Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in dubio : 7D-D300s-5DII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: in dubio : 7D-D300s-5DII

denk dat je mijn post verkeerd leest
    Mijn Webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ze komt, alleen weten we niet wanneer Hopelijk staat ze dan op het spectaculair hoge niveau van de nieuwe 70-200VRII
      Er is geen haast bij. Momenteel toch genen rotten euro meer om ze te kunnen betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
        5D 98%, 7D 100%, D300s 100%
        dus daar denk ik dat er niet veel verschil is... of zie ik dat fout ?
        (ik weet wel dat je door een FF meer beeld krijgt, maar de 100% van de 7D en D300s is toch perfect, niet ?)
        Weeral wat bijgeleerd sé. ik wist niet dat den D300 ook een 100% zoeker had. Mijn excuses hiervoor.
        Ik denk persoonlijk ook niet dat 2% een groot verschil gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht

Alle drie de sets hebben zowel voor als nadelen, qua prijs is er ook wel een behoorlijk verschil (setjes met een UV+geheugenkaartje) tussen al dan niet FF:

7D+15-85 zit op ong. 2050 Euro
          D300s+16-85 op ong. 1850 Euro
          5D+24-105 op ong. 2650 Euro

Interesses : landschappen, architectuur, stilleven, portret en sporadisch sport (judo)
          Dus, heb je er een mening over wat jij zou doen...let me know !
          Keuze 1) a) what do you like Canon or Nikon?
          b) welke lenzen heb je graag?
          Canon heeft lenzen die nikon niet heeft en omgekeerd ook een aantal.
          Keuze 2) FullFrame 5D of Cropbody (7D of D300s)

Aan uw interesses te zien zou ik gaan voor de 5Dmk2. Je zal er supertijden mee hebben, als je maar één body hebt... dan moet je fullframe hebben vind ik :-)
          It's so much fun!
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Ik heb vorige week een 5dII nogal goed kunnen testen ... en eerlijk gezegd voor eender welke vorm van sport zou ik hem niet kopen.

Kijk maar even naar deze post waar ik de 5dII vergelijk met mijn oude 40D ... en zwaar van mijn stoel viel

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

[/QUOTE]
              Ik zie in je sig dat je de D300+16-85 hebt, tevreden van of zou je iets veranderen ?[/QUOTE]

Ik ben der heel tevreden van alleen mis ik soms de lichtsterkte ,maar daarvoor heb ik de tamron. De scherpte en bouwkwaliteit is wel zeer goed. De lens is zijn geld wel waard.

Grtz Thomas

Comment

Bedankt voor de reacties !

Ik ga van de week naar Konijn om de verschillende combo's eens ter hand te nemen.
                (ze wisten wel nog niet wanneer de 7D terug ging binnenkomen, was uitverkocht bij hun leverancier)

Ofwel volgende zaterdag ook eens naar Bartok in Hasselt naar de speciale Nikon demo.

De dubio is nog niet weg maar ik heb weer een aantal elementen waar ik rekening mee kan houden.

Groeten,
                Rudi
                Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                  Neen nikon heeft spijtig genoeg geen 24-105mm variant. Had anders toch wel op men wish list gestaan. Want de 70mm is soms net te kort.

Het verschil tussen de 24-105L lens en de 2 anderen is toch nog wel redelijk groot vermoed ik.
                  Nikon heeft toch de 24-120mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikko. Ik heb geen enkel idee hoe deze presteert, maar zeggen dat er geen alternatief is, is te kort door de bocht.

Gr Geert
                  Last edited by Galdie; 23 november 2009, 14:37.

Comment

Hmm, daarnet even bij Ken Rockwell gaan piepen...
                    Dit zegt genoeg:
                    I wouldn't bother with this lens on a digital or serious film camera. Its specs look great on paper, and it was the first lens I put on my D3, but it's optically poor. There are much better choices. Skip this for DX digital; get the superior 18-200mm DX VR instead. This G (gelded) lens won't work on manual-focus film cameras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Nikon heeft toch de 24-120mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikko. Ik heb geen enkel idee hoe deze presteert, maar zeggen dat er geen alternatief is, is te kort door de bocht.
                      Ik vrees toch dat die niet kan tippen aan deze canon 24-105L ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Ik vrees toch dat die niet kan tippen aan deze canon 24-105L ...
                        De 24-120VR is inderdaad een drama Maar er is opvolging beloofd, en die zou gelijk haasje over moeten doen met de Canon

Comment

Frank,

van waar heb je die info? Kan ik dat alvast ergens nalezen?

Gr Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                            Frank,

van waar heb je die info? Kan ik dat alvast ergens nalezen?

Gr Geert
                            Neen, spijkerharde gegevens zijn er nog niet, maar tussen de lijnen kan je wel veel lezen Bij Nikon zijn er een vijftal nieuwe objectieven op komst, en hun aankondiging was eigenlijk allang verwacht. De midrange zoom is er één van, de opvolger van de huidige 80-400VR een andere. Onder "analysten" wordt ook al gezegd dat een 24MP D700X/D800 weinig zin heeft zonder die midrange VR zoom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Bij Nikon zijn er een vijftal nieuwe objectieven op komst, en hun aankondiging was eigenlijk allang verwacht. De midrange zoom is er één van...
                              zal ik dan maar efkes wachten en een D700+nieuwe midrange zoom in mijn lijstje bijschrijven (indien die betaalbaar is)... lijkt me een magnifieke combinatie!
                              Fuji X - Less became more

Comment

Rare vraag vind ik.

Ik ga ervan uit dat je van alle combinaties de prijs wil betalen.

Je combineert de beste body met de beste lens. Dan bestaat er toch geen twijfel meer?

Want voor judo heb je nu ook geen betere AF nodig dan op de 5DII ook niet. Anders had je misschien ergens nog een twijfelpunt maar voor die sporadische sportfoto's die hoofdzakelijk Judo zijn...... Dan is er eigenlijk toch geen twijfel mogelijk.

Comment

Working...
                                X