Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

Oorspronkelijk geplaatst door troebele snapshot Bekijk bericht
    daarom hebben wij ook altijd voor Canon gekozen maar de duurzaamheid heeft niet lang meegegaan het is vooral dit dat ons een beetje tegenhoud
    Ik fotografeer al sinds 2004 met een Panasonic Lumix DMC-FZ-10. Al veel foto's genomen (ik vermoed ergens tussen de 15.000 en 20.000 clicks als het al niet meer is). Weer (regen en zo [één keer liep mijn focus vast doordat er een beetje water in het systeem gedrongen was, maar na een dagje drogen werkte alles weer zoals het moet]), veel stof en zand weerstaan; al een aantal keer onzacht in aanraking gekomen met rotsen of muurtjes (maar nog nooit gevallen) en alles werkt nog perfect (enkel een beetje stof in mijn lens, maar daar zie ik op mijn foto's niets van).

Misschien is de Panasonic Lumix DMC-FZ35 (FZ38) iets voor jou? Binnen je budget en uitgerust met een schitterende Leica-lens en een groot zoombereik. Of de bouwkwalitiet en duurzaamheid nog hetzelfde is als bij mijn toestel weet ik niet, maar als je geen gekke toeren uithaald met je camera moet je er toch minstens 5 jaar (zonder kosten) mee verder kunnen...

Mvg
    Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

Comment

de fuji ziet er heel groots uit heeft dubbele beeldstabilisatie. Trillerige handen in de kou of bij weinig licht vormen nu geen obstakel meer. En over weinig licht gesproken, wat dacht u van ISO 10.000 bij 3 megapixels? Zo fotografeert u zelfs bij ondergaande zon nog haarscherp. De onvoorstelbare kracht van de S100 fs laat ook in het donker graag van zich spreken. dus voor optredens denk ik heel goed geschikt we leggen ze allemaal naast elkaar thanks voor de tip
      beeldstabilisatie is handig maar niet heiligmakend he dus pas daar mee op...

ISO 10000 met 3 megapixels? Zoek dan maar tussen de ruis eens je foto dat zijn verkooptrucs. vergeet dat maar dus...

Over de duurzaamheid van die dingen valt ook te discussieren... de tijd dat iets 10 jaar mee moet gaan en weinig mag kosten is lang voorbij. Als je dus een compact intensief gebruikt (wat bij jouw veronderstel ik de bedoeling is als ik je startpost lees), dan gaan die toestelletjes kapot.

Zoals gezegd, dat zit ook in de prijs die je voor je electronica betaald...

Is misschien een stomme vergelijking maar de camera die ik heb kostte toen die uitkwam zo'n 3500 - 4000 € (heb hem tweedehands gekocht hoor ) maar met die camera sla je praktisch een nagel de muur in.

Om nu terug te komen op je camerakeuze zou ik persoonlijk ook een Canon G11 kopen.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

ik weet goed wat ik wil fotograferen
        Het zou u veel helpen als u ook weet wat u met uw foto bestanden gaat doen.
        Wanneer u tot maximaal een A4tje afdrukt dan is een grote reeks fototoestellen geschikt voor uw doel.
        Bij een A3tje moet je al een beetje op gaan letten en wanneer de afdrukken nog groter moeten zijn dan zult u nog zorgvuldiger moeten kiezen.
        Je kunt de keuze van de camera niet los zien van hetgeen u met uw foto's gaat doen.
        Zoek daarom bij DPReview naar de “sample” foto's van verschillende toestellen en vergelijk die.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          maar de kwaliteit zal navenant zijn en de lenzen niet lichtsterk genoeg voor bv muziekoptredens...
          50/1.8 lichtsterk en goedkoop.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            50/1.8 lichtsterk en goedkoop.
            Hij heeft ook maar een heel beperkt budget, ik zie nog niet eens ruimte (met een budget van 550 euro) voor body + allroundlens + die 50mm.

En hoe je het ook draait of keert: een compact (zelfs een G11) zal waarschijnlijk wel onderdoen voor pakweg een 450D + 50mm als je concertjes wil gaan fotograferen, maar in de meeste concertzalen mag die 450D niet binnen, en een compact wel.

Comment

jeetje nog steeds niet simpel maar wel veel dat we nu achterwege kunnen laten en eigelijk kunnen we dan tussen een paar modellen kiezen
              Wat de concerten betreft gaan we zowel naar grote als kleine concerten en idd bij sommigen mag je er gewoon niet mee binnen en zoals bij tool word ook je compacte afgenomen als je foto's maakt
              thanks voor jullie advies en voor de aangeraden modellen we kunnen ze nu allemaal met elkaar vergelijken en die link met foto's wow daar zullen we ook wel even zoet me zijn
              gewoon op het oog heb ik al een paar favorieten maar het is nu eenmaal de foto die mooi moet zijn hé

Comment

de fuji ziet er heel groots uit heeft dubbele beeldstabilisatie. Trillerige handen in de kou of bij weinig licht vormen nu geen obstakel meer. En over weinig licht gesproken, wat dacht u van ISO 10.000 bij 3 megapixels? Zo fotografeert u zelfs bij ondergaande zon nog haarscherp. De onvoorstelbare kracht van de S100 fs laat ook in het donker graag van zich spreken. dus voor optredens denk ik heel goed geschikt we leggen ze allemaal naast elkaar thanks voor de tip
                En toch denk ik dat het gaat tegenvallen.

Comment

Hebben we hier al aan gedacht...
                  Toestel kopen = nog niets:
                  - oude capture van NIKON verstaat de nwe RAW niet => upgrade
                  - oude photoshop van het zelfde laken een broek (CS2 => CS4
                  - de nwe cs4 werkt niet meer onder Windows 2000
                  - xp, vista of wat dan ook op dit oude beestje zetten..... nwe PC kost ook geld.

Wat binnen 4 jaar?????

Verschil tussen marketing en zakkenrollen is miniem geworden.
                  DVC

Comment

dus een nieuwe geeft op alle andere zaken problemen????????
                    moet ik dan een oud model nieuw kopen?

Comment

Sorry, Belgacom heeft internet hier 2 dagen plat gelegd.

Zeker niet maar een verwittigd man= er 2 waard : als je naar de centen ziet (en dat doen we toch allemaal een beetje), bekijk je niet alleen het toestel!!!!

Zie hier maar 's...
                      http://forum.belgiumdigital.com/f21/...ml#post2463867
                      Last edited by VANCAMPENHOUTDIRK; 20 november 2009, 21:52.
                      DVC

Comment

Working...
                      X