Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D vs Canon 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1000D vs Canon 450d

    mijn 500D komt van konijnenberg en was defect (en de lens beschadigd). Beide zijn zonder problemen teruggenomen en ik heb nieuwe exemplaren gehad. Ik ga ervan uit dat iedereen wel eens brokken heeft en ze hebben het HEEL netjes opgelost.
    Mijn laatste lens en statief komt van bij rubens omdat ik daar naar fotokine was geweest (en het is dichterbij)

    Beide winkels hebben tijd genomen voor uitleg en service tot nu toe door iemand die echt met fotografie bezig is, ik heb ook rustig kunnen testen in de winkel. Ik kan niet klagen, goedkoop EN service... waarom dan nog online kopen?

    probeer maar eens een toestel te testen bij een 'supermarkt' winkel, meestal willen ze niet eens batterijen in het toestel steken of zijn ze plat.

    Patrick

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1000D vs Canon 450d

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Die schermen hebben dezelfde resolutie.
      Een 3"scherm met 230000 pixels doet pijn aan je ogen.
      Voor een echt goed scherm moet je een 500D kopen.
      Ehm heb je zelf een 3'' scherm met 230000 pixels? Ik heb er immers geen enkel probleem mee, het doet zeker geen 'pijn'...
      Natuurlijk zal het scherm van de 500D beter zijn, maar dat van de 450D is erg goed hoor (heb hem zelf). Bij mij schrok vooral het kleine schermpje van de 1000D mij af. Ik kwam van een compact met 1.8'' scherm en vond dat echt verschrikkelijk, in de winkel eens getest en vond het echt wel de moeite.
      Ik raad de TS aan om eens naar een winkel te gaan, beide camera's eens vast te houden en te beslissen adhv welke voor hem het beste in de hand ligt, dat is immers het belangrijkste, alle instappers nemen mooie foto's
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1000D vs Canon 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Ga er maar vanuit dat voor hoge ISO's het niks uitmaakt, 1000D of 450D
        Met beter in het donker bedoelde ik niet de iso waarden, het verschil tussen de twee camera's is immers niet zo groot, maar ik had het over het cross f2.8 focuspunt, met een 1000D zul je erg moeilijk kunnen focussen @f1.8 met bvb de 50mm f1.8, dit zal beter gaan met de 450D, je foto's zullen daarbij scherper zijn door de betere focus.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1000D vs Canon 450d

          volgens mij heeft de focus niks te maken of een foto scherp wordt of niet, alleen qua snelheid, hij zal inderdaad sneller focusen door z'n crosspunt. De 1000D zal er wat langer over doen maar uiteindelijk zullen ze even scherp zijn.
          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 1000D vs Canon 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
            volgens mij heeft de focus niks te maken of een foto scherp wordt of niet, alleen qua snelheid, hij zal inderdaad sneller focusen door z'n crosspunt. De 1000D zal er wat langer over doen maar uiteindelijk zullen ze even scherp zijn.

            Dit is niet correct volgens mij, een crosspunt neemt de waarden op 2 manieren, horizontaal en verticaal, hierdoor is de scherpstelling accurater en sneller. Zie link
            Dat het een f2.8 punt is, zorgt ervoor dat hij met een kleinere scherptediepte werkt, dus als je met een f1.8 lens trekt dan meet een 450D de focus voor een scherptediepte van f2.8, bij een 1000D is dit dan de scherptediepte voor f5.6. Het verschil in scherptediepte van f1.8 naar f5.6 is vrij groot, hierdoor kan het zijn dat jouw onderwerp onscherp is omdat de autofocus gemeten heeft voor f5.6 en niet f1.8. Dus maw op f5.6 zou je onderwerp scherp geweest zijn, door zijn grotere scherptediepte, op f1.8 niet meer omdat de scherptediepte hierbij veel kleiner is. Met een f2.8 punt zul je dus veel minder last hebben van misfocus

            ik hoop dat ik het juist heb uitgelegd zo
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #21
              Re: Canon 1000D vs Canon 450d

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Ehm heb je zelf een 3'' scherm met 230000 pixels? Ik heb er immers geen enkel probleem mee, het doet zeker geen 'pijn'...
              Natuurlijk zal het scherm van de 500D beter zijn, maar dat van de 450D is erg goed hoor (heb hem zelf). Bij mij schrok vooral het kleine schermpje van de 1000D mij af. Ik kwam van een compact met 1.8'' scherm en vond dat echt verschrikkelijk, in de winkel eens getest en vond het echt wel de moeite.
              Ik raad de TS aan om eens naar een winkel te gaan, beide camera's eens vast te houden en te beslissen adhv welke voor hem het beste in de hand ligt, dat is immers het belangrijkste, alle instappers nemen mooie foto's
              Schermen zijn van nul en generlei belang, moeten slechts de noodzakelijke info laten zien.
              Gadgets die geen enkele foto beter of slechter maken.
              Ook de handligging is slechts een kwestie van comfort.
              Boeit totaal niet.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Schermen zijn van nul en generlei belang, moeten slechts de noodzakelijke info laten zien.
                Gadgets die geen enkele foto beter of slechter maken.
                Ook de handligging is slechts een kwestie van comfort.
                Boeit totaal niet.
                Schermen niet belangrijk? Het is toch handig als je kunt zien op je scherm of je foto scherp is of niet.... Mijn oom heeft een Nikon D70 met een minuscuul schermpje, hierdoor kan hij niet zien op zijn scherm of zijn foto 100% scherp is, ook niet na maximaal inzoomen. Ik kan dit perfect zien met mijn 3'' 230000pixels, stel dat je dus een foto neemt je denkt, hij is scherp, je gaat weg en thuis zie je dat hij toch niet scherp was, dan is dat wel balen...
                De ergnomie kan bijdragen bij de snelheid waarmee je dingen instelt (meer hard buttons op 450D dan op 1000D), de handligging zorgt ervoor dat je het apparaat gemakkelijker stabiel houdt en dus bijgevolg foto's met langere sluitertijd kunt nemen dus lagere ISO, minder ruis, betere foto.

                Dus in plaats van zomaar wat in de groep te gooien, staaf je mening wat...
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                  Heb met beiden gewerkt en met beide ervaring. Werk nog steeds met de 1000D buiten dan het iets groter scherm en handgreep vind ik de 450D zijn meerkost niet waard. Dan heb ik wel over de standaard dingen van fotgrafie en niet de onnodige meer snufjes... Enkel vind ik bij mijn 1000D de handgreep zeker aan de te kleine kant. Maar aangezien ik met een grip werk heeft dat dan ook weer totaal geen belang meer... Dus ik kan de 1000D als beginner "meer" dan 100% aanraden...

                  Greetz

                  Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                  Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    . Ik kan dit perfect zien met mijn 3'' 230000pixels, stel dat je dus een foto neemt je denkt, hij is scherp, je gaat weg en thuis zie je dat hij toch niet scherp was, dan is dat wel balen...
                    n:
                    Tja, ik heb wel eens een 40D in mijn handen gehad en er is n.a.v. het scherm helaas niets te zeggen over scherpte.
                    Het 1.8" scherm van mijn 20D zegt me nog meer.
                    Alle Canon schermen van D30 t/m 40D zijn ongeschikt om scherpte te beoordelen , waarbij de maat ook helemaal niks uitmaakt.
                    Het minst slecht zijn de 2.5 "schermen van 5D, 30D , 400D en 1000D

                    Was getekend, je sgermvilozoov.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                      Focus hunting occurs when there is either not enough contrast in a scene, or a sensor is reading in the same plane as it's subject's orientation.
                      Oftewel gaat het dus ten koste van de snelheid, 'k kom er niet echt achter dat het invloed op de scherpte heeft.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Dit is niet correct volgens mij, een crosspunt neemt de waarden op 2 manieren, horizontaal en verticaal, hierdoor is de scherpstelling accurater en sneller. Zie link
                      Dat het een f2.8 punt is, zorgt ervoor dat hij met een kleinere scherptediepte werkt, dus als je met een f1.8 lens trekt dan meet een 450D de focus voor een scherptediepte van f2.8, bij een 1000D is dit dan de scherptediepte voor f5.6. Het verschil in scherptediepte van f1.8 naar f5.6 is vrij groot, hierdoor kan het zijn dat jouw onderwerp onscherp is omdat de autofocus gemeten heeft voor f5.6 en niet f1.8. Dus maw op f5.6 zou je onderwerp scherp geweest zijn, door zijn grotere scherptediepte, op f1.8 niet meer omdat de scherptediepte hierbij veel kleiner is. Met een f2.8 punt zul je dus veel minder last hebben van misfocus

                      ik hoop dat ik het juist heb uitgelegd zo
                      Je hebt 't over "met een 1.8 trekt". Bedoel je dan dat je bijv. een sport onderwerp volgt in donkere omstandigheden? Want 'k heb zelf ook sport gedaan en ook al neem ik f/6.3, als je AF punt 'm mist krijg je 'm gewoon niet scherp meer, of het nou 1.8 of 5.6 is. Oftewel als ie goed focust zijn ze allebei scherp, uiteindelijk kom ik dan toch weer op de snelheid/hunten uit.

                      wat betrefd dat schermpje, 't is handig een groot schermpje, maar geen must. Je ziet al snel genoeg op je schermpje of ie goed scherp is. (of het nou een 20D, 400D of een 7D is)en op een 2,5" is dat dus ook goed te zien.
                      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                        Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht

                        Je hebt 't over "met een 1.8 trekt". Bedoel je dan dat je bijv. een sport onderwerp volgt in donkere omstandigheden? Want 'k heb zelf ook sport gedaan en ook al neem ik f/6.3, als je AF punt 'm mist krijg je 'm gewoon niet scherp meer, of het nou 1.8 of 5.6 is. Oftewel als ie goed focust zijn ze allebei scherp, uiteindelijk kom ik dan toch weer op de snelheid/hunten uit.
                        Jullie komen er niet uit met dat focussen...., laat ik er eens een slag naar slaan.
                        Focusnauwkeurigheid (toch wel een belangrijk punt, anders kan je het beter zelf doen...) hangt allereerst van de lens af, van de mechanische precisie,
                        Niet voor niks zijn er zoveel klachten over de 50mm F1.8 of zelfs de 50mm F1.4
                        Die zijn mechanisch gammel.
                        Met lenzen met echte USM zijn daar minder klachten over, hoewel het ook daarmee voorkomt.
                        Focussensoren kunnen dat ook niet verhelpen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                          ja, maar die 1.8 was meer ter indicatie voor de scherptediepte. Misschien duidelijker als 't een 85mm f/1.8 wordt. Die is toch kwalitatief erg goed.
                          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                            Superhard bedankt voor de talrijke reacties!
                            Na (meerdere) malen doornemen van het onderwerp, denk ik toch dat het een 1000D wordt.
                            Die 450D is waarschijnlijk wel een tikkeltje beter, maar ik hoor sommigen toch zeggen dat het als beginner niet zoveel uitmaakt, wat ik op voorhand ook wel dacht

                            Nog een vraagje: de kit die nu bij media markt roeselare wordt aangeboden voor €429, is die lens een IS?
                            Last edited by Antooon; 19 november 2009, 01:19.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Antooon Bekijk bericht
                              Nog een vraagje: de kit die nu bij media markt roeselare wordt aangeboden voor €429, is die lens een IS?
                              Neen waarschijnlijk niet, ik heb even gekeken op de (website) folder en ik zag niets dat wijst in de richting van een IS lens. De Canon 1000D wordt ook dikwijls (meestal) aangeboden met een lens zonder IS om de prijs te drukken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 1000D vs Canon 450d

                                mag ik je er op wijzen dat de service bij media markt zwaar prut is (ervaring). En bij konijn is diezelfde kit nu 395. En als je de IS versie neemt dan ben je 420 kwijt. Dus die is goedkoper en heeft een betere service.

                                Andreas
                                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                                Comment

                                Working...
                                X