Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k-x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pentax k-x

    Een degelijke 18-200 (Sigma) of 18-125 zou denk ik aangenaam zijn om te starten met slr
    voor de rest zal de tijd het wel uitmaken wat nodig is.

    Heb beide toestellen al vastgehad en beide voelen goed aan (veel beter dan da knopke da bij canon precies te ver onderin steekt (500d))
    Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

    Comment


    • #17
      Re: pentax k-x

      Oorspronkelijk geplaatst door bjornable Bekijk bericht
      Hmm, interessante info allemaal...

      Nog een vraag voor de experts hier in dit topic: betekent het ontbreken van het tweede scherm bovenaan op de camera (cf K100 en K20) een "echt" minpunt voor de K-x?
      Dat hangt er allemaal van af wat je gewoon bent. Persoonlijk ben ik gewend met dat top LCD snel m'n instellingen aan te passen terwijl de camera voor me hangt. Da's net iets handiger (en discreter) dan de camera te moeten draaien om het achterste LCD te zien. Maar dat geldt natuurlijk vooral als er een klein objectief op de camera zit (=mijn voorkeur), bij langere objectieven hangt de camera zowiezo naar voren met het achterste LCD naar boven. Ikzelf zou het erg missen...

      Maar dit heeft natuurlijk geen enkele impact op de technische kwaliteit van je foto's.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #18
        Re: pentax k-x

        Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
        Een degelijke 18-200 (Sigma) of 18-125 zou denk ik aangenaam zijn om te starten met slr
        voor de rest zal de tijd het wel uitmaken wat nodig is.
        Een dergelijk objectief is een leuke all rounder om mee te starten, maar ik vrees dat ze bvb niet echt aan de behoeften van de thread starter voldoen. Als je sportfotografie beoogt, dan ben je natuurlijk niet gebaat met glas dat langs de telekant f/6.3 is (de 18-200). Zeker als je weet dat je dergelijke objectieven eigenlijk tot f/9 of zo moet toedraaien om echt scherpe resultaten te krijgen, dan krijg je niet veel licht meer binnen in de camera en worden voldoende korte sluitertijden verre van evident.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment

        Working...
        X