ben van plan om een semi-high-end compact toestel aan te schaffen, en blijf na het lezen van vele reviews/fora steeds bij volgende 2 toestellen uitkomen:
Panasonic TZ7 - 290 EUR
Panasonic LX3 - 390 EUR
Nu, voordelen van elk zijn duidelijk (lijkt mij):
TZ7: meer zoom, iets makkelijker in gebruik, goedkoper, compacter
LX3: lichtsterke 24mm lens, meer handmatige instellingen mogelijk, allround betere fotos
nu is zoom voor mij geen beslissende factor, en heb met mijn Fuji S100fs toch ook al wat gewerkt met de manuele instellingen (meer dan Point&shoot dus)
Dus is mijn vraag de volgende:
Is het kwaliteitsverschil van de lens van de LX3(en dus de foto's) het prijsverschil van 100 EUR en het verschil in grootte (cm³: less is more 4 me!) waard volgens jullie?
Het is dus wel duideijk dat ik iets meer zoek dan een point&shoot cam, maar toch graag een compactje wil om overal mee naartoe te nemen.
of zit ik er volledig langs met mijn LX3 / TZ7 ?!?
Alvast bedankt!
Panasonic TZ7 - 290 EUR
Panasonic LX3 - 390 EUR
Nu, voordelen van elk zijn duidelijk (lijkt mij):
TZ7: meer zoom, iets makkelijker in gebruik, goedkoper, compacter
LX3: lichtsterke 24mm lens, meer handmatige instellingen mogelijk, allround betere fotos
nu is zoom voor mij geen beslissende factor, en heb met mijn Fuji S100fs toch ook al wat gewerkt met de manuele instellingen (meer dan Point&shoot dus)
Dus is mijn vraag de volgende:
Is het kwaliteitsverschil van de lens van de LX3(en dus de foto's) het prijsverschil van 100 EUR en het verschil in grootte (cm³: less is more 4 me!) waard volgens jullie?
Het is dus wel duideijk dat ik iets meer zoek dan een point&shoot cam, maar toch graag een compactje wil om overal mee naartoe te nemen.
of zit ik er volledig langs met mijn LX3 / TZ7 ?!?
Alvast bedankt!
Comment