Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D en Landschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D en Landschappen

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
    Heb 7D al wat zitten testen met Canon EFS 15-85mm lens op landschappen en resultaat meer dan behoorlijk. Als 15mm (x1,6crop factor) niet breed genoeg is is er nog altijd photoshop waarmee je elke foto zo breed als je wil kan uitknippen
    Heb je d'r al een foto van gepost ?
    Zou zo'n 7D+15-85 voorbeeld wel eens willen zien...

eventueel een cr2'tje mailen (wel grote bestanden denk ik.)
    Fuji X - Less became more

Comment

Heb 7D al wat zitten testen met Canon EFS 15-85mm lens op landschappen en resultaat meer dan behoorlijk. Als 15mm (x1,6crop factor) niet breed genoeg is is er nog altijd photoshop waarmee je elke foto zo breed als je wil kan uitknippen
      Mijn versie van fotoshop kan dat niet!

Comment

Wachten op een evt 60D zou kunnen, maar liefst wil ik mezelf voor de kerst tracteren.
        Waarschijnlijk zal een 50D (of een vroeger model) even goed zijn voor landschappen, maar waarom zou je nog de camera van vorig jaar nieuw kopen

Trakteer maar eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
          Bij de 5DII blijf ik een gevoel houden dat ik een APS-C model erbij zou moeten aanschaffen voorbepaalde situaties. Ik heb recent een 5DII even in mijn handen gehad. Het was wel binnen op een sombere dag in een gebouw met veel glas. De autofocus vond ik in die omstandigheden ontzettend traag, zelfs met mijn 70-200 f4. Zeker niet beter dan mijn 20D. Van andere heb ik wel beelden gezien die met beter licht genomen zijn. Duidelijk was dat er zeker een betere dynamic range is.
          Welke lenzen had je nog meer gebruikt dan? Want als die 5D II niet goed focuste in slechte lichtomstandigheden dan ligt dat mijns inziens juist aan die f4. Ik heb een 'oude' 5D en die focust met f4 lenzen ook niet altijd even goed in slechte lichtomstandigheden. Maar wanneer ik lichtsterke primes erop zet, zoals m'n 135L geeft 'ie geen enkele focusproblemen....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Mijn versie van fotoshop kan dat niet!
            experimenteren hè uiteindelijk krijg je ook een lichte vervorming bij ultrabreedhoek foto's...t komt er gewoon op neer de grenzen te bepalen van wat kan en niet kan...maar ja...er zijn geen regels gelukkig
            Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Welke lenzen had je nog meer gebruikt dan? Want als die 5D II niet goed focuste in slechte lichtomstandigheden dan ligt dat mijns inziens juist aan die f4. Ik heb een 'oude' 5D en die focust met f4 lenzen ook niet altijd even goed in slechte lichtomstandigheden. Maar wanneer ik lichtsterke primes erop zet, zoals m'n 135L geeft 'ie geen enkele focusproblemen....
              Ook de canon 24-70mm gebruikt.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                Ook de canon 24-70mm gebruikt.
                Ik ben een zeer tevreden 7D gebruiker. Voor landschap is deze gewoon schitterend samen met een 24-70 van canon, alsook met de 10-22 van canon.

Ik begrijp eigenlijk niet waar die waanzin vandaan komt dat een 18mpixels geen landschap kan registreren met een klein diafragma.

Wat de 24-70 betreft heb ik wel een kleine correctie ingevoerd, maar is met een klein diafragma trouwens te verwaarlozen.

Bekijk alvast deze eens.
                Last edited by powerkiller; 21 november 2009, 21:10.

Comment

Door boven en onderaan wat weg te shoppen lijkt het alsof de foto breder is, maar dat is wel iets anders hé.

Een breedhoek lens wil zeggen dat de lens een bredere kijk op de wereld heeft. Dus zal je meer beeld op de foto krijgen. Als je achteraf de foto bewerkt dan kan je alleen stukken beeld wegsnijden, nooit toevoegen (want dat deel werd niet geregistreerd). Dus achteraf een foto minder breed maken kan (dat noemt croppen), maar breder echt niet.

Daarom ook dat een crop-camera (die automatisch elk beeld cropt) dus iets minder geschikt is voor landschappen.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Darwin Wiggett ??? LOL je moet eens lezen wat ze daar op dpreview van denken en geargumenteerd met beoorlijk sterke argumenten ... Wiggett? back to square one, waar het reviews betreft zo lijkt het mij, hij bakt er totaal niets van dat steek houdt ..
                    Aja , Darwin Wigett it in het timecatcher team ...gewoon omdat ne leuke gast is om mee op te trekken , fotos zijn daar nie zo belangrijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Door boven en onderaan wat weg te shoppen lijkt het alsof de foto breder is, maar dat is wel iets anders hé.

Een breedhoek lens wil zeggen dat de lens een bredere kijk op de wereld heeft. Dus zal je meer beeld op de foto krijgen. Als je achteraf de foto bewerkt dan kan je alleen stukken beeld wegsnijden, nooit toevoegen (want dat deel werd niet geregistreerd). Dus achteraf een foto minder breed maken kan (dat noemt croppen), maar breder echt niet.

Daarom ook dat een crop-camera (die automatisch elk beeld cropt) dus iets minder geschikt is voor landschappen.
                      Groot gelijk Dirk Dan maar wat met panorama shots experimenteren met n crop zeker
                      Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Working...
                      X