Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D vs. 50D vs. 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D vs. 50D vs. 5D

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
    Toffe link spijtig dat het om een 5d mark ii gaat.

En voor zij die geen duits kunnen
    Ik weet hoe het komt, maar google vertaalt voor mij deze pagina. zerker door die google toolbar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Ik weet hoe het komt, maar google vertaalt voor mij deze pagina. zerker door die google toolbar.
      Ja das natuurlijk een optie. Maar ik spreek duits dus geen probleem voor mij.
      ::: Flickr :::

Comment

ik heb laatst de 7D aangeschaft, heb hem net 1X gebruikt bij de marathon van Amsterdam...
        volgens mij is het weer een topcamera

hier de beelden http://www.flickr.com/photos/8761624...7622657196664/

ps zoals je kan zien was het weer zeer bizarrrrr.
        www.richardroodfotografie.nl

Comment

Zo te zien is de AF toch een heel stuk beter dan bij de xxD camera's.

Jakke
          Canon en glas
          www.jakke16.be

Comment

A

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Probleem is inderdaad de lens.
            Maar de 7D sensor is een groot deel van het probleem omdat elke lens fout extra uitvergroot wordt.
            En inderdaad is het probleem zo goed als volledig op te lossen in Canon DPP. Het eind resultaat is heel goed voor CA.

...

- CA wordt niet automatisch verwijderd door Canon DPP. En dat is een software probleem bij Canon DPP.
            Ik moet dit even aanvullen.

Het is inderdaad correct dat CA reductie niet automatisch aanstaat in Canon DPP.

Maar het is wel mogelijk om in enkele seconden de CA reductie aan te zetten voor een groot aantal geselecteerde fotos.
            De CA correctie van 1 foto wordt op alle geselecteerde fotos ingesteld en ook uitgevoerd tijdens de RAW conversie.

Er is dus geen software probleem.

En in de praktijk betekent dit dat met Canon DPP en RAW de hogere CA van de 7D geen echt probleem kan zijn.

Comment

Re: A

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Ik moet dit even aanvullen.

Het is inderdaad correct dat CA reductie niet automatisch aanstaat in Canon DPP.

Maar het is wel mogelijk om in enkele seconden de CA reductie aan te zetten voor een groot aantal geselecteerde fotos.
              De CA correctie van 1 foto wordt op alle geselecteerde fotos ingesteld en ook uitgevoerd tijdens de RAW conversie.

Er is dus geen software probleem.

En in de praktijk betekent dit dat met Canon DPP en RAW de hogere CA van de 7D geen echt probleem kan zijn.
              Inderdaad.
              Net als vignettering, lens distortions kan CA correctie in één keer toegepast worden op bv. alle aanwezige foto's in een folder.
              Zo gebruik ik DPP al de ganse tijd (ik moet wel eerst de lens informatie via exiftool en batchfile toevoegen, omdat de 20D nog geen lenstype informatie in de CR2 files opslaat).
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

>Inderdaad.
                >Net als vignettering, lens distortions kan CA correctie in één keer toegepast worden op >bv. alle aanwezige foto's in een folder.
                >Zo gebruik ik DPP al de ganse tijd (ik moet wel eerst de lens informatie via exiftool en >batchfile toevoegen, omdat de 20D nog geen lenstype informatie in de CR2 files >opslaat).

Kan je me eens uitleggen hoe je dit juist doet?

Mvg
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  >Inderdaad.
                  >Net als vignettering, lens distortions kan CA correctie in één keer toegepast worden op >bv. alle aanwezige foto's in een folder.
                  >Zo gebruik ik DPP al de ganse tijd (ik moet wel eerst de lens informatie via exiftool en >batchfile toevoegen, omdat de 20D nog geen lenstype informatie in de CR2 files >opslaat).

Kan je me eens uitleggen hoe je dit juist doet?

Mvg
                  Met exiftool (beschikbaar voor Windows en Linux).

Met een batch file, moet ik dit gewoon dubbelklikken en al m'n lensinformatie wordt toegevoegd aan de hand van de min. en max. brandpuntsafstand (ik heb bv. maar één 70-200mm lens en parameters 70 en 200 zijn opgeslagen als shortfocal en longfocal brandpuntsafstand. Mijn batch file maakt daar dan "lenstype: Canon EF 70-200mm f/4L" van en ik kan alle lenscorrectie functies van DPP gebruiken, zelfs met m'n oude 20D).

Exif lenstype informatie voor Canon camera's is te vinden op internet, bv.
                  klik

Batch file:
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  attrib -r e:\foto's\2010\*.cr2 /s

exiftool -overwrite_original -P -r -ext cr2 -LensType="Canon EF 24-105mm f/4L IS" -if "not $lenstype eq 'Canon EF 24-105mm f/4L IS'" -if "$longfocal eq '105 mm'" -if "$shortfocal eq '24 mm'" "e:\Foto's\2010"

exiftool -overwrite_original -P -r -ext cr2 -LensType="Canon EF 17-40mm f/4L" -if "not $lenstype eq 'Canon EF 17-40mm f/4L'" -if "$longfocal eq '40 mm'" -if "$shortfocal eq '17 mm'" "e:\Foto's\2010"

exiftool -overwrite_original -P -r -ext cr2 -LensType="Canon EF 50mm f/1.8 MkII" -if "not $lenstype eq 'Canon EF 50mm f/1.8 MkII'" -if "$longfocal eq '50 mm'" -if "$shortfocal eq '50 mm'" "e:\Foto's\2010"

exiftool -overwrite_original -P -r -ext cr2 -LensType="Canon EF 70-200mm f/4L" -if "not $lenstype eq 'Canon EF 70-200mm f/4L'" -if "$longfocal eq '200 mm'" -if "$shortfocal eq '70 mm'" "e:\Foto's\2010"
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Working...
                  X