Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief voor maxIQ op een 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk objectief voor maxIQ op een 7D

Het is me opgevallen dat door de hoge resolutie praktisch elke lensfout op een 7D naar boven komt. De 10-22 heeft denk ik wel 5 pixels CA. Nu kan dit inderdaad met LR worden weggepoetst enzo, maar het valt me op dat een EF-S objectief toch niet dat is op een 7D. Ook de 17-85 heeft hiermee te maken, maar dat heeft hij op elke camera he.

De EF- L objectieven genre 70-200, 24-70 en deze met vast brandpunt zijn dan weer wel geschikt voor goede Image Quality (IQ) te hebben.
    De 100mm macro en de 50 f/1.4 zijn dan weer de uitschieters voor goede beelden.

Recent ook een 200 mm met extender van 2 gebruikt en dat was ook niet om aan te zien. Zowel groene, als paarse CA (chromatisch abberatie, of zoiets)

Wel heb ik de EF 24-70 f2.8 ook moeten aanpassen, deze had wat last van back-focus.

Mijn vraag dus , Wie heeft een 7D, en welk objectief gaat hier perfect samen mee ?

en waarom dan wel.

Re: welk objectief voor maxIQ op een 7D

de 100mm f2.8 macro zoals je al weet en voor de rest L-glas
    dure body's vragen nu eenmaal duur glas

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Ik denk eraan de 7D met kitlens EF S 15-85mm IS USM te kopen en dan later als 2de
      de 70-200mm 4.0 L...

Die kitlens zou toch goed moeten doen en behoorlijk breed (voor een crop) Enige betere suggesties?
      Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Ik denk inderdaad dat de kitlens goede kwaliteit is, en zeker een goede starter is bij zo'n topbody. Je kan later eventueel upgraden naar bvb een 17-40L f/4 of ander L glas. Met elk L lens zul je goede resultaten halen met een 7D. Op een dure body moet je dure lenzen zetten zo werkt dat
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Ik denk inderdaad dat de kitlens goede kwaliteit is, en zeker een goede starter is bij zo'n topbody. Je kan later eventueel upgraden naar bvb een 17-40L f/4 of ander L glas. Met elk L lens zul je goede resultaten halen met een 7D. Op een dure body moet je dure lenzen zetten zo werkt dat
          En ik doe dat lekker niet.
          Zo werkt het ook.

Comment

dure body's vragen nu eenmaal duur glas
            Dezelfde pseudo-elitaire praat werd vorig jaar met de 50D verkondigd

Heb daar zelf niets van gemerkt (integendeel, door micro-adjust kan je nog wat bijregelen) en er zijn genoeg testen verschenen waarbij ook zeer betaalbare lenzen een 15 mps crop kunnen volgen
            Maak het de ganzen wijs dat bij een lineair 10% hogere resolutie al die lenzen plots onbruikbaar zullen worden

Maar het is evengoed zo dat een aantal potentiele kopers van de 7D hun budget beter wat meer naar lenzen zouden sturen

Comment

De resultaten met de Canon 100-400 op de 7D vielen me wel wat tegen in vergelijking hoe deze lens presteert op de 5D2 en de 1D3 en zelfs de 50D ...

Comment

Dus wonderen bestaan nog?

Comment

dure body duur glas?

mijn 350D heeft bijna evenveel gekocht indertijd als de 7D nu... dus duur is relatief, hopelijk gaan al mijn lenzen goed op de 7D anders ben ik wel gezien.
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Ik denk inderdaad dat de kitlens goede kwaliteit is, en zeker een goede starter is bij zo'n topbody.
                    Die "kitlens"krijgt van Photozone dezelfde (optische) beoordeling als de EFs 18-55 IS, die 1/10 daarvan kost........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      De resultaten met de Canon 100-400 op de 7D vielen me wel wat tegen in vergelijking hoe deze lens presteert op de 5D2 en de 1D3 en zelfs de 50D ...
                      Dat de 100-400 aan de rand van zijn kunnen zit wordt al lang voorspeld, maar het is ook een lens die soms wat minder consistent reageert (wijst dus naar gebruikersfouten)

Van de 400 5.6 op de 7D lees je nochtans goede dingen

Maar waar ga je een 10mm voor een crop vinden met minder CA dan de EF-S 10-22 ?
                      En dat de 200 2.8 zeer goed is voor zijn geld, maar met extenders snel naar beneden gaat is ook algemeen geweten

Ik spreek alleen over lenzen die ik zelf gebruik

Voortgaande op wat ik lees in deze post zal ik ze allemaal weggooien, tenzij ik ze stilletjes verder gebruik met mijn eveneens verouderde 50D

Comment

Working...
                      X