Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstap naar FF

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Een FF camera koop je voor statische fotografie of high iso vind ik, wil je sport fotograferen dan is een 5dII totaal niet interessant vrees ik.

Mark
    Je spreekt jezelf toch beetje tegen hier. Want bij sport heb je net hoge ISO's nodig. Nu is de 5D II natuurlijk niet de ideale sportcamera door de niet zo snelle/betrouwbare AF, maar een beetje pro sportjournalist gaat echt geen D300 of 50D kopen als hij de middelen heeft om te investeren. Een D3 (of Canon variant) dringt zich toch wel op, zuivere hoge ISO's, bouwkwaliteit, snellere AF, meer opties...

FF is meer dan gewoon meer betalen voor een grotere sensor.

Mijn overstap van D80 naar D700 was een gigantische en ik zie bevestiging van mijn goeie keus bij elke foto die ik van mijn CF kaartje haal of elke keer ik kijk door de grote zoeker.

En ja je kan alles kapot relativeren en scanderen dat een goeie fotograaf zelf met een wegwerpcamera mooie foto's kan nemen en dat het toestel er niet toe doet etc...
    Maar ik zal met een wegwerpcamera nooit de foto's kunnen nemen die ik kan nemen met m'n D700 & 50mm f1.4 & auto-ISO tussen 200-6400 en grote zoeker. Geen zorgen over teveel ruis of softe foto's door NR, gewoon bezig zijn met je beeld, compositie, actie, Het Moment etc...

Hoe je het nu draait of keert, soms zit je aan een plafond. Dat had ik met de D80.
    Last edited by caleido; 25 november 2009, 15:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Je spreekt jezelf toch beetje tegen hier. Want bij sport heb je net hoge ISO's nodig.
      Ik had mijn tekst iets genuanceerder moeten maken ... voor autosport ... vooral bij panning shots is het net niet de bedoeling om de actie stil te zetten met een snelle sluitertijd, dus 1/80e of 1/100e is voldoende, en dan heb je geen hoge iso's nodig rond het circuit (bij een 24h race wel, maar toch ...)

Natuurlijk voor voetbal of indoor sporten moet je de actie 'stoppen', en dan heb je hoge iso nodig om een snelle sluitertijd te krijgen, daar heb je absoluut gelijk in.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Mijn vreemde twijfelcurve liep van: 40D > EOS 1Ds Mk III > 5DmkII > D700 > D300s > dan uiteindelijk > 7D vs K-7, met K-7 als definitieve keuze.
        Het kan verkeren, zo zie je maar.
        Nu, ik had nog wel maar één lens, zijnde de wonderbaarlijke en IQ superieure 70-200mm F/4L IS, dat scheelt natuurlijk.
        Iemand die een resem aan L glass heeft, zal wel 15mm keer nadenken alvorens over te stappen.
        De 70-200 L 4/IS was nu wel “sneller dan het licht” verkocht, hoor, dus dat was geen probleem.
        SF
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Mijn vreemde twijfelcurve liep van: 40D > EOS 1Ds Mk III > 5DmkII > D700 > D300s > dan uiteindelijk > 7D vs K-7, met K-7 als definitieve keuze.
          SF

Laat ons je bevindingen weten ... mijn broer is zelf aan het kijken naar de k-7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincefra Bekijk bericht
            Laat ons je bevindingen weten ... mijn broer is zelf aan het kijken naar de k-7
            Door mijn deontologie, kan ik dat hier niet gaan posten, hé!
            Als hij hier begint te lezen ……bijna niets dan superlatieven.
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

SF
            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Puur studio en product fotografie : koop dan de 5dII
              Mixed gebruik : denk dan toch ook even na over de 7d.

Mark
              Inderdaad, de AF van de 5dII is hier de spelbreker...
              Wat te denken van een 1 D Mark III, geen full frame maar x 1.3 en nu verkrijgbaar aan "menselijke" prijs..gezien de Mark IV is uitgekomen, die heeft wel voldoende AF-punten of ineens een keuze maken voor een D700 van Nikon goede AF en goede beeldkwaliteit?

Comment

Working...
              X