Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scharniergeluid bij opstarten D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

    Heb nu de sensorreiniging afgezet, hoor idd niets meer, maar toen hij opstond deed 'ie het dan weer wel en dan weer niet...
    Even afwachten dus...

    Met het objectief had het alvast niets te maken, test gedaan met 50mm ook...

    Comment


    • #17
      Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

      Sorry, had de functie 'nu reinigen' over het hoofd gezien,
      Het is dus de sensorreiniging
      Dank jullie voor smeersels en schurende scharnierkes

      Comment


      • #18
        Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Doet me denken aan "Het schurend scharnierke " destijds van Jos Gysen. Edit : denk dat het een programma was van Louis Verbeeck. ...
        Walter, je geheugen is toe aan een update.
        Dat schurend scharniertje werd wel degelijk door mijn (vééél oudere) voornaamgenoot gepresenteerd. Het cursiefje van Louis Verbeek heette "In 't spionnetje".
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #19
          Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Walter, je geheugen is toe aan een update.
          Dat schurend scharniertje werd wel degelijk door mijn (vééél oudere) voornaamgenoot gepresenteerd. Het cursiefje van Louis Verbeek heette "In 't spionnetje".
          Just!!Gvrd, ja mijn harde schijf begint te verslijten....

          Walter
          D850

          Comment


          • #20
            Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

            aan de anderen met een D700 : horen jullie die sensorreiniging bij opstarten en afsluiten ?
            ik ni
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht





              Siliconenolie is beter, kan beter tegen het vocht

              Comment


              • #22
                Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                aan de anderen met een D700 : horen jullie die sensorreiniging bij opstarten en afsluiten ?
                ik ni
                Op mijn D300 hoor ik het niet en naar aanleiding van dit topic eens gevraagd aan mijn collega die een d700 heeft en die hoort ook niks.
                I love my D500

                Comment


                • #23
                  Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  aan de anderen met een D700 : horen jullie die sensorreiniging bij opstarten en afsluiten ?
                  ik ni
                  Dat is de leeftijd, ik hoor ook niks, maar de hond van de buren
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                    Dat is normaal, het is bijna in het ultrasone bereik en dat hoor je niet meer vanaf een bepaalde leeftijd... Ik hoor het alleen als ik goed oplet en het toestel dichtbij m'n oor hou. Ik heb ook een D300.

                    fijn dat het opgelost geraakt is!
                    grtn

                    Comment


                    • #25
                      Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                      Dat is normaal, het is bijna in het ultrasone bereik en dat hoor je niet meer vanaf een bepaalde leeftijd... Ik hoor het alleen als ik goed oplet en het toestel dichtbij m'n oor hou.


                      grtn

                      Zo te zien zijn er een paar oudere jongeren met wat gehoorprobleempjes


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #26
                        Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                        no shame about that Het is de natuur die ons hier liggen heeft hé! (alhoewel we deze met nog zo veel respect fotograferen).

                        Totaal in een andere context: het zijn vooral de oudere, kapitaalkrachtige dames en heren die HiFi-ketens kunnen kopen van Bose, Marantz, Yamaha, etc... Allemaal gekend om hun superbe kwaliteit. Spijtig genoeg is het tonaal bereik van hun eigen oren niet meer breed genoeg om het verschil met een Sony van 100€ en zo'n high-end sport van X maal 1000€ te kunnen onderscheiden. Daar wordt mijns inziens ook niet voldoende over nagedacht!

                        maar *kuch* back on topic now...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                          Ook hier reiniging hoorbaar op een D300, en niet op een D700.

                          @Saskia2: ik meen me te herinneren dat de camera ergens rekening met de tijd die verstreken tussen de laatste reinigingen.
                          Uit de handleiding:
                          "Als de beeldsensor enkele keren achter elkaar wordt gereinigd,
                          kan de reinigingsfunctie tijdelijk worden geblokkeerd om de
                          interne schakelingen van de camera te beschermen. Na een korte
                          pauze kan de beeldsensor weer worden gereinigd."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Scharniergeluid bij opstarten D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                            no shame about that
                            Totaal in een andere context: het zijn vooral de oudere, kapitaalkrachtige dames en heren die HiFi-ketens kunnen kopen van Bose, Marantz, Yamaha, etc... Allemaal gekend om hun superbe kwaliteit. Spijtig genoeg is het tonaal bereik van hun eigen oren niet meer breed genoeg om het verschil met een Sony van 100€ en zo'n high-end sport van X maal 1000€ te kunnen onderscheiden. Daar wordt mijns inziens ook niet voldoende over nagedacht!
                            daar durf ik wel serieus tegen u te gaan discuteren hoor
                            ik hoor enorm het verschil tussen een degelijke hifi installatie van een aantal euro's en eentje van sony
                            Bose reken ik totaal niet bij high-end audio
                            dat is opgeklopte mediarommel
                            marantz,cambridge audio,focal,rotel enzo daar zal je makkelijk het verschil mee horen tov een keten van 100€
                            ik ga regelmatig met een kameraad naar audiobeurzen en zowel ik als mijn kameraad kunnen het onderscheid maken tussen rommel en deftig materiaal alleen door te luisteren

                            Comment

                            Working...
                            X