Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera?

Goeiemorgen, ik ben compleet nieuw in de wereld van de digitale reflexcamera's.
    Ik zou er graag wat over bijleren, maar weet niet waar te beginnen.

Ik wil uiteraard ook een reflexcamera. Ik maakte al wat mooie shotjes met mijn gewone digitale camera en wens mij nu toe te spitsen op reflex.

Wat ik graag fotografeer zijn landschappen, mensen, actieshots, en soms ook macro, alhoewel dat om de totale de kostprijs van het toestel even opzij mag worden geschoven.

Eerst en vooral; welk merk?

Ik zag onderweg reclame van de carrefour voor een Canon. Ik weet niet meer welk type, wel weet ik dat hij 699 kostte. Die actie is maar tot en met morgen. Weet iemand over welke camera het weer gaat? En of het zijn prijs waardig is?

Alvast bedankt!

Re: Welke camera?

welk merk maakt eigenlijk echt niet uit

of je nu voor canon, nikon, sony,... gaat. Elk merk heeft zijn instaptoestellen die gewaagd zijn aan elkaar
    5DmkIII en wat glas

Comment

Eigenlijk is het heel simpel hoor.

1) Wat is mijn budget?
      2) Voor wat ga ik hem gebruiken?

Elke merk heeft zo zijn instapmodel met kitlens.

Na verloop van tijd ga je pas echt merken wat je nodig hebt.

En dan hebben we het nog niet gehad over de lenzen... (die zijn per slot van rekening doorslaggevend voor hetgeen je wil fotograferen.)
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Waarvoor ik hem ga gebruiken? Ik ga in de paasvakantie op reis naar Suriname en wil daar zeker al mooie shots kunnen maken en met de instellingen spelen. Vooral landschappen, dieren, plaatselijke bevolking,...

Wat het budget betreft denk ik dat ik met 600 à 700 euro toe moet komen voor een body met lens.
        Last edited by fl1p; 9 november 2009, 10:33. Reden: typfout