Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

    ik weet goed wat ik wil fotograferen
    maar er is zoveel te horen en te lezen en iedereen weet het altijd beter maar een juiste camera weet ik met al die tips niet te vinden
    al die technische dingen ben ik eens thuisgekomen weer vergeten
    heb al 2 canon powershots gehad de A80 en A95
    beiden zijn stuk gegaan
    nu werk ik met de communiecamera van de zoon een kodak easyshare C653
    het zal jullie niet verwonderen dat ik dringend een nieuwe camera wil
    ik begon met vakantiefoto's te maken
    tegenwoordig word er veel meer gefotografeerd
    mijn camera word gebruikt om juwelen, muziekoptredens en de hond te fotograferen en word bijna dagelijks gebruikt verder af en toe landschappen en natuurlijk de nodige vakantiefoto's
    Ik hoop dat jullie me een paar voorstellen kunnen doen

  • #2
    Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

    ligt er wat aan wat je budget is... Wil je trouwens een SLR of wil je een compact?

    Bij een SLR heb je sowieso een standaardzoom en iets langers (tele dus) nodig maar belangrijk is dat het wat lichtsterk is voor muziekoptredens omdat het daar doorgaans nogal donker is.

    Maar hoeveel wil je er dus aan uitgeven?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

      eigenlijk natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk
      als dit kan met 200 - 300 euro liever zo
      maar dat mag ook tot 500 - 600 euro maar dan moet het resultaat ook wel 2 keer zo goed zijn hé

      Comment


      • #4
        Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

        Met dat budget haal je het niet om een spiegelreflex met lichtsterke lens aan te schaffen.
        Misschien wel tweedehands.

        Is een bridge niets voor jou?
        Ikzelf ga strakjes een Fuji S100fs kopen.
        Misschien is dat toestel ook wel iets voor jou?
        Fuji FinePix S100fs

        Comment


        • #5
          Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

          zie je wel dat ik hier moest zijn want je ziet al prijzen van 350 euro voor een reflexbody en voor 200 euro heb ik ook al veel lenzen zien voorbijkomen

          Comment


          • #6
            Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door troebele snapshot Bekijk bericht
            zie je wel dat ik hier moest zijn want je ziet al prijzen van 350 euro voor een reflexbody en voor 200 euro heb ik ook al veel lenzen zien voorbijkomen
            maar de kwaliteit zal navenant zijn en de lenzen niet lichtsterk genoeg voor bv muziekoptredens...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

              Check this out:http://www.cameranu.nl/artikel/34313...olpix_P90.html

              Is géén DSLR maar past aardig in je budget.

              Of: http://www.cameranu.nl/artikel/55283...18-105_VR.html

              Mooi instapmodel en met die lens kan je al heel wat
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                ik vind dit echt moeilijk hoor dit word al onze 4de digitale camera en de laatste heeft maar 4 jaar meegegaan dan is het heel moeilijk om veel geld uit te geven voor iets dat maar een paar jaar meegaat. Toen wij de canon kochten waren dat ook de betere en de prijs was navenant maar nu zijn het ook maar gewone hé dus wat ik nu kies is binnen 2 jaar gewoon en als ik 2 jaar wacht zijn ze super goedkoop

                Comment


                • #9
                  Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                  Spiegelreflex ga je inderdaad niet aan geraken. Dat begint misschien wel met een body en een lens voor die prijs, maar dan... tasje om hem op vakantie in te steken, geheugenkaartje, UV-filter want op internet staat dat je dat erop moet houden, extra lens want nu heb je nog maar "3 x zoom" ipv "10 x zoom" en eigenlijk wil je nog wel eens ergens op kunnen inzoomen...

                  Uiteraard kan je voor 200 à 300 al een compact vinden. Bijvoorbeeld een panasonic lumix heb je al in die prijs. Ik heb er nooit mee gefotografeerd en ik zou er niet mee kunnen wat *ik* wil, maar veel mensen zijn daarmee al zatop tevreden. Wil je echt een goede compact, dan kom je bij iets als de Canon Powershot G11 uit. Moest ik me ooit zelf een compact aanschaffen, dan zou het dat toestelletje zijn.

                  Je kan trouwens nooit zeggen dat als je dubbel zoveel geld uitgeeft, dat je ook dubbel zo mooie foto's gaat maken. Het werkt gewoon niet op die manier. Je betaalt niet alleen voor beeldkwaliteit, maar ook voor duurzaamheid, schermpje, batterijen, sensor, lens, mogelijke aansluitingen, ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door troebele snapshot Bekijk bericht
                    ik vind dit echt moeilijk hoor dit word al onze 4de digitale camera en de laatste heeft maar 4 jaar meegegaan dan is het heel moeilijk om veel geld uit te geven voor iets dat maar een paar jaar meegaat. Toen wij de canon kochten waren dat ook de betere en de prijs was navenant maar nu zijn het ook maar gewone hé dus wat ik nu kies is binnen 2 jaar gewoon en als ik 2 jaar wacht zijn ze super goedkoop
                    Tja, zo gaat dat met elektronica. Hetzelfde voor telefoons, voor een wagen, ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                      Hans zien er beide goed uit en de P90 heeft een kantelbare monitor vind ik ook zeer handig

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                        Met dat budget haal je het niet om een spiegelreflex met lichtsterke lens aan te schaffen.
                        Misschien wel tweedehands.

                        Is een bridge niets voor jou?
                        Ikzelf ga strakjes een Fuji S100fs kopen.
                        Misschien is dat toestel ook wel iets voor jou?

                        de fuji ziet er heel groots uit heeft dubbele beeldstabilisatie. Trillerige handen in de kou of bij weinig licht vormen nu geen obstakel meer. En over weinig licht gesproken, wat dacht u van ISO 10.000 bij 3 megapixels? Zo fotografeert u zelfs bij ondergaande zon nog haarscherp. De onvoorstelbare kracht van de S100 fs laat ook in het donker graag van zich spreken. dus voor optredens denk ik heel goed geschikt we leggen ze allemaal naast elkaar thanks voor de tip

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                          Spiegelreflex ga je inderdaad niet aan geraken. Dat begint misschien wel met een body en een lens voor die prijs, maar dan... tasje om hem op vakantie in te steken, geheugenkaartje, UV-filter want op internet staat dat je dat erop moet houden, extra lens want nu heb je nog maar "3 x zoom" ipv "10 x zoom" en eigenlijk wil je nog wel eens ergens op kunnen inzoomen...

                          Uiteraard kan je voor 200 à 300 al een compact vinden. Bijvoorbeeld een panasonic lumix heb je al in die prijs. Ik heb er nooit mee gefotografeerd en ik zou er niet mee kunnen wat *ik* wil, maar veel mensen zijn daarmee al zatop tevreden. Wil je echt een goede compact, dan kom je bij iets als de Canon Powershot G11 uit. Moest ik me ooit zelf een compact aanschaffen, dan zou het dat toestelletje zijn.

                          Je kan trouwens nooit zeggen dat als je dubbel zoveel geld uitgeeft, dat je ook dubbel zo mooie foto's gaat maken. Het werkt gewoon niet op die manier. Je betaalt niet alleen voor beeldkwaliteit, maar ook voor duurzaamheid, schermpje, batterijen, sensor, lens, mogelijke aansluitingen, ...
                          daarom hebben wij ook altijd voor Canon gekozen maar de duurzaamheid heeft niet lang meegegaan het is vooral dit dat ons een beetje tegenhoud

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                            Tja, zo gaat dat met elektronica. Hetzelfde voor telefoons, voor een wagen, ...
                            men gsm moet niet super zijn die wissel ik graag een paar keer maar men camera moet als een tweede huid zijn die moet goed aanvoelen en mag niet stuk gaan tegen de tijd dat ik hem eindelijk ken en naar behoren kan gebruiken tegen de tijd dat ik de deur niet uit kan zonder want ik mis hem echt wel men hond doet lekker zot, heb een nieuw sieraad deze morgen prachtige lucht en ik kan nog even doorgaan

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik weet goed wat ik wil fotograferen maar met welke camera?

                              Hier nog wat keuzevoer:






                              Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires


                              Veel leesplezier
                              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                              BD1614BE

                              Comment

                              Working...
                              X