Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defect Canon Powershot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• defect Canon Powershot

Ik heb een Canon Powershot S60 van een paar jaar oud waarbij sinds kort een horizontale rood-paarse band te zien is bovenaan de foto's. Deze neemt ongeveer 10% van het beeld in beslag.
    Ouderdomsverschijnselen? Valt hier nog iets aan te doen of is het tijd om een nieuwe camera aan te schaffen?

Re: defect Canon Powershot

Dat is hoogstwaarschijnlijk een defecte sensor.
    Er zijn series Powershots geweest met Sony sensor die degelijke defecten vertoonden na enkele jaren en waarbij Canon de reparatie alsnog onder garantie heeft laten uitvoeren.
    Eens bij Canon aankloppen kan geen kwaad.....

Comment

Ik had pas een soortgelijke vraag over dezelfede camera

http://forum.belgiumdigital.com/f15/...os-285314.html
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjandr Bekijk bericht
        Ik heb een Canon Powershot S60 van een paar jaar oud waarbij sinds kort een horizontale rood-paarse band te zien is bovenaan de foto's. Deze neemt ongeveer 10% van het beeld in beslag.
        Ouderdomsverschijnselen? Valt hier nog iets aan te doen of is het tijd om een nieuwe camera aan te schaffen?
        Dit zijn de sony-verschijnselen. Neem contact op met de supportdienst van canon.
        Kan gebeuren via de supportpage op canon.be.
        Deze handelt verder de nodige rommel af zodat je misscien een nieuwe camera krijgt.

Last edited by powerkiller; 16 november 2009, 11:32.

Comment

Op die website van Canon staat onderaan "Let op: voor de reparatie kunnen mogelijk gereviseerde onderdelen worden gebruikt die voldoen aan de kwaliteitseisen van Canon."

Wilt dat zeggen dat ze jouw kapotte CCD mogelijk vervangen door een herstelde CCD van iemand anders? En dat ze jouw CCD gaan proberen te herstellen en dan gaan gebruiken om een andere S60 te herstellen ?

't Is maar aan gissing, maar ik vind het toch raar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pruimke Bekijk bericht
            Op die website van Canon staat onderaan "Let op: voor de reparatie kunnen mogelijk gereviseerde onderdelen worden gebruikt die voldoen aan de kwaliteitseisen van Canon."

Wilt dat zeggen dat ze jouw kapotte CCD mogelijk vervangen door een herstelde CCD van iemand anders? En dat ze jouw CCD gaan proberen te herstellen en dan gaan gebruiken om een andere S60 te herstellen ?

't Is maar aan gissing, maar ik vind het toch raar.
            De kans is groot dat er een nieuwe ccd word geplaatst van hetzelfde type. Een sony ccd die geen fabricagefouten heeft. Een CCD kan je niet herstellen. Een defecte IC op een print word ook gewoon vervangen door een nieuwe.

Maar het resultaat zal aan de kwaliteitseisen voldoen van Canon.

Comment

Working...
            X