Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d2xs of d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d2xs of d700

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
    ik zie niets over een D700 hoor

Greetz,
    TravelToy

Blijkt een nog iets hogere resolutie ( in één richting ) dan de D2X(s) te hebben....
    eindresultaat zal gelijk liggen D700/D2X(s)

Walter
    Last edited by Phororhacos; 4 december 2009, 11:36.
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
      dan mijn d300 en als beginner

grt
      dany10
      Een toch al behoorlijk geëquipeerde beginner dan als je met een 300mm f2.8 op je D300 kan gaan rondlopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Blijkt een nog iets hogere resolutie ( in één richting ) dan de D2X(s) te hebben....
        eindresultaat zal gelijk liggen D700/D2X(s)

Walter
        thx !

maar ... euhm ... hoe moeten we dat dan zien in het crop verhaal, als we ervan uitgaan dat we enkel gaan croppen omdat we niet dicht genoeg op het onderwerp geraken om de uitsnede te maken die we willen ?

Fuji is DX 6MP <--> D700 is DX 5.1MP

Greetz,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Bedankt voor jullie info.

Ik ben niet van plan een full-frame te kopen en dan zover terug te croppen dat ik DX overhoud, dan moet je inderdaad niet gaan voor een D700. Dichter bij gaan staan heeft natuurlijk altijd de voorkeur.

Het gaat mij erom dat ik naast de S5 waarvan ik erg tevreden ben over het dynamisch bereik, kleuren en witbalans ik een camera erbij heb die meer detailering heeft en minder hoef te verscherpen. Het anti alias filter van de S5 is van die aard dat je flink moet verscherpen, maar ik kan deze niet afzetten tegen andere types omdat ik simpel weg die niet bezit.

Doordat ik heb gelezen de D2x erg goed schijnt te zijn op 100iso heeft deze juist mijn interesse gewekt, maar de D700 is weer veel meer alround. Vandaar ook het dubio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tintin Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie info.

Ik ben niet van plan een full-frame te kopen en dan zover terug te croppen dat ik DX overhoud, dan moet je inderdaad niet gaan voor een D700. Dichter bij gaan staan heeft natuurlijk altijd de voorkeur.

Het gaat mij erom dat ik naast de S5 waarvan ik erg tevreden ben over het dynamisch bereik, kleuren en witbalans ik een camera erbij heb die meer detailering heeft en minder hoef te verscherpen. Het anti alias filter van de S5 is van die aard dat je flink moet verscherpen, maar ik kan deze niet afzetten tegen andere types omdat ik simpel weg die niet bezit.

Doordat ik heb gelezen de D2x erg goed schijnt te zijn op 100iso heeft deze juist mijn interesse gewekt, maar de D700 is weer veel meer alround. Vandaar ook het dubio.
            D700 is inderdaad de beste all-rounder van het moment, ware het niet dat de goede FX objectieven toch een pak geld kosten.

Ik zou voor de D300(s) gaan. In RAW is ie naar mijn aanvoelen even scherp als een D2X, en je hebt ineens alle modern comfort

Edit: van een getalenteerd landschapsfotograaf op DPR:

I have owned a D2X and currently own a D300

I have played with both files and the D2X files usually dont hold up to agressive sharpening without keystone artifacts poping up everywhere.

Roman
            Last edited by frank207be; 4 december 2009, 15:59.

Comment

Working...
            X