Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s tot + 100.000 iso

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3s tot + 100.000 iso

Beste Nikon fanaten,

op dit forum nog niets gezien over de in aantocht zijnde nieuwe in DE3 reeks: de D3s die in H3 Iso insteling tot + 100.000 iso gaat.
    In Chasseur D'Images staat een test van pre productiemodel met nachtfoto's in finland van beren en muskusos.
    De resultaten bij 12800 iso zijn verbluffend, bij 100.000 Iso is het natuurlijk op het randje af. En haalt nog 9 beeldjes per seconde ook.

Zelf pentaxist deed me dit echt opkijken. Welke voorsprong neemt Nikon en is er nog een alternatief buiten Nikon voor de dieren en sportfotografen?

hier kun je een revieuw vinden: www.dpreview.com/news/0910/09101402nikonD3s.asp

mvg

Franky
    Last edited by Franky Roels; 3 november 2009, 12:05.

Re: Nikon D3s tot + 100.000 iso

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
    Zelf pentaxist deed me dit echt opkijken. Welke voorsprong neemt Nikon en is er nog een alternatief buiten Nikon voor de dieren en sportfotografen?
    niet om een merken-oorlog te beginnen maar de Canon EOS 1D mk IV doet er 10 fps, heeft (volgens de samples) ook goeie high-ISO prestaties en heeft misschien met zijn 1.3x crop net iets meer voordeel voor de tele-kant, 4mp meer (wat iets meer ruimte tot croppen geeft zeker?)...

Niettegenstaande is de D3(s) een vette camera hoor
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ter info, De Pentax Kx doet het ook niet slecht bij hoge ISO volgens de eerste testen en gaat (als ik me niet vergis) ook tot ISO12800. Bij lage ISO komt deze wel achter Tov de K7.

Als het over hoge iso gaat dan gaat er niets boven FF en lage MP.
        Dit zal in de toekomst nog zeker verbeteren wanneer ze ook de Sony Exmor technologie op APS en FF gaan toepassen.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Eerste "test" vanuit betrouwbare bron...

ISO 12800 lijkt me gewoon uitstekend om een foto A4, misschien zelfs een A3 af te drukken

ISO 102800 is waarschijnlijk allen goed genoeg voor een foto in de krant, maar 51200 is al vrij goed en ISO 25600 is zonder meer bruikbaar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
          X