Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor Cleaning 5D Mark I

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sensor Cleaning 5D Mark I

Kent er iemand een goed adres om uw sensor te reinigen tussen in de buurt van Boom (+-50km er rond) ?

Ik heb gisteren 3 van die swabstickjes opgebruikt en mijn sensor ziet nog altijd vuil. Ik smeer ze precies enkel maar op een andere plek ipv ze effectief eraf te nemen.

Ik heb ook opgemerkt dat er 3 stofjes in mijn 35mm L zit

Alvast Bedankt!

Re: Sensor Cleaning 5D Mark I

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
    Kent er iemand een goed adres om uw sensor te reinigen tussen in de buurt van Boom (+-50km er rond) ?

Ik heb gisteren 3 van die swabstickjes opgebruikt en mijn sensor ziet nog altijd vuil. Ik smeer ze precies enkel maar op een andere plek ipv ze effectief eraf te nemen.

Ik heb ook opgemerkt dat er 3 stofjes in mijn 35mm L zit

Alvast Bedankt!
    Gebruik je 3druppels eclipse per swabje? en maar 1keer wrijven per stick bv van links naar rechts en dan stick omdraaien!! voor je terug van rechts naar links gaat.
    Heb er vorige keer ook 2of3 gebruikt, maar was wel perfect schoon.

Zie dat je wel genoeg vocht gebruikt (ook niet teveel natuurlijk) anders ben je aan het 'vegen' ipv aan het 'ruitenwassen'

Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

Re: Sensor Cleaning 5D Mark I

Tot op heden heb ik het steeds zelf gedaan, nu mijn persoonlijke ervaring na 10 jaar sensorkuisen, je mag niet overdrijven en wensen dat je sensor voor de volle 100% schoon is bij een testopname op F22, dat is goed om te checken en om met zorgen achter te blijven. Alles heeft te maken met hoe erg is het en wanneer zie ik het.

Ik werk bijvoorbeeld meestal in de studio met modellen steeds op F8 en F11, zie ik een stofje bij f 8 in mijn opnames dan grijp ik in, zie ik het niet dan slaap ik verder. Komt er een dag dat ik voor een of andere reden macro moet of wil doen, en ga ik dan werken op f 22 dan zie ik waarschijnlijk meer stofjes.

Ook in de analoge fotografie hadden we af te rekenen met stof, zeker in de vergroter, alleen moesten we dan het stof weg retoucheren met een penseel en inkt.
      Als het al bij al nog ging. Ook bij diawerkers weet ik menige dia, met meer haar tussen zijn glas dan der heden op mijne kop staat.

Wat ik bedoel, lig er niet van wakker, draag zorg voor de apparartuur en gebruik regelmatig de blaaspeer. Digitaal stof verwijden is vele malen gemakkelijker en effectiever dan in het analoge tijdperk.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X