Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensduur batterijen voor Fuji finepix S2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levensduur batterijen voor Fuji finepix S2

Hallo,

Ik plan een safari in het het voorjaar en wens een Fuji Finepix pro S2 aanteschaffen. Maar waar mee ik me een beetje overbekommer is de levensduur van de batterijen. Bij het intensief gebruik van de camera gedurende een ganse dag hoeveel batterij setjes zou ik nodig hebben ???

Hoi,

Ik heb zelf geen S2 pro, maar een vriend van me wel.
    Als we samen een shoot gaan doen van een 4 a 5-tal uur heeft hij toch zeker 2 sets aan batterijtjes nodig. Dit viel me de eerste keren enorm op omdat ik dacht dat deze camera zuiniger was met batterijen.
    We spreken hier dan wel over heel intensief gebruik in combinatie met lenzen die een IS hebben. Naar het schijnt verbruikt dit ook meer.
    Maar dat zal je moeten vragen aan de mensen die zulke lenzen hebben.

Originally posted by gbuyle
    Hallo,

Ik plan een safari in het het voorjaar en wens een Fuji Finepix pro S2 aanteschaffen. Maar waar mee ik me een beetje overbekommer is de levensduur van de batterijen. Bij het intensief gebruik van de camera gedurende een ganse dag hoeveel batterij setjes zou ik nodig hebben ???
    Greetz,

Comment

Hallo,

Veel zal afhangen van welke soort / merk batterijen en lader je gebruik maakt.
      In het begin gebruikte ik 2 stel Memorex, ik dacht 1600 mAh. Daar haalde ik maar een 120 tal opnames mee (per stel).
      Nadien heb ik GP 2000 mAh aangeschaft samen met de GP smart lader. Onmiddellijk na laden zijn een 250 a 300 opnames haalbaar, let wel onmiddellijk na laden, want ze verliezen nogal vlug hun vermogen.

Dan wat betreft de CR123A, die kan je er beter uithalen want die verkopen kuren (leeg) op de meest onmogelijke momenten.

Mocht ik in jouw situatie zijn (safari) nam ik zeker 3 stel AA 2000 mAh mee + een smartlader met sigarenaanstekerplug voor in de wagen.

Jean

p.s. veel reisgenot
      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Ik heb steeds 2 sets GP 2100 mAh batterijtjes mee + een derde set in mijn externe flits. In noodgevallen kan je deze ook gebruiken.

Als lader moet je de GP lader type GPPB01 nemen en géén andere. Deze versie kan iedere cel afzonderlijk laden in max 1 uur en heeft een controle led per batterij (de meeste andere versies werken per 2 batterijen). Deze lader kan je bijna overal kopen als set (89 Euro) met lader, 4 batterijen 2100 mAh, netadaptor 1500mA en eventueel ook een 12V snoer. Daarbij koop je de nodige reserve batterijen.

De CR123 batterijen hebben een dubieuze bestaansrede en het is zo dat je ze absoluut nodig hebt voor de ingebouwde flits MAAR bij normaal gebruik wordt er continu 100 mA uitgehaald en dit niet alleen bij het auto focussen ! Nu kan je deze CR123's er uit halen en wordt alle stroom uit de penlights gehaald maar het lijkt mij logisch dat deze de 100 mA extra moeten leveren en ... je zal dus meer reservebatterijen moeten meenemen.

Vergeet ook niet een aantal Duracell batterijen mee te nemen voor in uiterste nood ... Denk ook goed na over voldoende opslagcapaciteit voor je foto's: CF kaartjes en opslag op harde schijf (pc, digital wallet oid).

Robert

Originally posted by Plimsol
        Hallo,

Veel zal afhangen van welke soort / merk batterijen en lader je gebruik maakt.
        In het begin gebruikte ik 2 stel Memorex, ik dacht 1600 mAh. Daar haalde ik maar een 120 tal opnames mee (per stel).
        Nadien heb ik GP 2000 mAh aangeschaft samen met de GP smart lader. Onmiddellijk na laden zijn een 250 a 300 opnames haalbaar, let wel onmiddellijk na laden, want ze verliezen nogal vlug hun vermogen.

Dan wat betreft de CR123A, die kan je er beter uithalen want die verkopen kuren (leeg) op de meest onmogelijke momenten.

Mocht ik in jouw situatie zijn (safari) nam ik zeker 3 stel AA 2000 mAh mee + een smartlader met sigarenaanstekerplug voor in de wagen.

Jean

p.s. veel reisgenot

CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Een oplossing voor uw probleem zou een extern accupack kunnen zijn.
          www.totaaldigitaal.nl

Groet,
          Piet Gerritsen

Comment

Ik heb 4 setjes, maar meestal kom ik met 1 setje toe.
            Mijn lenzen hebben geen IS en geen AFS.
            De batterijen zijn geen kost, dus neem er 3 of 4 mee, gewoon om zeker te zijn. In de praktijk zal je zelden meer dan 2 setjes nodig hebben. Je hebt dan ook meer dan 1 microdisk nodig of een systeem om je geheugen tussentijds te ledigen.
            Recent in studio nog 1.5 GB foto's genomen, eerste setje zat er op het einde nog steeds in. Moet toch rond de 500 opnamen geweest zijn.
            In tegenstelling tot vele anderen gebruik ik wel ook altijd de CR123 omdat dat me de optie geeft om te kunnen inflitsen zonder dat ik een externe flash moet meenemen.
            mvg
            Jos
            http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

Ik las op een forum dat verschillende FP-S2 users een aangepaste batterie pack MB16 van Nikon F80 gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee. Vervangen deze batterijen dan de CR123A's ???

Comment

Hallo,

300 - 400 opnames op 1 set NiMH is geen enkel probleem
                John

Comment

Hallo gbuyle,

Dit is correct.
                  Verscheidenen hier hebben deze MB-16 onder hun S2 geschroefd.
                  Zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=19050

Ik heb het ook gedaan en het werkt probleemloos. Bij de MB16 heb ik ook de rand aan de kant waar de opening van de sleuf voor de standaardbatterijen zit weggefreesd, dit vergemakkelijkt het verwisselen van de standaard AA batterijen.

Saluti,

Pascal

Comment

Working...
                  X