Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridge? Vooral voor optredens!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    Noem jij er eens een lensje met een diafragma van 4,4 bij 486 mm.
    Er is zelfs een 600mm f4, maar dat is niet direkt een lens die geschikt is voor concertfotografie (tenzij je heel ver van het podium moet blijven).

    Noem mij eens een compact of bridge waarmee je scherpe foto's kan maken zonder flits als je met een DSLR op iso 3200 en f2,8 nog maar aan een sluitertijd van 1/60 sec komt.
    Ik kan dan nog werken met de 70-200 f2,8 L IS (of de 50mm f1,4 / 85mm f1,8 / 135mm f2), een compactje steek je tegen dan wel weg, tenzij je thuis alle foto's wil weggooien...

    Laat eens goede concertfoto's zien die je hebt gemaakt met een bridge?
    Ik denk dat je hier nog niet veel hebt laten zien.

    (En ik denk ook dat dit een zinloze discussie is...)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Als het waarheidsgehalte van deze opmerking even hoog is als je overige beweringen in die post, dan hecht ik daar weinig waarde aan!
      Black B@ndit heeft aardig wat ervaring en m.i. helemaal gelijk hier. Ik vind dit een rare reactie. Trouwens, afgezien van de lichtsterkte die meestal ontbreekt, maken de ruis bij hogere iso's en de minder trefzekere autofocus het foto's trekken met een bridge of compact bij de meeste concerten een ramp. Ik vind het advies om dan maar gewoon als fan te gaan uitstekend! Beter genieten van een concert dan je ergeren aan belabberde fototechniek.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

        Ik heb mijns inziens prachtige foto's van enkele optredens van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen, gemaakt met een 'geruisloze bridge', bij f/5,3 op 400 mm, ISO 3200 en 1/60s.
        Uw mening over die foto's telt voor mij niet, daarom zult u ze niet te zien krijgen.

        Comment


        • #19
          Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Ik heb mijns inziens prachtige foto's van enkele optredens van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen, gemaakt met een 'geruisloze bridge', bij f/5,3 op 400 mm, ISO 3200 en 1/60s.
          Uw mening over die foto's telt voor mij niet, daarom zult u ze niet te zien krijgen.
          Mogen we dan weten welke "geruisloze bridge" foto's maakt die niet "verdrinken in de ruis" op iso 3200 en nog voldoende detail weergeeft?

          Je bent niet verplicht om de foto's te laten zien, maar met die instellingen zou ik toch wel eens een resultaat willen bewonderen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Ik heb mijns inziens prachtige foto's van enkele optredens van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen, gemaakt met een 'geruisloze bridge', bij f/5,3 op 400 mm, ISO 3200 en 1/60s.
            Uw mening over die foto's telt voor mij niet, daarom zult u ze niet te zien krijgen.
            Geniet in stilte (sic).
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              ...
              En als jij toch een goede tip wil geven over een compactje waarmee je perfecte concertfoto's kan maken, dan mag je dat natuurlijk ook doen.
              Dan moet ik die zware fototas niet meer meesleuren.
              Maar dan moet je van die foto wel een degelijke afdruk op minstens 20x30cm kunnen maken, anders hoeft het voor mij niet.
              De meeste compactjes hebben het al moeilijk op iso 400 als je er een 20x30cm afdruk van wil maken, op iso 1600 blijft er helemaal niets meer over (heel veel ruis, maar geen detail meer).
              't Is natuurlijk een feit dat het kwaliteitsverschil tussen een compactje (of een bridge) en een DSLR zeer groot is.
              Erg veel hangt echter eveneens af van de belichting van 't podium en de afstand ervan.

              Gewoonlijk ga ik naar jazzconcerten en - omdat die niet veel volk trekken - kan ik dikwijls zelfs op de eerste rij zitten.
              Hier eentje vanop de vijfde rij in het CC Hasselt van het optreden van FES (Flat Earth Society) met mijn F30 compactje.
              http://i45.tinypic.com/2mija0.jpg (verkleind tot 1024x768 px)

              Het grootste nadeel van een DSLR (met lichtsterke telezoom) is de grootte ervan (soms wordt aan de ingang gecontroleerd) en het gewicht. Een compactje is daarom meestal erg handig.
              Niet alle foto's moeten geschikt zijn om er posters van te maken. Voor mij is zelfs een technisch zwakke foto beter dan geen foto omdat ik sinds jaar en dag bijhoudt welke concerten ik bezoek (100-tal jaarlijks) met welke muzikanten, en ik er graag enkele visuele indrukken als geheugensteuntje aan overhoud.
              Van de concerten die ik bezoek, fotografeer ik ongeveer 90% (en daarvan slechts zo'n 15% met DSLR, 10% met bridge, maar 75% met compact).

              Flitsen gebruik ik nooit - alleen al om de muzikanten (en het publiek) niet te storen. Trouwens : wegens de hoorbare klik werkt een DSLR soms ook storend (niet alle muziek overstijgt constant 90 dB).
              Last edited by Jazzer; 25 november 2009, 00:47.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #22
                Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                Sorry als dit niet helemaal on-topic is, maar een frustratie op het laatste concert waar ik naartoe ging dwong me min of meer om hier toch op te reageren.

                Laatst ging ik naar een concert in het Sportpaleis, zoals gewoonlijk stonden daar weer een aantal mensen voor mij met hun GSM in de lucht te zwaaien in een verdwaasde poging foto's en/of filmpjes te maken.
                Wat er echter bijkwam, was dat er achter mij een vrouw stond met denk ik een D40, misschien was jij dit wel, je had het iig kunnen zijn.
                In ieder geval kwam deze vrouw dus regelmatig met haar camera net naast mijn gezicht hangen, en maakte vervolgens een foto met de (inbouw-)flitser op volle kracht, met als gevolg dat ik de komende 10 seconden niets meer zag, en dat dus een keer of 15 gedurende dat hele concert.

                Van mij part mogen ze per direct zowel pocketcamera's en DSLR's op alle concerten verbieden (behalve voor de fotografen die het op voorhand aangevraagd hebben en frontstage gaan staan uiteraard). Als er toch inbreuk op gedaan wordt met onmiddelijke verwijdering uit de zaal tot gevolg, en desnoods een permanent zaalverbod voor herhaaldelijke overtreders.

                Mensen zoals jij verpesten het concert -grondig- voor andere bezoekers, en de (weinige) ervaring die ik in concertfotografie heb leert mij dat je toch geen degelijke foto's eraan gaat overhouden. Dus jij verpest het voor andere mensen, met nul resultaat tot gevolg.

                Ik vroeg mij af of mensen zoals jij er uberhaupt wel eens bij stilstonden dat ze met hun praktijken de pret voor anderen bederven, dit is in mijn ogen namelijk een totaal gebrek aan respect voor je medemens.

                Laat ik je in ieder geval waarschuwen, indien ik de volgende keer nogeens zo iemand in mijn directe omgeving zie staan, zal ik mij niet nogmaals x-aantal uren eraan gaan storen, maar loop ik gewoon direct naar de eerste beste zaalopzichter, en zal eisen dat jij of je camera verwijderd wordt.

                Zo, dit deed deugd
                Last edited by vyruz; 25 november 2009, 07:51.
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

                Comment


                • #23
                  Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                  dan is die vrouw dom geweest want hare flits heeft wss niets geholpen en dus uwe avond verpest

                  anderzijds zou ik niet naar de zaalwachter gaan maar het gewoon eerst beleefd vragen aan de persoon in kwestie


                  anderzijds, ik trek regelmatig op kleinere concerten met een bridge (wel al 4 jaar oude panasonic) en ik moet zeggen dat de foto's toch aardig lukken, beter dan mijn compactje (TZ2)
                  alles hangt natuurlijk af van de belichting die de zaal hanteert en waar je je bevind
                  Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
                    dan is die vrouw dom geweest want hare flits heeft wss niets geholpen en dus uwe avond verpest
                    Idd, die flits heeft enkel de mensen die op de 1ste 4 meter van haar stonden belicht, niks van dat flitslicht komt nog aan op het podium.
                    Wij zaten trouwens op de zitplaatsen in de helft van de zaal, dus dat was zeker 30-40 meter tot aan het podium ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
                    anderzijds zou ik niet naar de zaalwachter gaan maar het gewoon eerst beleefd vragen aan de persoon in kwestie
                    Dat zou ik misschien nog overwegen, echter is zij ook niet zo beleefd geweest om eerst te vragen of ze mij regelmatig ff mag verblinden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
                    anderzijds, ik trek regelmatig op kleinere concerten met een bridge (wel al 4 jaar oude panasonic) en ik moet zeggen dat de foto's toch aardig lukken, beter dan mijn compactje (TZ2)
                    alles hangt natuurlijk af van de belichting die de zaal hanteert en waar je je bevind
                    Op zich zit ik er niets mee in, persoonlijk zou ik het nooit doen maar kom.
                    Maar let er aub toch op dat je de andere bezoekers niet stoort.
                    OK je flitst misschien niet, maar dan zit je alsnog met je camera voor iemand anders zijn zichtveld te zwaaien. Als ik naar een concert ga kijk ik graag rechtstreeks naar de artiest(en), en niet via een 4 inch LCD schempje
                    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                    Foto-Alex

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                      Zijn er eigenlijk bridges waar je een externe flits op kan plaatsen?
                      Op mijn Sony gaat het in ieder geval niet volgens mij...
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                        tuurlijk zijn er bridge toestellen met een flitsschoen.

                        Fuji S100FS

                        Canon G serie
                        Canon Sx20IS en 1IS

                        Nikon coolpix P6000

                        Panasonic DMC G serie

                        en nog wat andere
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                          thx
                          Racing Pics
                          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                            Ik wou eens op je Website gaan zien. Maar heb het opgegeven. Wat duurt dat lang om een gallerij te laden. Ik heb er zelfs niet op gewacht. Aan mijn VDSL2 lijn zal het zeker niet liggen die is snel genoeg. En dat zelfs het laden van gallerij 2010 lang duurt kan ik niet begrijpen. Die zou toch leeg moeten zijn?

                            Als ik iets wil zien op je site moet eerst naar homepagina gaan en dan pas kan ik een gallerij openen
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke bridge? Vooral voor optredens!

                              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                              Ik wou eens op je Website gaan zien. Maar heb het opgegeven. Wat duurt dat lang om een gallerij te laden. Ik heb er zelfs niet op gewacht. Aan mijn VDSL2 lijn zal het zeker niet liggen die is snel genoeg. En dat zelfs het laden van gallerij 2010 lang duurt kan ik niet begrijpen. Die zou toch leeg moeten zijn?

                              Als ik iets wil zien op je site moet eerst naar homepagina gaan en dan pas kan ik een gallerij openen
                              Ja dat je niet van de startpagina naar de dropdown voor de gallerij kan gaan ben ik nog aan het uitzoeken waarom dit niet werkt bij sommige browers (bij mij thuis werkt het en op het werk niet) terwijl de FR en ENG website wel de dropdown op de startpagina wel werkt.
                              Met het laden van de gallerij heb ik eigenlijk geen problemen.
                              rechtstreekse link naar de gallerij 2009: klik & gallerij 2008: klik & klik
                              In 2008 alle foto's van voor Oktober 2008 genomen met mijn bridge (Sony DSC-H50)

                              Groetjes
                              Last edited by Lies MX; 25 november 2009, 12:08.
                              Racing Pics
                              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                              Comment

                              Working...
                              X