Het is me opgevallen dat door de hoge resolutie praktisch elke lensfout op een 7D naar boven komt. De 10-22 heeft denk ik wel 5 pixels CA. Nu kan dit inderdaad met LR worden weggepoetst enzo, maar het valt me op dat een EF-S objectief toch niet dat is op een 7D. Ook de 17-85 heeft hiermee te maken, maar dat heeft hij op elke camera he.
De EF- L objectieven genre 70-200, 24-70 en deze met vast brandpunt zijn dan weer wel geschikt voor goede Image Quality (IQ) te hebben.
De 100mm macro en de 50 f/1.4 zijn dan weer de uitschieters voor goede beelden.
Recent ook een 200 mm met extender van 2 gebruikt en dat was ook niet om aan te zien. Zowel groene, als paarse CA (chromatisch abberatie, of zoiets)
Wel heb ik de EF 24-70 f2.8 ook moeten aanpassen, deze had wat last van back-focus.
Mijn vraag dus
, Wie heeft een 7D, en welk objectief gaat hier perfect samen mee ?
en waarom dan wel.
De EF- L objectieven genre 70-200, 24-70 en deze met vast brandpunt zijn dan weer wel geschikt voor goede Image Quality (IQ) te hebben.
De 100mm macro en de 50 f/1.4 zijn dan weer de uitschieters voor goede beelden.
Recent ook een 200 mm met extender van 2 gebruikt en dat was ook niet om aan te zien. Zowel groene, als paarse CA (chromatisch abberatie, of zoiets)
Wel heb ik de EF 24-70 f2.8 ook moeten aanpassen, deze had wat last van back-focus.
Mijn vraag dus
![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
en waarom dan wel.
Comment