Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Tokina- en Tamronlenzen????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen met Tokina- en Tamronlenzen????

Open hier na al mijn vraagjes elders een apparte topic over de Tokina- en Tamronlenzen daar ik er veel goede zaken over lees (zie http://www.cmpsolv.com/photozone/lenssurvey.htm ).Vooral bepaalde Tokina's presteren zeer goed...en Jaja is erg tevreden over de door hem geteste Tamronlens.

Wie heeft ervaringen met deze lenzen (goed en slecht) en op welke sites kan ik meer goede objectieve informatie vinden over deze lenzen waar er ook vergeleken wordt met de Canonlenzen die wel de referentie zijn natuurlijk.
    Danny's Photosite

Roadrunner,
    ik heb reeds een 5-tal jaren de Tokina PRO 28-70 f2.6/2.8 en de 80-200 f2.8. Nu is er de nieuwere PRO 28-80 f2.8.
    Heel goede "PRO" lenzen voor hun prijs. Weet niet of ze zo goed zijn als de huidige Sigma EX-en f2.8, maar toendertijd werd dit als enig goed alternatief voor het L-glas beschouwd.
    Degelijke bouw , met bijhorend gewicht .
    Kwaliteit van de lens voldoet naar mijn "bescheiden" normen.
    Autofocus niet van de snelste, maar snel genoeg. Ook niet geruisloos. Maar wel scherpe resultaten.

Zat vroeger op mijn EOS5, nu op een EOS 10D.

Gr.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama
      Roadrunner,
      ik heb reeds een 5-tal jaren de Tokina PRO 28-70 f2.6/2.8 en de 80-200 f2.8. Nu is er de nieuwere PRO 28-80 f2.8.
      Heel goede "PRO" lenzen voor hun prijs. Weet niet of ze zo goed zijn als de huidige Sigma EX-en f2.8, maar toendertijd werd dit als enig goed alternatief voor het L-glas beschouwd.
      Degelijke bouw , met bijhorend gewicht .
      Kwaliteit van de lens voldoet naar mijn "bescheiden" normen.
      Autofocus niet van de snelste, maar snel genoeg. Ook niet geruisloos. Maar wel scherpe resultaten.

Zat vroeger op mijn EOS5, nu op een EOS 10D.

Gr.
      Had het net gezien dat je Tokinalenzen gebruikt Ik ben veel aan het rondvragen,ik weet het.Maar ik had eigenlijk nog nooit van die lenzen gehoord.Als je ze al 5 jaar gebruikt zullen ze in elk geval wel degelijk gebouwd zijn.

Zoals gezegd baseer ik me vooral op bovenstaande site.Ben me suf aan het surfen naar een andere site met goede objectieve testinformatie.Kent er iemand zo'n site???
      Danny's Photosite

Comment

Zal mijn eigen vraag eens beantwoorden : ja,er is een site waar je nog wat vergelijkende informatie vind over lenzen (voor wat ze waard is natuurlijk.Blijkbaar sprokkelt deze Duitse site zijn informatie op andere sites bij elkaar.):
        http://orchideen-kartierung.de/Objektive2.html

Die Tamron waar Jaja zo positief over is komt hier inderdaad ook goed naar voor.
        Danny's Photosite

Comment

Heb eens gegoogled op "Tokina + lens + 28-70 + review" of "Tokina + lens + 80-200 + review"

Een greep uit de vele reviews :

www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Heb nu al 2 jaar de tokina 19-35.(de laatste versie). ben tevreden over de kwaliteit van de foto's en is stevig. AF is niet schitterend maar voor mij niet enorm belangrijk op groothoek.
            Groetjes,
            Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

Working...
            X