Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe sony kopen , of wachten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe sony kopen , of wachten?

ik ben van plan om men 'oude vertrouwde' a 350 in te ruilen voor een toestel dat beter presteert.
    a 550? a700? a850? of a900?
    of zijn er ondertussen nog interessante toestellen op de markt? vernieuwing van de 700 of 900?
    De prijs zit me niet echt tegen , het is vooral de kwaliteit dat ik wil bekomen.
    En is dit het waard om over te schakelen? Ik heb nu vooral problemen met het aantal fps.
    dit mag gerust een stuk hoger liggen , en er komt vrij snel ruis bij een iets hogere (400) iso
    Doen of wachten??

alvast bedankt

peterke

Re: nieuwe sony kopen , of wachten?

Ik denk dat de keuze volledig afhangt van wat je zelf verlangt.
    Probeer ze eens en zie dewelke voor jou de meeste van je wensen vervult tegen de beste prijs.
    En als je nog wat tijd hebt, wacht dan evt. tot de opvolger van de a700 er is, dan heb je nog een extra model als optie.
    Nu, als je van een a350 komt, zullen alle toestellen in je lijstje een verbetering zijn. Als je echt richting meer fps wil, dan laat je de a850 misschien beter even buiten beschouwing. De andere 3 doen het op dat vlak beter.

Succes !
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

alles hangt van je noden af, maar het verschil tussen een a550 en a900 is zeer groot, en zijn volledig op een verschillend doelpubliek gericht.

de a550 is gericht op de beginnende en ervaren fotograaf, heeft heel veel mogelijkheden en is geschikt voor algemeen gebruik.
      presteert goed op hoge ISO en haalt 7fps

de a700 is voor de ervaren en gevorderde amateur, spotgoedkoop en 5fps.(einde reeks)

de a850 en a900 zijn FF (25mp) zijn van een heel andere vatje en gericht op de gevorderde amateur, en (semi)pro. Uitzonderlijk goede toestellen voor studio, portret, landschap, mode en fine-art. Als je een beetje vertrouwd bent met RAW en postprocessing leveren deze toestellen de beste beeldkwaliteit die je momenteel met DSLR kunt halen.
      de a850 is daarbij spotgoedkoop voor hetgeen het toestel te bieden heeft.
      a900 5fps, a850 3fps.

de a730 wordt verwacht begin volgend jaar of als het meezit rond nieuwjaar.
      veel, buiten wilde speculaties, is er van dit toestel niet geweten.
      Ik verwacht zelfde sensor als a550, steverige body en een aantal extra functies.
      waarschijnlijk komen er 2 versies. (met en zonder 60fps video)

voor a900/a850 komt er misschien een opvolger rond de zomer maar daar is niets of niets van bekend, maar men zal waarschijnlijk wel met iets nieuws uitpakken voor photokina (sept 2010)

denk dat je goed zit met de a550 en als je wat geld over hebt kun je dit misschien beter investeren in goede lenzen, als je die nog niet moest hebben.

Comment

Ik heb nog wel even de tijd en ben nog redelijk tevreden op de moment , maar tussen dit en een half jaar zoek ik toch een beslissing te nemen , ik ga het nieuwe jaar nog afwachten..

alvast bedankt voor de reacties

Comment

Als ik je "wensen" zo hoor, dan heb ik de indruk dat je een A550 zoekt!

5 tot 7 fps, zowat de beste iso prestaties van eender welke sony tot hiertoe gemaakt, en een ideale upgrade van je A350. De A550 is een ver doorgedreven A350 dus ga je de "beter grip", stevigere bouw, grotere zoeker, etc van de A700 niet missen!

Een heel ander verhaal wordt het als je een A700 zou gehad hebben, dan ga je op sommige vlakken achteruit, genoeg om niet voor de A550 te kiezen. Maar komende van de A350 met zijn live view, kleine zoeker, etc...ga je zowat op alle vlakken (inclusief live view en zoeker, snelheid, DRO, HDR, AF, resolutie van schermpje, etc) een flinke stap vooruit!

Een opvolger van de A700 kost ook wellicht ietsje minder dan het dubbele van de A550 en wie weet wanneer die op de markt komt...In tussentijd zal een A550 ruimschoots aan je noden voldoen

Comment

Ik zou wachten tot de vervanger van de A700 (de A730, 750, wat het ook moge wezen). Dan kan je grondig vergelijken. Voor sportfotografie zijn beide camera's (zowel de nog uit te komen 700-vervanger als de A550) ideaal, zeker met die nieuwe Exmor sensor die betere prestaties levert.

Ik ga zo ongeveer hetzelfde doen als de A350 zijn beste tijd heeft gehad (de sluiter, ik weet nog steeds niet hoe lang die verwacht wordt mee te gaan) - of ik bewaar hem met de 18-70 lens erop, dan moet ik niet wisselen van lens...(maar wel een nog grotere tas gaan kopen ).

Wat voor fotografie doe je meestal ? Indoor sport, spotten, macro, landschappen,...
            Last edited by JorisVdB; 23 oktober 2009, 16:27.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

de huidige a700 gebruikt ook een exmor sensor, de a500/550 ook uiteraard maar niet de EXMOR R sensor. Is zekers niet duidelijk of de a730 een exmor r sensor zal mee krijgen.

exmor R: backlitted sensor, nieuwe sensor technologie die de gevoeligheid van de sensor theoretisch verdubbelt. Wordt momenteel enkel gebruikt in recente video toestellen en in nieuwe compact's.

De meest betrouwbare bronnen spreken over een opvolger van de a700 in de klassieke stijl. (a730)
              Andere bronnen (mogelijk pure fantasie) spreken over een totaal nieuw concept, een soort hybride toestellen met echte volwaardige video functie en gebruikt makend van nieuw ontworpen compact lenzen met minder diffractie (Sony/Carl-Zeiss). via adapter blijft het mogelijk de huidige lenzen te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Andere bronnen (mogelijk pure fantasie) spreken over een totaal nieuw concept, een soort hybride toestellen met echte volwaardige video functie en gebruikt makend van nieuw ontworpen compact lenzen met minder diffractie (Sony/Carl-Zeiss). via adapter blijft het mogelijk de huidige lenzen te gebruiken.
                Laat die andere soorten lenzen nog maar even achterwege met adaptergedoe, we investeren niet voor niets in de 'gewone' G en Carl Zeiss lenzen!
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Laat die andere soorten lenzen nog maar even achterwege met adaptergedoe, we investeren niet voor niets in de 'gewone' G en Carl Zeiss lenzen!
                  Indien het allemaal waar is en als ik het goed begrijp zou je die zonder adapter kunnen blijven gebruiken op de toestellen tot en met de a5xx reeks, en ook op de FF toestellen.

de a700 reeks zou vervangen worden door nieuw ontworpen toestellen (sommige spreken over A1000), momenteel laat diffractie zich toch gevoelen vanaf F12 a F14, dit zou men dan trachten te minimaliseren, en ook de lenzen zouden compacter worden alsook waarschijnlijk de body's. Is niet duidelijk of de spiegel naar de prullemand verwezen wordt en vervangen wordt door EVF.
                  toestel zou wel een snel contrast detection AF-systeem bevatten

de a800 en a900 reeks zou blijven bestaan (32 a 35mp FF toestellen)

alles zou een beetje duurder worden.

Is het waar is het niet waar, daar zijn 2 verschillende bronnen (zonder enige betrouwbare referentie) die dit melden. Fantaseert de ene verder op de fantasie van de andere, dat weet ik niet, maar zo lijkt het wel.

Wat wel altijd terugkomt is dat:

-Sony voor PMA met een nieuw toestel op de markt komt
                  (dus iets na nieuwjaar) Persoonlijk verwacht ik de vervanging van de a700 nml de a730.

-dat er een +/- 35mp FF toestel in de loop van volgend jaar op de markt komt (photokina?)

-dat er een hybride toestel komt met volwaardige video functionaliteit.
                  (sony direkteur heeft over een paar maanden ook verklaart dat ze video in sommige toestellen gaan implementeren, maar enkel als het beter is dan wat momenteel op de markt is)

Het zou me ook niet verwonderen dat men compact toestellen op de markt gaat brengen met APS=C size sensors zoals in de micro 4/3 systemen.
                  Is in feite een must, ik denk dat een producent die deze trend niet volgt de trein gaat missen.

Rond nieuwjaar weten we waarschijnlijk meer.

Comment

ik hou me een beetje met vanalles bezig , niet bepaald specifiek met een onderwerp bezig , bij mij komt alles wat aan bod.
                    Ik vind de prijs van de 550 goed meevallen , gerekend met batterijgrip.
                    En naar mijn gevoel gaat de nieuwe 7xx daar wel een pak boven komen.
                    Ik ga nog eventjes afwachten op meer resultaten van nieuwe 550 gebruikers, maar ben er vrij zeker van dat het een van deze wel die richting gaat uitgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ukkepukje Bekijk bericht
                      En naar mijn gevoel gaat de nieuwe 7xx daar wel een pak boven komen.
                      Om je een idee te geven: bij lancering in oktober 2007 kostte de a700 zo'n €1400, zonder grip...
                      Voor de vervanger mag je wel op ongeveer hetzelfde rekenen, denk ik.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

geruchten die momenteel de bovenhand beginnen te krijgen, bron is niet echt betrouwbaar, maar je weet nooit.
                        a750 (of nadere benaming) 14,6mp FF

This website is for sale! neutralday.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, neutralday.com has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Ik zou liever hebben - en ik denk dat meer mensen daar op wachten, aangezien Sony al twee full-frame modellen in de aanbieding heeft - dat Sony zich bezig houdt met de APS-C vervanger van de A700. Een derde full-frame lijkt mij te veel van het goede. Iets richting Canon 7D lijkt me optimaal te passen tussen de A900/850 en de A500/550. Ook liefst met wat meer megapixels - 16 à 18 moet kunnen.

Comment

om beter te zijn dan de canon 7d, wat beeldkwaliteit betreft, zullen ze niet veel moeite moeten doen. Ik verwacht ook wel niet dat ze als opvolger van de a700 een FF op de markt zullen brengen, enkel omwille van de APS lenzen in omloop. Misschien als a800, of is het maar een verzinsel.
                            Ze moeten volgens mij wel vlug de gap opvullen tussen de a550 en de a850, zekers met de kerstperiode voor de deur.

Comment

Working...
                            X