Hallo allemaal,
Ik zal me even snel voorstellen voor ik mijn uiteindelijke vraag stel.
Ik ben Senne Van den Broeck, 16 jaar en woonachtig te Asse, nabij Brussel. Ik wil graag beginnen met fotografie op amateurniveau, puur als hobby, en daarvoor heb ik me hier aangemeld. Ik hoop hier vooral bij te leren, en na een tijdje misschien zelf de capaciteit te hebben om mensen te helpen.
Maar fotografie begint met een goed toestel, en daarvoor heb ik hulp nodig.
Ik weet op dit moment slechts de basisbegrippen, en kan daardoor niet goed kiezen welk van volgende twee ik me het best aanschaf:
Panasonic Lumix DMC-FZ28
Nikon Coolpix P90
Op dit moment zou ik zelf de Lumix kiezen, omdat deze ook in HD filmen kan maken. Ik wil dan wel vooral foto's trekken, maar een goede videofunctie is toch handig meegenomen. Mijn vraag is dus of iemand met meer verstand dan ik even zo vriendelijk zou willen zijn om deze twee toestellen te vergelijken, en me te vertellen welke uiteindelijk de beste keuze is.
Ik wil er zowat vanalles mee trekken: landschappen, veraf gelegen objecten, dieren, insecten en planten, auto's, architectuur, enzovoort.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,
Senne VdB
Ik zal me even snel voorstellen voor ik mijn uiteindelijke vraag stel.

Maar fotografie begint met een goed toestel, en daarvoor heb ik hulp nodig.

Panasonic Lumix DMC-FZ28
Nikon Coolpix P90
Op dit moment zou ik zelf de Lumix kiezen, omdat deze ook in HD filmen kan maken. Ik wil dan wel vooral foto's trekken, maar een goede videofunctie is toch handig meegenomen. Mijn vraag is dus of iemand met meer verstand dan ik even zo vriendelijk zou willen zijn om deze twee toestellen te vergelijken, en me te vertellen welke uiteindelijk de beste keuze is.

Ik wil er zowat vanalles mee trekken: landschappen, veraf gelegen objecten, dieren, insecten en planten, auto's, architectuur, enzovoort.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,
Senne VdB
Comment