Zijn er hier mensen die een Fuji S100fs gebruiken?
Na twijfelen, beslissen en opnieuw twijfelen, ben ik er nu bijna uit.
M'n volgende camera is opnieuw een bridge.
Na de modellen van verschillende merken vergeleken te hebben, gaat het nog tussen:
- Fuji S100fs
- Fuji S200exr
- Panasonic FZ-38
De Panasonic heeft de grootste zoom en enkele leuke features zoals uitgebreidere face-detection, vasthouden van een focuspunt in beweging, e.d. Maar heeft geen flitsschoentje en ligt me niet zo goed in de hand als de 2 Fuji's (maar dat is waarschijnlijk kwestie van gewoon te worden).
Tussen de Fuji S100 en S200 zit er blijkbaar vooral veel prijsverschil. De 100 heeft nog een kantelbaar scherm wat op de 200 achterwege gebleven is.
Het grootste verschil is de exr-technologie op de 200, maar ik weet niet of dat voor mij veel verschil uitmaakt.
De Panasonic is ongeveer even duur als de S100fs, dus het budget maakt niet uit.
Bij een fotozaak in de buurt (vlak over de NL-grens) is er een tweedehands S100fd te koop. Enkele maanden oud, nog volledige garantie, met een extra batterij.
Compleet voor 299 euro (ipv 399 voor een nieuwe zonder extra batterij).
Dat lijkt me een eerlijke prijs, en ik zou er wel voor willen gaan.
Maar ik heb enkele praktische vragen aan gebruikers:
- Is de verhouding van de foto's 4:3 of 3:2?
- Klopt het dat Fuji het goed doet bij hoge ISO-waarden?
- Is de lens fatsoenlijk van kwaliteit (de Panasonic zou een lichtsterke lens hebben, wat dat ook moge betekenen)
- Kan de camera effecties als all-rounder gebruikt worden?
- Gebruiken jullie voornamelijk de auto-stand, of stellen jullie alles handmatig in?
Na twijfelen, beslissen en opnieuw twijfelen, ben ik er nu bijna uit.
M'n volgende camera is opnieuw een bridge.
Na de modellen van verschillende merken vergeleken te hebben, gaat het nog tussen:
- Fuji S100fs
- Fuji S200exr
- Panasonic FZ-38
De Panasonic heeft de grootste zoom en enkele leuke features zoals uitgebreidere face-detection, vasthouden van een focuspunt in beweging, e.d. Maar heeft geen flitsschoentje en ligt me niet zo goed in de hand als de 2 Fuji's (maar dat is waarschijnlijk kwestie van gewoon te worden).
Tussen de Fuji S100 en S200 zit er blijkbaar vooral veel prijsverschil. De 100 heeft nog een kantelbaar scherm wat op de 200 achterwege gebleven is.
Het grootste verschil is de exr-technologie op de 200, maar ik weet niet of dat voor mij veel verschil uitmaakt.
De Panasonic is ongeveer even duur als de S100fs, dus het budget maakt niet uit.
Bij een fotozaak in de buurt (vlak over de NL-grens) is er een tweedehands S100fd te koop. Enkele maanden oud, nog volledige garantie, met een extra batterij.
Compleet voor 299 euro (ipv 399 voor een nieuwe zonder extra batterij).
Dat lijkt me een eerlijke prijs, en ik zou er wel voor willen gaan.
Maar ik heb enkele praktische vragen aan gebruikers:
- Is de verhouding van de foto's 4:3 of 3:2?
- Klopt het dat Fuji het goed doet bij hoge ISO-waarden?
- Is de lens fatsoenlijk van kwaliteit (de Panasonic zou een lichtsterke lens hebben, wat dat ook moge betekenen)
- Kan de camera effecties als all-rounder gebruikt worden?
- Gebruiken jullie voornamelijk de auto-stand, of stellen jullie alles handmatig in?
Comment