Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zaalsporten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zaalsporten

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
    Staar je niet blind op die hoge iso's, enkel FF (Fullframe) camera's doen het het best op hoge iso's. Als je wil verbeteren spaar dan voor een D3.

Om het licht maximaal te gebruiken zet je je diafragma op 2.8 + de stand A voor nikon. Ik werk wel met canon, maar ik heb ook nikon collega's die ook trekken in de zaal waar ik ben, en die doen hetzelfde als ik voor de witbalans, op K ca 2800 gaf voor ons het beste resultaat, A was niet goed, let wel, dit is voor de zaal waar ik ben, voor jou kan dat best wat schelen.
    Als 'perfecte' amateur snap ik nog één ding niet. Je zegt het diafragma op 2.8 te zetten. Ik heb dit nooit begrepen. Dat kan toch enkel met de lens en dan mag je niet inzoomen of je diafragma verandert ! Of zie ik dit verkeerd ?

Toch alvast bedankt voor je reactie. Dit helpt me alweer een stuk vooruit.
    Nikon D300S, Nikon D70S, AF Nikkor 28-70mm 3.3.-5.6G, Nikkor AF-D 80-200mm F 2.8 77S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gertM Bekijk bericht
      Als 'perfecte' amateur snap ik nog één ding niet. Je zegt het diafragma op 2.8 te zetten. Ik heb dit nooit begrepen. Dat kan toch enkel met de lens en dan mag je niet inzoomen of je diafragma verandert ! Of zie ik dit verkeerd ?

Toch alvast bedankt voor je reactie. Dit helpt me alweer een stuk vooruit.
      Bij de 80-200 F/2.8 beschik je over het hele zoombereik over F/2.8 zodat je bij het inzoomen geen rekening hoeft te houden met een verlopende F-waarde. Dit in tegenstelling tot een aantal (goedkopere) zoomobjectieven waar je minimale F-waarde wel verandert bij het in- of uitzoomen. Een bekend voorbeeld van het laatste type is een kitlens 18-55 mm F/3.5-5.6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        complete idioten bij Canon dat ze in zulk toptoestel zulke **** AF steken!!
        Helemaal niet, anders kannibaliseren ze de verkoop van de 1D reeks ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Ik was aan het zoeken naar beelden met een 135L want ik krijg meer en meer goesting om die lens aan te schaffen. En ik kwam dit tegen.

Dit is 5DII en de 135L. De iso varieert tussen 800 en 3200 zover ik kon zien.
          http://www.fredmiranda.com/forum/topic/823778/0#7637582
          Als ik deze foto's bekijk, kan ik me voorstellen dat je goesting krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
            Helemaal niet, anders kannibaliseren ze de verkoop van de 1D reeks ;-)
            Nikon doet het toch ook in hun D300(s) en D700?
            is de verkoop van de D3 dan gekannibaliseerd?

imo is de 5dmkII en de 1dIIIs voor een ander publiek. Iemand die dus een 1DmkIIIs wil kopen gaat geen 5DmkII kopen als die hetzelfde AF systeem zou hebben...
            Last edited by Matthias; 11 januari 2010, 15:05.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              Nikon doet het toch ook in hun D300(s) en D700?
              is de verkoop van de D3 dan gekannibaliseerd?

imo is de 5dmkII en de 1dIIIs voor een ander publiek. Iemand die dus een 1DmkIIIs wil kopen gaat geen 5DmkII kopen als die hetzelfde AF systeem zou hebben...
              Zeer zeker is de D700 kannibaliseren van de D3! Daarom hebben ze lang genoeg gewacht. Heel veel mensen die een D3 kochten zouden tevreden geweest zijn met een D700, maar die was er nu eenmaal niet. Door lang genoeg te wachten alvorens de D700 uit te brengen hebben ze eerst de mensen die kost wat kost de sensor wilden en het zich konden permitteren de volle pot laten betalen. Eens die allemaal hebben gekocht konden ze de D700 verkopen aan de mensen die zich geen D3 konden veroorloven.

Marktsegmenten overlappen altijd voor een deel. Ik zal begin maart bvb een extra body kopen, ik twijfel momenteel nog tussen een D3s of een tweede D700, maar eigenlijk wil ik gewoon een D700 met een D3s sensor. Die zal er waarschijnlijk ook wel komen, maar ik vrees dat het niet op tijd zal zijn voor mij.

Niet iedereen die een 1DmkIIIs zal kopen zou vrede nemen met een 5DmkII, maar ik ken minstens 1 iemand met een 1DmkIIIs die wel liever een 5DII had gehad, zelfs met de AF die erin zit, alleen was die nog lang niet uit toen hij zijn 1DIIIs kocht.

Comment

Working...
              X