IK denk dat alles wat ik kan te weten komen over mijn meermaals gestelde vraag, wel te weten beng gekomen

                Ik vrees dat ik nog enkele maanden eens goed ga nadenken, ...

                Nog één klein vraagje als ik mag,

                Wat is het grote verschil tussen die bridge met superzoom en een dslr met superzoom?

                Nogmaals allen bedankt voor de informatie (je zou het niet denken, maar ik weet al veel meer) en dezelfde vragen zullen niet meer verschijnen!

                groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp gevraagd!

                  Aktiefoto's Sport en in weinig licht zijn met een bridge niet te doen heb hier 2 panasonic FZ28 liggen zeer goed bridge toestel maar niet voor bovenvermelde toepassingen voor alles andere, bijna evengoed als een dslr
                  de PANA FZ28 maakt zeer mooie fotos, scherp en je hebt nog meer zoom
                  Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                  Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                  Comment

                  Working...
                  X