Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic TZ7 of LX3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic TZ7 of LX3

    ben van plan om een semi-high-end compact toestel aan te schaffen, en blijf na het lezen van vele reviews/fora steeds bij volgende 2 toestellen uitkomen:

    Panasonic TZ7 - 290 EUR
    Panasonic LX3 - 390 EUR

    Nu, voordelen van elk zijn duidelijk (lijkt mij):
    TZ7: meer zoom, iets makkelijker in gebruik, goedkoper, compacter
    LX3: lichtsterke 24mm lens, meer handmatige instellingen mogelijk, allround betere fotos

    nu is zoom voor mij geen beslissende factor, en heb met mijn Fuji S100fs toch ook al wat gewerkt met de manuele instellingen (meer dan Point&shoot dus)
    Dus is mijn vraag de volgende:
    Is het kwaliteitsverschil van de lens van de LX3(en dus de foto's) het prijsverschil van 100 EUR en het verschil in grootte (cm³: less is more 4 me!) waard volgens jullie?

    Het is dus wel duideijk dat ik iets meer zoek dan een point&shoot cam, maar toch graag een compactje wil om overal mee naartoe te nemen.
    of zit ik er volledig langs met mijn LX3 / TZ7 ?!?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Panasonic TZ7 of LX3

    Ik heb een TZ7.Goed toestelletje.Geen ingewikkelde toestanden,geen manuele of beperkte mogelijkheden etc.Klein ,handig etc.Zoom is uitgebreid.IS.
    Maar 10x zoom is voor goede foto's wel wat veel gevraagd van het objectief.
    Pro-lenzen max 3 of 4 x.Indien meer: soft op 400 etc.
    Als je wat creatief bezig wilt zijn,is de andere optie waarschijnlijk beter
    (NB:mijn andere body's:Canon 5d en 1D MkIIN)

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic TZ7 of LX3

      Ik heb sinds kort een LX3 die ik nu heel vaak bij me heb, als je op zoek bent naar een toestel dat net iets meer heeft en kan dan is dit je keuze, je kan er perfect alles manueel op instellen maar evenzeer kan je gebruik maken van de zeer vele automatische programma's. De optie van te kunnen werken in raw is een belangrijk voordeel van deze camera, je kan er ook een externe flits op zetten waarmee je dan prachtige resultaten kan boeken, zelf gebruik ik een cactus trigger en de SB800/900 om te flitsen op afstand, wel op manueel natuurlijk. Mocht ik opnieuw voor de keuze staan, ik deed net hetzelfde.
      Succes.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic TZ7 of LX3

        Hartelijk bedankt voor de tips/info!
        Heb dankzij dit berichtje van een andere BD'er de mogelijkheid gekregen om zijn LX3 over te nemen.

        Als dit positief uitdraait zal ik hier binnenkort mijn (beginners)bevindingen ook even posten!

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic TZ7 of LX3

          Oorspronkelijk geplaatst door Bastiaens Bekijk bericht
          Hartelijk bedankt voor de tips/info!
          Heb dankzij dit berichtje van een andere BD'er de mogelijkheid gekregen om zijn LX3 over te nemen.

          Als dit positief uitdraait zal ik hier binnenkort mijn (beginners)bevindingen ook even posten!
          Moet je zeker doen. En kopen indien in goede staat. De LX3 is een fijne compact met heel
          veel mogelijkheden en levert prachtige prentjes op

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic TZ7 of LX3

            Ik heb een vraagje over de LX3, maar vind het niet de moeite om hierover een topic te starten. Ik heb gezien op de site van fotorubens dat je er ook een nd filtertje kan voor bestellen. Is het de moeite om dit mee aan te schaffen (mits het niet overdreven duur is), en wordt het even rap geleverd als de camera zelf? Iemand ervaring met dit filtertje?
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic TZ7 of LX3

              Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
              Ik heb een vraagje over de LX3, maar vind het niet de moeite om hierover een topic te starten. Ik heb gezien op de site van fotorubens dat je er ook een nd filtertje kan voor bestellen. Is het de moeite om dit mee aan te schaffen (mits het niet overdreven duur is), en wordt het even rap geleverd als de camera zelf? Iemand ervaring met dit filtertje?
              Wat wil je met zo'n filtertje?
              Het kan nut hebben om de sluitertijd langer te maken om b.v. bij watervallen de beweging van het water te suggereren bij veel licht.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic TZ7 of LX3

                Hallo,

                Ik ga de Z7 aanschaffen. Juist vanwege die andere voordelen. Het is iets minder toestel, maar wel makkelijker mee te nemen. Ik ga toch veel reizen, en wil niet altijd nadenken over wat ik over mijn schouder draag.
                Daarnaast ben ik ook wat minder ervaren in het zelf instellen. De LX3 lijkt me ook helemaal goed.

                Graag hoor ik je ervaring met de LX3!

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic TZ7 of LX3

                  Dag KarinKoka,
                  Heb ook lang zitten twijfelen hoor, ik denk dat het verschil tussen TZ7 & LX3 niet evenredig is met het prijsverschil. (maar dit is natuurlijk ook weer relatief...we zitten hier te praten over een toestelletjes van <500 EUR, terwijl een goede SLR lens al vlug +500EUR kost:-D)
                  Begrijp je redenering volledig, was een kant van het verhaal waar ik nog niet rekening mee had gehouden:-\
                  Deal met BD'er is ondertussen afgehandeld, en de LX3 is reeds thuis aangekomen! yeahj!
                  Vlgns omschrijving "zelden" gebruikt, maar lijkt mij alsof hij "nooit" gebruikt is:-D 3/4 zat nog in originele plastiekjes!
                  Toestel ziet er zeer degelijk uit, en ligt goed in de hand!
                  Ga dit weekend eens "spelen" met de instellingen & wat foto's maken!
                  zal mijn eerste probeersels hier na het weekend posten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic TZ7 of LX3

                    Ik heb mij de LX3 gisteren ook aangeschaft. En ik heb er nog geen seconde spijt van! Vooral de lichtsterke lens is het sterke punt. Met iso 400 kan je binnenshuis met relatief korte sluitertijden werken Weliswaar niet geheel ruisvrij, maar het is zeker aanvaardbaar. En natuurlijk de groothoeklens, waar je mooie architectuuropnamen mee kan maken. Kijk maar eens op Flickr. Het toestelletje heeft zeer geavanceerde functies, ik denk dat ik wel nog effe de gebruikshandleiding moet doornemen Echt een prachtig toestel
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic TZ7 of LX3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Wat wil je met zo'n filtertje?
                      Het kan nut hebben om de sluitertijd langer te maken om b.v. bij watervallen de beweging van het water te suggereren bij veel licht.
                      Ik wou eigenlijk conctreet weten hoeveel ND stops het filtertje bevat.
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X