Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450d RAW+JPG probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450d RAW+JPG probleem

    Hey,

    een vriendin van mij heeft een 450d en als ze hem op RAW+JPG zet dan komen er op haar SD kaart enkel JPG's staan. In de P-modus geeft dit 2 dezelfde JPG's en op volledig manueel geeft dit slechts 1 JPG.
    Ze heeft gezocht op google maar niet direct iets gevonden.
    Iemand van jullie enig idee hoe dit komt?

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

  • #2
    Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

    geen cr2 bestand te vinden op die kaart?
    wel heel goed mogelijk dat je geen tumbnail ziet zoals van een jpg als je pc de juiste zaken hiervoor niet heeft

    raw + jpg enkel in creatieve modi mogelijk , P is ok hiervoor
    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

      Twee dezelfde jpeg foto's lijkt me ook straf, er kan tenslotte maar een foto zijn met dezelfde naam (nummer).
      Normaal krijg je voor alle niet-automatische standen een jpg, en exact dezelfde naam met cr2 extentie op de kaart te staan.
      Zoals reeds vermeld kan het wel zijn dat je pc geen thumbnails ervan weergeeft. XP doet dit vb niet, ik dénk Vista wel (indien je met windows werkt toch)
      Als je effectief twee foto's krijgt in jpeg formaat met verschillende nummer waar je 1 foto in zowel raw als jpeg wilt, dan zou ik even binnenspringen in de winkel waar je 't toestel aangekocht hebt... Hoewel het me een rare bug lijkt.
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

        Voor zover ik van haar heb kunnen begrijpen geeft het niet 2 dezelfde file namen. Ze werkt idd op windows en ik heb haar ook gezegd dat raws niet laat zien. Het gekke is gewoon dat als ze enkel op raw trekt er wel CR2 files verschijnen op haar kaart en als ze RAW en JPG samen opzet dan staan er enkel JPG's.
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

          Firmware mss eens updaten, en anders langst de winkel passeren... Meer kan ik niet bedenken..
          FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
            Voor zover ik van haar heb kunnen begrijpen geeft het niet 2 dezelfde file namen. Ze werkt idd op windows en ik heb haar ook gezegd dat raws niet laat zien. Het gekke is gewoon dat als ze enkel op raw trekt er wel CR2 files verschijnen op haar kaart en als ze RAW en JPG samen opzet dan staan er enkel JPG's.
            Lijkt me eerder een probleem met hoe je deze bestanden bekijkt. Er worden dus wel CR2 's en Jpeg weggeschreven, Alleen soms niet gelijk, wat dus ook afhangt in welke stand je foto's maakt.
            Dus volgens mij weet je vriendin niet hoe ze ermee moet omgaan.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

              Met P stand inschakelen, en een foto maken zou toch nooit twéé jpeg's mogen leveren? Daar kun je niet veel mee misdoen dénk ik...
              Alleja, ik gebruik de halfautomatische standen uiterst zelden, maar ik dacht dat die ook reeds een raw exemplaar konden genereren.
              FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

                Als men raw +jpg of alleen raw wilt kies je op je toestel kwaliteit dan set drukken dan optie kiezen die men wenst maar dan moet je ook nog eens het rode kadertje verplaatsen naar rechts doet men dit niet dan blijf je gewoon in jpg fotograferen. Misschien is dit wel haar probleem.

                mvg,
                Lyke

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

                  Raw bestanden zijn slechts realiseerbaar in P,Av,Tv en Ae mode.

                  In een andere automatische mode slechts jpeg , ook al kies je voor Raw + jpg.

                  Staat in de handleiding !!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450d RAW+JPG probleem

                    Ik heb haar ook gevraagd in welke stand ze deze gemaakt heeft en ze zijn getrokken in P dus dan is raw mogelijk. Er wordt enkel een CR2 file gemaakt als ze in M werkt. In de andere modi worden er 2 JPG's gemaakt. Ik vind het ook zeer eigenaardig :-) Ik zal het haar wsl eens moeten laten zien :-)
                    Firmware had ik ook aan gedacht maar is de laatste nieuwe.
                    De fout zal hoogst waarschijnlijk bij haar liggen :-)
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

                    Comment

                    Working...
                    X