Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maximum iso bij instapSLR's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Maximum iso bij instapSLR's

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    awel en ik combineer zacht inflitsen met hoge ISO

    nog es amen
    Groot gelijk ... ik die flitsen haat gebruik dit ook als ik niet anders kan ... of als het juist charmerend is voor het onderwerp ...

    Comment


    • #47
      Re: Maximum iso bij instapSLR's

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Je begrijpt het niet 6 jaar geleden en zelfs veel vroeger, maakte men al heel mooie natuur en sport opnames, moet zelfs zeggen dat ik daar weinig verbetering in zie met de komst van toestellen die hogere ISO's aankunnen. Denk aan Frans Latting bvb, hoe maakte die zijn natuur foto's, heeft er bvb veel gemaakt met een d200.

      Het DR van jou toestel is op 200 ISO al lager dan van de betere APS toestellen, laat staan op 3200 ISO !.

      1600 ISO is een kantel moment voor de meeste toestellen inclusief D3 en afgeleiden, doorboven begint DR drastisch te verminderen, kleurschifting en detail verlies etc.
      Voor sommige toepassingen voldoet dat inderdaad (sportjoernalistiek, paparazzi etc)


      Herhaal je vind in dit forum in de HOF of andere fora maar heel weinig foto's genomen op hoge ISO, is ook niet nodig voor doorsnee fotografie. De hof is representatief voor wat doorsnee gebruikt betreft.


      Ik kan de TS enkel aanraden zich niet te veel aan te trekken van dat hoge ISO gedoe en te concentreren op andere belangrijkere zaken bij aankoop van een toestel.
      Dat jij duizende euro's wilt uitgeven voor wat te spelen met hoger ISO is jou zaak, en je volste recht, de TS vraagt raad en ik tracht hem enkel uit te leggen dat hij geen zotte dinges moet doen. Maar hij zal dat niet doen ook niet 1
      Oh Ik begrijp het zeker wel. De foto's die je 6 jaar geleden niet kon maken door de toenmalige beperkingen zijn gewoon niet genomen, en die vind je dus absoluut niet terug

      Wat weet jij nu over mijn toestellen en mijn gebruik? Ach, je beweringen zijn net zoals altijd weer bedoeld om je 'uitdager' als een fotografie/technologie analfabeet te bestempelen Een beetje respect zou je meer aanzien geven wanneer je wel eens met een zinnige uitleg komt hoor Maar soit, 90% van mijn foto's zijn aan basis ISO genomen, en wanneer mogelijk met de beste statief/stabilisatie techniek. De overige 10% gebruik ik ISO400-3200 en in noodgevallen 6400 en dan hoor je me absoluut niet klagen over DR, kleuren en ruis.

      En ik geef ook geen duizenden (meer) uit. Dat ben ik sinds de D2X wel afgeleerd.

      De TS moet ge er hier niet bij sleuren, die zal zijn plan wel trekken zonder ons gemekker.

      En last but not least: als je het over de HOF hebt, wanneer ...

      Comment


      • #48
        Re: Maximum iso bij instapSLR's

        Om een beetje terug te komen op mijn keuze.
        Ik heb intussen een beetje gelezen over de Pentax K-x en mijn twijfel groeit nog meer.
        Ik had nog niks van dit toestel gehoord... ik ging ervanuit dat ik me een nikon of canon zou kopen maar...
        De K-x zit met zijn prijs wel een klasse hoger dan bijvoorbeeld de eos 1000d (komt op niveau van 500d en d5000) maar kan me meer bekoren.

        De keuze zal er niet gemakkelijker op worden.
        De contructeurs maken het de prijs-prestatie-bewuste beginner er niet gemakkelijk op.
        Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

        Comment


        • #49
          Re: Maximum iso bij instapSLR's

          Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht
          Ik heb intussen een beetje gelezen.

          De keuze zal er niet gemakkelijker op worden.
          De contructeurs maken het de prijs-prestatie-bewuste beginner er niet gemakkelijk op.
          er veel over lezen kan nooit kwaad, maar ga eens naar de winkel en pak die verschillende toestellen eens beet.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: Maximum iso bij instapSLR's

            Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht
            Om een beetje terug te komen op mijn keuze.
            Ik heb intussen een beetje gelezen over de Pentax K-x en mijn twijfel groeit nog meer.
            Ik had nog niks van dit toestel gehoord... ik ging ervanuit dat ik me een nikon of canon zou kopen maar...
            De K-x zit met zijn prijs wel een klasse hoger dan bijvoorbeeld de eos 1000d (komt op niveau van 500d en d5000) maar kan me meer bekoren.

            De keuze zal er niet gemakkelijker op worden.
            De contructeurs maken het de prijs-prestatie-bewuste beginner er niet gemakkelijk op.
            volgens mij is de pentax K-x momenteel een van de betere zo niet het beste instapmodel, heeft net als de sony a500 , HDR en face detection functie en delen waarschijnlijk dezelfde nieuwe sony sensor, welke het zeer goed doet op hoge ISO.
            Heeft een herwerkte AF-module en is rijk aan features, en is daarbij zeer schappelijk in prijs.
            De sony heeft beter live-view systeem maar de pentax heeft ook film mode.
            Niet twijfelen, je niet in de war laten brengen ik zou een van die twee kiezen met een lichte voorkeur voor de pentax.

            Comment


            • #51
              Re: Maximum iso bij instapSLR's

              Gewoon even ter info:

              Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en mij een Canon eos 500d gekocht. (met 18-55IS lens)
              Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

              Comment


              • #52
                Re: Maximum iso bij instapSLR's

                gefeliciteerd!

                Comment

                Working...
                X