Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d2xs of d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d2xs of d700

Hallo,

Ik ben aan overwegen om nog een tweede toestel bij te nemen,het gaat om een
    tweede hands d2xs of een nieuwe d700 ?
    Welk toestel heeft de voorkeur bij jullie ?

ALVAST BEDANKT

grt

dany10
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Re: d2xs of d700

Hangt er veel vanaf wat je fotografeert, hoge isoos nodig D700 anders een D2xs. Bedenk ook dat je geen standaard lens hebt voor de D700, dus minimaal zou er nog een Tamron 28-75 bij moeten.

De body van D2 is veel fijner als van de D700, ik gebruik liever mijn D2h, tot dat ik het resultaat zie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Hangt er veel vanaf wat je fotografeert, hoge isoos nodig D700 anders een D2xs. Bedenk ook dat je geen standaard lens hebt voor de D700, dus minimaal zou er nog een Tamron 28-75 bij moeten.

De body van D2 is veel fijner als van de D700, ik gebruik liever mijn D2h, tot dat ik het resultaat zie.
      Bedankt om je reactie
      Het is meest voor sportfotografie nl veldrijden
      misschien dom van mij maar over die standaard lens ?
      ze zeggen dat die veel snelller is ?
      mvg
      dany10
      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
        als wat?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
          Bedankt om je reactie
          Het is meest voor sportfotografie nl veldrijden
          mvg
          dany10
          Sport in de winter maanden? Da's geen moment twijfelen: gaan voor de D700 omwille van zijn veel betere hoge ISO en een stuk veelzijdiger AF en betere tracking

Comment

Beter advies kan er niet gegeven worden...........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Bedankt

grt
              dany10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                als wat?

dan mijn d300 en als beginner

grt
                dany10

Comment

Beste Body (grip) : D2Xs (echt super om deze body vast te houden)
                  Beste Body (veelzijdigheid) : D700 (betere iso, betere tracking)

Je zal dan wel nog een Fx standaard zoomlens nodig hebben zoals een 24-70 2.8 (nikon) of 28-70 2.8 (nikon) of 28-75 2.8 (tamron)

Je 17-55 zal je niet (goed) kunnen gebruiken op een D700
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Voordeel van een D3/700 combinatie is dat alle knoppen gelijk zijn, bij een D2 zit ik altijd naar het af-on knopje te zoeken.

Comment

Bedankt

grt
                      dany10

Comment

beste Dany,

Ik ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk is geworden en waarom. Want zit zelf ook over dezelfde vraag te twijfelen. Heb nu een Fuji S5 waar ik wel tevreden mee ben alleen mis ik soms de scherpte en zou ik graag wat extra pixels willen hebben om te croppen. De D2x is op dit moment tweede hands erg antrekkelijk maar begint ook gedateerd te worden. Dus nu een D2x tweede hands kopen of doorsparen voor een D700 over een tijdje.
                        Last edited by Tintin; 4 december 2009, 09:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tintin Bekijk bericht
                          beste Dany,

Ik ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk is geworden en waarom. Want zit zelf ook over dezelfde vraag te twijfelen. Heb nu een Fuji S5 waar ik wel tevreden mee ben alleen mis ik soms de scherpte en zou ik graag wat extra pixels willen hebben om te croppen. De D2x is op dit moment tweede hands erg antrekkelijk maar begint ook gedateerd te worden. Dus nu een D2x tweede hands kopen of doorsparen voor een D700 over een tijdje.
                          probleem met scherpte ?

mijn D700 is niet scherper dan mijn Fuji S3 Pro hoor

meer pixels om te croppen ?

als je moet croppen omdat je niet dicht genoeg bij kan komen (vb. wildlife) dan zal de D700 zeker geen oplossing zijn ... die is immers FX en de Fuji is DX.

Even kijken wat je wil fotograferen, waar, wanneer en hoe ... en dan ff beredeneren welke de best is voor jouw doeleinden.

Greetz,
                          TravelToy
                          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                            probleem met scherpte ?

mijn D700 is niet scherper dan mijn Fuji S3 Pro hoor

Toch wel een redelijk resolutieverschil me dunkt,kan me voorstellen dat dit bij croppen
                            zichtbaar wordt.

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              http://www.dpreview.com/reviews/nikond2x/page27.asp

Toch wel een redelijk resolutieverschil me dunkt,kan me voorstellen dat dit bij croppen
                              zichtbaar wordt.

Walter
                              ik zie niets over een D700 hoor als je de D700 moet croppen tot het DX formaat van de Fuji ... dan hou je nog 5.1 MP over

Greetz,
                              TravelToy
                              Last edited by TravelToy; 4 december 2009, 11:26.
                              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
                              X