Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fullframe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fullframe

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
    Even nog een mythe de wereld proberen uit helpen

De scherpte-diepte bij een zelfde afstand is juist het zelfde bij een fullframe als bij een crop, je hebt echter veel meer in beeld bij een fullframe camera...

bron: http://www.have-camera-will-travel.c..._sensor_-.html
    Oei ! Weer een wannabe die wat schrijft op het internet.

HIj geeft de lens : 105mm, f 2.8 , dat hij een statief heeft gebruikt,
    maar welke afstand ?

Maar dat heeft niet echt belang, want dofmaster leert ons dat als hij op 1 meter zou staan, de crop cam een dof heeft van 0.87 en de FF van 1.38 cm. En dat moeten wij zien op dat plaatje ? Er is slechts 1 bron: dofmaster.com.

Als je maar ver genoeg gaat staan is de dof hetzelfde, inderdaad. Heeeeel ver genoeg.

PS, de dof van de lens verandert niet, natuurlijk.

Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Er werd gevraagd of de vergelijking kon doorgetrokken worden,en daar heb ik op geantwoord.Overigens lost een balg niet het ganse probleem op: je betaalt de enorme vergrotingsfactor met de prijs van een extreem kleine scherptediepte.
      Walter
      Nu laat je alweer diffractie buiten beschouwing.
      Dat is echt een relevant fenomeen hoor!
      Ooit een bridge gezien met een lensje dat je tot f/45 kunt diafragmeren?

Comment

De scherpte-diepte bij een zelfde afstand is juist het zelfde bij een fullframe als bij een crop, je hebt echter veel meer in beeld bij een fullframe camera...
        100% correct.
        SF
        00.00 Gone

Comment

bron: http://www.have-camera-will-travel.c..._sensor_-.html

Correct uiteraard!

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Nu laat je alweer diffractie buiten beschouwing.
          Dat is echt een relevant fenomeen hoor!
          Ooit een bridge gezien met een lensje dat je tot f/45 kunt diafragmeren?

Maar dat is toch helemaal niet nodig
          Op 1:1 heb je nog voldoende scherptediepte om een klein insectje bijna geheel scherp te hebben op f8.Op zo'n ff heb je dat nodig ja ,als je met een balg een vergroting van 5:1 of nog veel meer wil bekomen.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Maar je hebt gelijk. Er zit ongelooflijk veel macro-potentieel in het gemiddelde compactje. Eén van de beste macrofotografen op 1x.com gebruikt een 3.2MP compactje icm een simpele raynox filter
            )
            Met een fullframe aan macro doen is als met een kanon op een mug schieten...

Comment

Ik schiet met een middenformaat camera op een mug!

Comment

Voor iets kleins gebruik ik "gepaste" spullen:
                Als ik lui ben gewoon mijn bejaarde Powershot A80
                Als ik wil werken een 20D met M42 adapter/balg + Meyer Oreston 50mm

Comment

Mister FluKee , FANTASTISCH linkje ! Dankjewel
                  'k Laat de andere maar wat voort zwammen zeker ?
                  Groetjes Thierry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                    Mister FluKee , FANTASTISCH linkje ! Dankjewel
                    Groetjes Thierry
                    Gaat u vooral door met kanonnen in stelling brengen voor een bloemetje....

Comment

Groetjes Thierry
                      Van dees zal je ook het minste te zien krijgen, op dat moment stopt het
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Daar ik graag wou overstappen naar fullframe , zoek ik iemand - liefst in de regio Antwerpen - met een Canon 5D Mark II en de nieuwe hybride IS macro 100 mm . Ik heb reeds de Nikon VR versie getest en die gaf een prima resultaat moet ik zeggen . Daar ik Canon heb wou ik uiteraard liever daarbij blijven .
                        Een paar testfoto's van een bloem is voldoende .
                        Is er iemand die me kan en wil helpen ? Vriendelijk dank bij voorbaat ,
                        Thierry Ysebaert
                        thierryysebaert@hotmail.com
                        Als ik een nieuwe lens wil kopen, bekijk ik altijd eens deze site, geeft meestal een goed beeld van de lens
                        Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.
                        Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                        The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

Comment

't Is inderdaad handig dat je een uiteenlopend gamma v foto's kan zien . Ook een mooi uitgebreid gamma lenzen en toestellen !
                          Vriendelijk bedankt en groetjes Thierry

Comment

Working...
                          X