Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage A1 en lowlight situaties?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dimage A1 en lowlight situaties?

Aangezien ik mijn Sony F828 vermoedelijk mag vergeten (beetje mijn eigen schuld door teveel getwijfel en gemail naar otto) ben ik ondertussen alternatieven aan het bekijken.

De Dimage A1 is in stock en ziet er een héél goeie camera uit, alleen heeft die geen AF assist licht en ik vraag me dan ook af hoe die camera presteert in weinig-licht situaties. Heeft iemand hier info over? Ik zou het héél erg vinden om met een digicam te zitten die geen degelijk foto's kan nemen binnenshuis of tijdens feestjes/dineetjes

Graag asap info zodat ik (eindelijk) definitief kan beslissen.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Volgens mij gaat dit niet echt een probleem opleveren, ik werk altijd in het donker, concerten festivals toneel theater, en ik zet mijn af licht altijd uit. Anders stoor ik de artiesten teveel, bij de D100 is dat nogal straf dat lampeke.

Als dat u enige twijfel is, zou ik mij daar niet door laten afschrikken.

Trance_811

\Nickname: Trance_811
    \Lidnr: BD0145BE

\website: http://www.fotojo.be
    \@:trance_811@hotmail.com

Comment

is het A.S.A.P. genoeg???

Trance_811
      \Nickname: Trance_811
      \Lidnr: BD0145BE

\website: http://www.fotojo.be
      \@:trance_811@hotmail.com

Comment

Ik heb ergens gelezen de Minolta claimt dat dit op de A1 niet nodig zou zijn wegens gebruik van andere technieken dan AF-assist lights...

Moet zeggen dat ik met de E-10 geregeld werk zonder mijn infrarood assist en daar nog nooit geen problemen mee heb gehad om een goede lock te krijgen...

Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

Comment

PS. Als je dan toch niet voor de Sony DSC-F828 gaat, waarom neem je dan niet de Canon 300D in beschouwing?

In zijn basispakket toch goedkoper dan de Minolta en je kan later altijd lenzen bijkopen met IS erop als je dit nodig hebt?

Nick
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

omdat ik toch het gevoel heb dat een 300D misschien net iets te hoog zal gegrepen zijn voor mij. het enige dat ik nu in budget kan betalen is een 300D kit met de Canon 55/200 lens, maar ik heb al gelezen dat die niet zo goed zou zijn

de Minolta heeft daarentegen zowat alles wat ik nodig heb, inclusief een IS systeem zoals de canon lenzen. en otto knap gaat stilaan zot worden als ik nog veel ga veranderen denk ik

het is gewoon een moeilijke keuze om te maken vind ik. mijn bijkomend probleem is dat ik niet al te lang meer kan wachten op nieuwe camera (feestdagen en skiverlof komen eraan). dus opties zijn F828 (maar die kan ik blijkbaar pas vanaf januari krijgen), minolta (minder spectaculair dan sony maar toch degelijke cam denk ik) of D300 (maar dan kan ik enkel voor die 2 'mindere' lenzen gaan)

mod: heb nog eens één en ander gelezen op forums (oa dpreview) en de Canon 300D lijkt me toch meer en meer aantrekkelijk (met de kit lens en de nieuwe EF 55/200)... ga er nog weekendje over slapen en dan beslissen (maar ik denk wél dat het de 300D wordt, vooral omdat die toch binnenkort zou geleverd kunnen worden)
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Working...
            X