Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ28 of Nikon Coolpix P90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic Lumix DMC-FZ28 of Nikon Coolpix P90

Hallo allemaal,

Ik zal me even snel voorstellen voor ik mijn uiteindelijke vraag stel. Ik ben Senne Van den Broeck, 16 jaar en woonachtig te Asse, nabij Brussel. Ik wil graag beginnen met fotografie op amateurniveau, puur als hobby, en daarvoor heb ik me hier aangemeld. Ik hoop hier vooral bij te leren, en na een tijdje misschien zelf de capaciteit te hebben om mensen te helpen.

Maar fotografie begint met een goed toestel, en daarvoor heb ik hulp nodig. Ik weet op dit moment slechts de basisbegrippen, en kan daardoor niet goed kiezen welk van volgende twee ik me het best aanschaf:

Panasonic Lumix DMC-FZ28

Nikon Coolpix P90

Op dit moment zou ik zelf de Lumix kiezen, omdat deze ook in HD filmen kan maken. Ik wil dan wel vooral foto's trekken, maar een goede videofunctie is toch handig meegenomen. Mijn vraag is dus of iemand met meer verstand dan ik even zo vriendelijk zou willen zijn om deze twee toestellen te vergelijken, en me te vertellen welke uiteindelijk de beste keuze is.

Ik wil er zowat vanalles mee trekken: landschappen, veraf gelegen objecten, dieren, insecten en planten, auto's, architectuur, enzovoort.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,
    Senne VdB
    www.500px.com/sennevdb________________________________________________

Re: Panasonic Lumix DMC-FZ28 of Nikon Coolpix P90

Ik heb Lumix 28 .Een goed compact toestel met een grote zoom.
    Veel programmas om te selecteren,alsook kunt U filmen.
    Prijzen zijn al serieus gezakt.
    <mooi toestel om te beginnen!
    groeten
    Last edited by cuvoll; 25 oktober 2009, 22:04. Reden: ik heb Lumix FZ 18
    Met Vele Groeten-Cuvoll-
    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
    BD 1000BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senne-vdb Bekijk bericht
      ...Mijn vraag is dus of iemand met meer verstand dan ik even zo vriendelijk zou willen zijn om deze twee toestellen te vergelijken, en me te vertellen welke uiteindelijk de beste keuze is.

Zeker niet meer verstand hoor, maar hier heb je alvast de specificaties naast elkaar:
      KLIK.

Wij hebben de fz18, de voorloper van de fz28. Aan te raden!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Hebben hier ook 2 FZ28's zeer goed, op dpreview betere review dan de p90
        zowat de betere in zijn klasse de hybrid super-zooms
        Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
        Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

De lenzen op de Panasonics zijn echt sublieme kwaliteit.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X