Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

    Zijn er hier mensen die een Fuji S100fs gebruiken?

    Na twijfelen, beslissen en opnieuw twijfelen, ben ik er nu bijna uit.
    M'n volgende camera is opnieuw een bridge.

    Na de modellen van verschillende merken vergeleken te hebben, gaat het nog tussen:
    - Fuji S100fs
    - Fuji S200exr
    - Panasonic FZ-38

    De Panasonic heeft de grootste zoom en enkele leuke features zoals uitgebreidere face-detection, vasthouden van een focuspunt in beweging, e.d. Maar heeft geen flitsschoentje en ligt me niet zo goed in de hand als de 2 Fuji's (maar dat is waarschijnlijk kwestie van gewoon te worden).

    Tussen de Fuji S100 en S200 zit er blijkbaar vooral veel prijsverschil. De 100 heeft nog een kantelbaar scherm wat op de 200 achterwege gebleven is.
    Het grootste verschil is de exr-technologie op de 200, maar ik weet niet of dat voor mij veel verschil uitmaakt.

    De Panasonic is ongeveer even duur als de S100fs, dus het budget maakt niet uit.

    Bij een fotozaak in de buurt (vlak over de NL-grens) is er een tweedehands S100fd te koop. Enkele maanden oud, nog volledige garantie, met een extra batterij.
    Compleet voor 299 euro (ipv 399 voor een nieuwe zonder extra batterij).

    Dat lijkt me een eerlijke prijs, en ik zou er wel voor willen gaan.
    Maar ik heb enkele praktische vragen aan gebruikers:

    - Is de verhouding van de foto's 4:3 of 3:2?
    - Klopt het dat Fuji het goed doet bij hoge ISO-waarden?
    - Is de lens fatsoenlijk van kwaliteit (de Panasonic zou een lichtsterke lens hebben, wat dat ook moge betekenen)
    - Kan de camera effecties als all-rounder gebruikt worden?
    - Gebruiken jullie voornamelijk de auto-stand, of stellen jullie alles handmatig in?
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

    Ruz, ik heb een Fuji S100FS ( misschien zelfs te koop ) in gebruik, je mag het toestel altijd eens komen proberen als je wil, ik ben van Herentals, wel ong 60 km van waar jij woont . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

      Merci Franciskine, dat is erg vriendelijk van u.
      Maar ik haal het niet om binnen een korte termijn in de buurt van Herentals te komen.

      Indien u de verkoop van het toestel overweegt, mag u me een PM sturen.

      Waarom zou u het eigelijk verkopen?
      Niet tevreden van?
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

        Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht

        Waarom zou u het eigelijk verkopen?
        Niet tevreden van?
        Ik heb een Nikon D3, een Nikon D50, een Leica D-Lux 4, een Canon PowerShot D10 en dus ook de Fuji S100FS. Dus van ieder soort toestel een exemplaar ( DSLR, compact, bridge en onderwater camera )

        Ik heb enkele maanden geleden een goedkope Nikon D50 op de kop kunnen tikken en nu blijft die Fuji een beetje ongebruikt in de kast liggen, het enige wat me tegenhoudt om zomaar te verkopen is juist de goede kwaliteit van dit ding, ik ken geen andere Bridge die zo goed presteert ( ook op hogere iso's ) dan deze Fuji. Ik vrees dat ik snel spijt zou hebben van mijn beslissing maar aan de andere kant, in de kast laten liggen is ook niet echt de bedoeling
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

          Ik heb zelf ook een S100FS, en mijn vorige bridge Panasonic Fz-18 was ook goed, maar de Fuji is toch nog een klasse beter vind ik. Ik sta nu op 't punt om een D90 te kopen gewoon omdat ik meer wil doen, maar de Fuji doe ik zeker niet weg, daarvoor is hij te goed ! De lens is heel goed (voor een all-round) soms wat last van CA, maar ik heb er nog nooit één foto voor moeten wegsmijten.
          Grtz
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

            Nog een vraagje:
            Kan je tijdens het filmen in- en uitzoomen?
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

              Is de verhouding van de foto's 4:3 of 3:2?

              Beiden, met dien verstande dat bij gebruik van 3:2 de foto's met een lagere resolutie worden gemaakt.

              Klopt het dat Fuji het goed doet bij hoge ISO-waarden?

              Voor een bridge camera is de S100FS zeer goed bij hoge ISO waarden.

              Is de lens fatsoenlijk van kwaliteit (de Panasonic zou een lichtsterke lens hebben, wat dat ook moge betekenen)

              De lens van de S100FS is zeer fatsoenlijk, bruikbare volle openingen van f/2,8 op 28 mm en f/5,3 op 400 mm.
              Soms kun je hinder ondervinden van paarse randjes (Purple Fringing), dat is echter eenvoudig te verhelpen in een bewerkingsprogramma.

              Kan de camera effecties als all-rounder gebruikt worden?

              Ja.

              Gebruiken jullie voornamelijk de auto-stand, of stellen jullie alles handmatig in?

              Ik gebruik hoofdzakelijk de A en M stand.


              Nog een vraagje:
              Kan je tijdens het filmen in- en uitzoomen?


              Ja dat kan.
              Als je dit beheerst doet dan houd de auto focus het prima bij.

              Comment


              • #8
                Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

                Het is een pracht van een toestel in het gamma bridge toestel 100% zeker van ik heb er geen sec spijt van hem te hebben ik zou hem ook niet willen ruilen voor het nieuwere type die nu pas uit is het kantelschermpje kan ik niet missen
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

                  heb mij dit toestel enkele weken geleden aangeschaft: topkoop !!
                  aan 347 Euro. Zeer degelijke zoom en foto van topkwaliteit, dure reflexen zullen nog iets beter zijn , maar voor mij hoeft dit niet ALROUND KWALITEIT !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

                    Ik heb 'm ook aangeschaft.
                    Helaas nog niet zo veel tijd gehad om 'm te testen, maar m'n eerste bevindingen zijn zeer positief!
                    Fuji FinePix S100fs

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Fuji S100fs] Gebruikers in de zaal?

                      Dit toestel heb ik deze zomer gekocht als de vervanger van m'n 5 jaar oude S304. Een voor mij leerzame discussie en overleg met Fuji Nederland over et name de "snelheid" vd camera hebben me doen besluiten om deze keuze te maken. Die uiterst hinderlijke afdrukvertraging bij snel bewegende belden is inderdaad verleden tijd. Dit toestel is snel. Fuji had het over 0.01 sec en voor mij niet te merken, maar ik ben een amateur die nog graag gebruik maakt vd automaat.
                      Wat scherpte betreft merk ik weinig verschil met m'n S304, maar die was al scherp. Scherpte en snelheid was voor mij de overweging en daarnaast Fuji vanwege de goede ervaring met ook de kleuren.
                      Eerder overwoog ik een D60 met 24-120 lens, maar de beperking in bereik, prijs in vergelijking met deze Fuji en ook het niet toe willen geven aan de hype in (instap-) DSRL's voor toch vele automaatclickers hebben me tot deze keuze gebracht.

                      Comment

                      Working...
                      X