Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nikon D5000

ik gebruik zo min mogelijk Uv-filters, behalve dan op mijn 70-200, dat gat vooraan is me toch net iets te groot.. verder gebruik ik ook Uv-filters op mijn leica lenzen..maar ja, da's analoge fotografie....

Comment

En de reden daarvoor is?

Comment

die 70-200 wordt nogal allround ingezet, en staat er zeer vaak op, iedere keer weer de lenskap erop en eraf tijdens bv een evenement etc werkt niet erg makkelijk, daarom zit die uv er voor, zodat ik toch nog wat bescherming heb.. de standaardzooms hebben er geen op zitten, temeer daar ik meer last heb van reflecties dan dat ik er gemak van heb.. ik zet ze er wel op als ik aan zee foto´s maak, of als het wat stoffig is..

ik heb ze er liever niet op zitten... maar da´s een persoonlijke keus..

Comment

dus de uv-filter is eigenlijk gwn n bescherming.. maar is voor sommige niet nodig. dus die kan ik in de winkel laten.

maar voor de rest van het pakket.. goeie keuzen? xx
          Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
            Hoeveel geld je uit wil geven weet ik niet, maar een kaartje van 8 gig is behoorlijk nutteloos. Stel dat er wat mee gebeurd waarmee je foto's op het kaartje kwijtraakt...

Kan je beter gaan voor een paar kaartjes van 4 gig.
            Mijne maat gebruikt altijd kaartjes van 4Gb maar was verleden week tijdens een uitstap met zijn kleinkinderen in Antwerpen heel zijn fototoestel op de tram vergeten, wonder boven wonder heeft hij na kontakt met de lijn zijn toestel nog terug gekregen.
            Je ziet maar als het wil lukken kan je alles kwijtgeraken.
            Ik heb twee kaartjes van 4Gb en heb toch spijt dat ik er geen twee van 8Gb of meer gekocht heb, als je in Nef fotografeerd is een kaartje rap vol hoor.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

kaartjes zou ik persoonlijk voor een 8GB gaan als je in Nef werkt. heb zelf nog steeds enkel maar 2GB kaartjes omdat mijn vorige toestel niet meer aankon en ik nog geen geld gevonden heb om een 8GB te kopen. Dikke zever. Regelmatig dat je een kaartje niet vindt op het moment dat je het toch wel erg goed zou kunnen gebruiken, ...

UV filter: die heb ik enkel voor mijn 35mm prime. Hier zit het frontelement (voorste lens) nogal ver uit en die gaat met zonnekap de rugzak in, dus ik kan er geen lensdop opsteken.
              UV is bij digitale fotografie bijna enkel ter bescherming. Dus oppassen heeft bijna hetzelfde effect. enkel zit er dan een lens minder voor je toestel, dus minder flare, minder vuil (tussen de filter en je lens kan ook vuil zitten), minder duur (je moet je UV niet kopen) en minder materiaal dat je moet 'onderhouden' (reinigen).

Bij kitlenzen is de prijs van 2 goede UV filters al bijna evenveel als een nieuwe lens. En je verliest (minimaal en waarschijnlijk zelfs niet zichtbaar met het blote ook) kwaliteit.
              Maar misschien voor UV filters hier eens wat rondzoeken over de pro's en contra's
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Mijn uv filter kost 25€. Op een lens van 700€ is dat niet overdreven vind ik.
                Is wist wel niet dat er nadelen aan waren.
                Als je uw filter nooit losmaakt, dan kan er toch geen vuil tussen filter en frontlens?

Comment

mijn goedkoopste uv 14 eur (52 mm) en duurste was die voor de 70-200.
                  Een collega van me werkt al een jaar zonder UV en wat nu? Stof & zand achter het lens glas... Ik neem het risico niet of het nu om een lens gaat van 200 euro of van 1700 euro ...
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Een late reaktie allicht:
                    Die D5000 heeft dezelfde sensor als de D90, dus op dat gebied zijn die twee evenwaardig, het grootste verschil zit hem volgens mij in het feit dat de D5000 geen ingebouwde autofocus-motor heeft. Dit betekent als je later van plan bent andere en betere lenzen te kopen, dat je altijd moet een lens kopen met een autofocus-motor in de lens (tenzij je kiest voor manueel te focussen, wat echt niet gemakkelijk is!). Lenzen met AF-motor zijn logischerwijs duurder dan zonder.
                    Over de lens 18-55 denk ik dat je (zeker voor concerten waar je niet met je neus op het podium staat) mm te kort zal komen. Dan kun je beter gaan voor een 18-105 of (indien het kapitaal voorradig is) een 18-200 (Tamron heeft zelfs een betaalbare 18-270).

Veel succes met je keuze.
                    Hagar
                    Nikon Df

Comment

ik had dan ook n mailtje gestuurd naar een fotowinkel kort bij mij.
                      met de vraag hoeveel de Nikon D5000 Body + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR zou kosten. & als het zo een paket als met de 18-55 lens zou zijn.

het anwtoord was :

Nikon D5000 Body + AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR kit: €899 incl. BTW
                      Nikon D5000 Body + AF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 G VRII kit: €699 incl. BTW + Gratis statief en 8GB SD geheugenkaart.

Helaas is er op de 18-105 kit geen gratis promokit beschikbaar.

Als algemene promotie gelden sowieso: levenslang gratis sensorreiniging + 2de batterij aan de helft van de prijs van een originele!
                      En natuurlijk onze gekende service en support.

899€ is veel geld.. dus kstuurde deze link door:
                      http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._vr___tas.html & vroeg waar het enorme prijsverschil dan zit.

& kreeg deze reactie :

Dit kan in verschillende oorzaken liggen.
                      1) wij krijgen wekelijks klanten over de vloer die bedot zijn door online-verkoop.
                      2) problemen kunnen varieëren van gebruikte toestellen, refurbished import vanuit USA, Russische gebruiksaanwijzingen, kras op de sensor, garantieproblemen enz.
                      3) niet alle zaakjes zijn overal even zuiver...
                      4) de levenlange gratis sensorreiniging is ter waarde van 50 euro per keer. Als u 2 keer per jaar uw sensor laat reinigen, heeft u het verschil snel terug.

dus.. is er echt zo'n groot verschil? want ik zou wel een camera willen kopen, in een winkel die redelijk kort bij is. met een goeie service (regio genk)

& het feit dat de D5000 geen ingebouwde autofocus-motor heeft.. is voor mij geen probleem.. ben beginner dus ga nie rap n nieuwe lens nodig hebben. & als ik er een koop, dan zal t met AF-motor moeten zijn. maar is dat een probleem? buiten de prijs?
                      Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Comment

Wat een verhaal zeg! Konijnenberg is een van de meest betrouwbare onlinewinkels uit de Benelux, met 2 filialen waar je "live" alles kan voelen, horen en ruiken ;-)
                        Die zitten echt niet te sukkelen met toestellen uit de USA en met Russische gebruiksaanwijzing die terug opgemaakt zijn na een defect hoor! Jongens toch! Die fotoboer waar je geweest bent is vooral het laatste, veel minder het eerste... Alles is nieuw en er zit (tenzij anders vermeld) een Nederlandstalige handleiding bij... Pfffffff.....

Ahja, en een sensorreiniging kost ECHT GEEN 50€ per keer hoor! Als je zelf een beetje handig bent is dit zo gebeurd voor een paar cent (swabs en reinigingsvloeistof).

Gr Geert

Comment

Ik was ook aan't uitkijken naar een D90 of D300s. De goedkoopste icm een kaartje van 8gig vond ik op volgende sites (in volgorde van duur naar goedkoop voor de D300s):
                          - Rubens
                          - Konijn
                          - Kamera Express
                          - CameraNu
                          - DigitalStreet

Voor de D90 was het als volgt:
                          Rubens, DigitalStreet, Konijn, CameraNu, KameraExpress

Comment

Kijk hier is: http://www.cameranu.nl/artikel/42203...18-105_VR.html

Da's nog eens 50€ eraf. Ik heb al een heel aantal spullen aangekocht via webshop. Nog nooit bedod geweest. Als je niet zeker ben, dan ga je de camera gewoon zelf afhalen en controleer je alles goed bij afhalen.

Er zijn zeker frauduleuze websites. Maar als je een beetje review erop naleest, dan vind je de goeie vrij snel.

De verschillen in prijs zitten maar in 2 zaken:
                            1. De aankoopprijs die webshops krijgen is véél lager, omdat ze een véééél grotere omzet hebben.
                            2. De onkosten in een kleine winkel zijn, zeker met hun kleine omzet, procentueel véééél hoger.

Met alle respect voor de kleine zelfstandige, die kei hard moet werken en waar de webshops het gras voor de voeten maaien. Maar dat is de economische realiteit. Beetje flauw vind ik wel om de nadelen van een ander te overdrijven, ipv de eigen voordelen aan te stippen. Hij had kunnen zeggen dat je bij hem een uitgebreide persoonlijke uitleg kreeg over de camera, dat hij alle diensten na verkoop zo goed mogelijk afhandelt, dat het eenvoudiger is om garantie perikelen te regelen, ...

Je moet gewoon voor jezelf uitmaken of het de moeite vindt om meer te betalen, in ruil voor een meer persoonlijk service, een betere begeleiding, een hoger veiligheidsgevoel en uit waardering voor de inspanningen van de kleine winkel zelfstandige. Niemand kan dat voor u beslissen, die keuze maak je zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders Bekijk bericht
                              Ik was ook aan't uitkijken naar een D90 of D300s. De goedkoopste icm een kaartje van 8gig vond ik op volgende sites (in volgorde van duur naar goedkoop voor de D300s):
                              - Rubens
                              - Konijn
                              - Kamera Express
                              - CameraNu
                              - DigitalStreet

Voor de D90 was het als volgt:
                              Rubens, DigitalStreet, Konijn, CameraNu, KameraExpress
                              Wel rekening mee houden dat er in Nederland (Digitalstreet,CameraNu,Kameraexpress) maar 1 jaar garantie telt terwijl dat in de Belgische winkels 2 jaar is. Da's toch ook belangrijk, hé!
                              Fuji X - Less became more

Comment

"Ahja, en een sensorreiniging kost ECHT GEEN 50€ per keer hoor! "

Ik loop hier regelmatig bij mijn plaatselijke fotoboer binnen om de sensor te laten reinigen en heb daar nog maar zelden voor moeten betalen, meestal volstaat het om deze even uit te blazen. Bij "natte" reiniging betaal ik 4 € ....

Comment

Working...
                                X